• cooki

Hur länge progesteron

Alla ni som fått progesteron utskrivet till graviditeten, har ni gjort utredning? Jag har haft två missfall och läkaren jag träffade sist misstänkte att jag har svag ägglossning och ville att jag skulle komma tillbaka om ett par månader!! Fick sen telefontid till en läkare, passade på att fråga honom om de inte kan undersöka min ägglossning, men det tyckte han inte eftersom det gör man inte förräns efter tre missfall.

• cooki

Bor inte i Stockholm, önskar att man gjorde det nu så mankunde gå till nån bra klinik som VILL hjälpa mig. Jag verkar ju bara vara en börda här.
    Tycker ju att det är onödigt att jag ska behöva gå igenom ett tredje missfall bara för att de inte vill göra en utredning nu. Eller åtminstonde kolla upp min ägglossning, nu när en läkare misstänker att det kan vara det som är problemet. Vet inte hur jag ska göra nu faktiskt.

• cooki

Ska ringa i veckan till dem, till det stället där den andra läkaren som misstänkte att jag ahr svag ägglossning jobbar ( det är två olika ställen jag ringt till). Säger de nej, ja då lägger jag ner allt. Så hoppas de vill!

• cooki

Har pratat med mitt vanliga gyn nu och har fått tid till blodprov om två veckor. Väldigt skönt! Men tydligen så blir man inte gravid alls om man har svag ägglossning, så sköterskan jag pratade med trodde att missfallen beror på nåt annat. Men om jag skulle behöva progesteron, när ska man börja med det? Är det när man precis fått plus eller direkt efter ägglossning?

Vi tänker ju fortsätta försöka nu och om vi blir gravida den här månaden vill jag ju ha nåt (om det behövs) så det inte blir missfall igen. Trist om de ser det för sent.

Svar på tråden Hur länge progesteron