Inlägg från: Anniebannie1 |Visa alla inlägg
  • Anniebannie1

3 månaders vaknar varannan timme på natten och vill äta

Hejsan! Har en 3månaders dotter som äter Semper Lemolac. Hon har varit väldigt glupsk ända sen hon föddes och har alltid velat ha mycket mat. Just nu äter hon 120ml 5-6 gånger på dagen. Hon får sista målet till lägglags vid 20-21 tiden. Vaknar nångång mellan 23-00 och vill äta. Vaknar sedan varannan timme för att vilja äta. Ibland kan hon vakna en gång i timmen. Har provat att öka mängden men hon somnar efter 120ml endå. Funderar på om jag ska börja med kvällsvälling till natten? Eller kanske dumt och börja med det till natten fall hon skulle få lite ont i magen av det till en början. (Hon har haft väldigt känslig mage och problem med bajsandet), därav äter hon Lemolac. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Vilken välling ska jag isåfall ge till henne?? Majsvälling eller välling utan gluten ?? Finns en hel uppsjö! Börjar bli trött på att gå upp varannan ibland varje timme för att värma mat.

Med vänlig hälsning, ung mamma

• Svar på tråden 3 månaders vaknar varannan timme på natten och vill äta
  • Anniebannie1

Tack för svar! :) får prova mig fram och se vad som funkar bäst :) hon är säkert i en växt fas och kräver mera mat. Har börjat ge 150ml och hon är nöjdare och kan sova längre. Kräver inte mat lika ofta. :) hon är 4 månader den 14/3 så då får vi börja ge henne lite smakportioner på gröt. Ska bli spännande. Hur upplevde era bebisar gröt? gav ni 4månaders gröt till era? Min bebis har haft jätte problem med magen och har fått Lemolac+lactulose och magen har kommit bra igång. Lite väl lös i magen så nu har jag bytat till Nan 1 PRO. Lägger även lite rapsolja i denna nu för att hon inte ska bli hård. :) gav ni gröt till kvällen eller vad gjorde ni? Vad fungerade bäst för era bebisar ?

Svar på tråden 3 månaders vaknar varannan timme på natten och vill äta