Inlägg från: fulsnygg |Visa alla inlägg
  • fulsnygg

Varför äter inte fler veganskt?

Ja oftast är det väl egoism eftersom man struntar i att vi håller djur som slavar för att vi tycker att det är lite jobbigt att ändra på saker och inte vill vara krångliga i sociala sammanhang. Sen så finns det folk som inte alls känner för djuren och det förstår jag bara inte.

• fulsnygg
    KarlssonsKalle skrev 2017-02-14 08:17:11 följande:

Att man låter folk leva under slavlika förhållanden på fälten i många delar av världen tycke inte bekomma veganer.....

Vad tycker du att jag ska göra för dem då? Vilka fält är det vi pratar om? Tycker du att bara för att man inte gör allt för alla så är man en hycklare? Vad gör du själv?
  • fulsnygg
    KarlssonsKalle skrev 2017-02-14 09:48:55 följande:

Ungefär det vissa veganer vill att vi ska göra mot djuruppfödare kanske...

Jag hycklar inte med att jag äter kött så varför ska jag göra annat än att arbeta för att djuruppfödare behandlar sina djur så humant som möjligt.

Om du hade följt nyheterna senaste åren kanske du hade uppmärksammat hur folk dör i förtid som jobbar på diverse fält runt om i världen.

Jag frågade inte för att jag inte är medveten om min omvärld, jag frågar så att jag ska kunna besvara det du indirekt anklagar mig för. Du kan inte anta att jag köper en massa billiga kläder, äter fulbanan och dricker oetiskt kaffe och tro att du har vunnit ditt argument. Jag frågar dig vad du tycker att vi ska göra för människor som sliter för oss. Jag frågar dig vad du gör för dessa människor. Varför kan man inte bry sig om både djur och människa när man har möjlighet?
  • fulsnygg
    oktoberbebben skrev 2017-02-14 11:44:46 följande:

Jo det där är ju en klassisk situation. Om man har mage att erkänna att man utesluter animaliska produkter så är man automatiskt en ignorant person som inte har en aning om etik inom något annat område.

Du får ju läsa saker i sitt sammanhang, det där var ett svar.
  • fulsnygg
    oktoberbebben skrev 2017-02-14 11:44:46 följande:

Jo det där är ju en klassisk situation. Om man har mage att erkänna att man utesluter animaliska produkter så är man automatiskt en ignorant person som inte har en aning om etik inom något annat område.

Jag läste fel och ja.
  • fulsnygg
    oktoberbebben skrev 2017-02-14 12:52:26 följande:

Jag var ironisk, förstod att det var ett svar på ett rätt intressant påhopp.. Min poäng är att väldigt ofta när folk får reda på att jag inte äter animaliska produkter så får jag frågor som "Fast folk sliter ihjäl sig i Asien för dina kläder" eller "Vet du hur mycket kemikalier dina grönsaker innehåller?". Jag gillar att läsa på och jag är väl medveten om andra saker än bara köttätande.

Jag ser inte så bra heller, trots alla morötter. Ja men så är det, helt plötsligt ska man stå till svars för allt man gör. Känns obehagligt ibland.
Svar på tråden Varför äter inte fler veganskt?