• Mimipig

ÄL feb och BIM mars -2017

Milou3 skrev 2017-02-16 12:17:27 följande:

Ja dagarna strax innan äl och efter känns bäst just nu. Man är ju taggat som tusan :)

Fick förresten svar nyss och alla prover såg bra ut utom mitt hb men som ändå låg inom "referensramarna" som systern sa. Läkaren ska ringa upp senare ändå, hon fick inte säga några exakta värden tydligen. Ändå skönt!

Det förklarar ju min sjuka trötthet ...

Vad skönt med lite fakta!
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-20 08:53:04 följande:

Hur går det för er med väntad ägglossning denna vecka?

Är själv på CD9 och känt av molvärk i 3 dagar nu. Brukar ha äl mellan CD 10-13 ungefär. Fick en glad gubbe kvällen CD7 men sen negativt sedan dess. Tror mätaren fick ett litet spratt bara, aldrig haft så tidig äl!

Har använt progesterall förra 2-3 cyklerna men kommer skippa det denna gång. Vet ju faktiskt inte ens om jag har brist på det ens. Blir till att fortsätta med sex varannan dag kommande vecka innan man kan "slappna av".

Blir faktiskt lite tröttsamt att hålla koll på dessa äl-test hit å dit tycker jag, även om det samtidigt är lite spännande.

Jag är på cd 14 men har ÄL först på tisdag i nästa vecka... 35 dagars cykel i snitt, men vem vet, den är ju inte alltid så regelbunden. Jag började med stickor igår, fick ett svagt streck både igår och idag, men jag är rätt säker på att det inte betyder ett dugg än. Det blir sex varannan dag den här veckan, vi har kört varje tidigare utan resultat så det känns vettigt att testa något nytt.
  • Mimipig
    Lillafisfia skrev 2017-02-20 12:13:45 följande:

Då har vi ÄL samtidigt! Håller vi alla tummar och tår!!

Och jag förmodligen måndag/tisdag... BIM 14/3. Nära...
  • Mimipig
    Lillafisfia skrev 2017-02-21 07:03:30 följande:

Va roligt!! Ja, första barnet och försök nummer 3! Ni då? :)

Andra barnet, femte försöket. Har tid hos gyn för utredning 3/4 om det inte tar sig den här gången.
  • Mimipig
    Isvattenis skrev 2017-02-21 10:14:26 följande:

Får man gå på utredning efter "bara" försök 5? Eller har ni problematik sen tidigare barn?

Ja, jag har pco på ens äggstocken och är över 35 så då behöver jag bara vänta ett halvår på utredning. Första barnet blev till av ett lyckokast, jag tog ut p-staven och vips var jag gravid. Hade varken koll på mens eller ÄL. Läkaren hade sagt redan innan att jag förmodligen kommer att ha svårt att bli gravid, så jag blev väldigt paff. Men nu är jag inte säker på att jag ens har ÄL längre. Knappt nån mens och torr slemhinna.
  • Mimipig
    Lillafisfia skrev 2017-02-21 10:35:38 följande:

Åh, då hoppas jag verkligen det tar sig nu då! Gick det snabbt med första? Jag vet ju att tredje försöket inte är några konstigheter men kan ändå ibland känna mig stressad "tänk om" något är fel! Men, nu hoppas vi såklart på mars!

Vi försökte egentligen aldrig med första, han bara blev till utan att jag hade koll på ÄL. Då var jag 34, nu är jag 37. Jag vet att jag har pco på ena äggstocken, men jag vet inte om jag har några andra fel och brister egentligen, inget svart på vitt. Men jag har långa och oregelbundna cykler, bland annat. Oklart om jag har ÄL alls, får aldrig utslag på ÄL test.
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-21 13:43:15 följande:

Haha jag är likadan!!

Har inte ens haft äl och va galet taggad och positiv i går men nu börjar tankar som "tänk om mitt ägg inte ens kommer släppa denna gång" :(

Och borde inte brösten börja bli mer ömma nu när äl är runt kröken?

Är världssämst på att vara cool jag med!!

Knappt molvärk i dag heller.

Hur mår ni andra med äl runt hörnet?

Jag har väl inte direkt ÄL runt hörnet (om en v) men IOM att jag har så oregelbundet så kan jag aldrig så noga veta... och jag vet ju inte ens om jag släpper ägg, men av någon anledning är jag superpeppad den här cykeln och känner att nu jävlar händer det! Fast jag alltid sagt att jag inte vill ha barn så sent på året, men nu struntar jag i det. Alla barn är välkomna!

Hade molvärk och eggwhite härom dan, men tempen ligger lågt.
  • Mimipig
    Livethänder skrev 2017-02-22 12:43:36 följande:
    Spännande hur olika det kan vara, min kära sambo är den som påminner mig om tabletterna :)

Förresten hur har ni gjort med sexandet?

Vi har tidigare månader kört varje dag under äl-veckan men testar nu med varannan dag.

Någon erfarenhet? :)
    Min man tar en multivitamin om dagen, jag tänker att det är good enough. Och jag har försökt att minimera intaget alkohol för oss båda. 

Sexandet. Vi har kört varje dag i två veckor runt ÄL de senaste fyra månaderna, men nu tänker vi testa varannan dag istället. Plus att jag har fått bättre koll på ÄL (om jag har sådan) sen jag började tempa, så nu slipper vi ligga så mycket. Jag har hört mycket som talar för bättre odds om man lugnar ner liggande lite på sistone. Känns bra att testa något annat, om inte annat.
  • Mimipig
    Livethänder skrev 2017-02-22 14:01:51 följande:
    Samma lika här, jag som är mest på :) haha

Ja lätt, efter positivt test har man ju minst 24h på sig så sexa loss ;)

Det skulle vara intressant att veta vart folk bor och så!

Själv bor vi i Stockholm :)
    Haha! Jag bor också i Stockholm. Kan man dra några slutsatser av detta? Vilken samling hysteriska storstadsbor? Skoja bara. Men vilken slump ändå.
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-22 20:12:34 följande:

Känner mig som en slug räv här :)

Iom att min sambo har bett om att inte veta när jag har äl, då han får prestationsångest, så sitter jag här i soffan med nyligen positivt äl-test och vet att vi förhoppningsvis kommer ligga om några timmar ( ta i trä om ingen åker på akut magsjuka eller nåt) hehe.

Kanske att han känner på sig nåt för han står och fixar en ljuvligt doftande fiskgryta här och hällde nyss upp ett glas vin till mig.

I kväll blir det bebis ( fan gud, hjälp till lite nurå!!) hoppas jag :)

Hehe. Låter som en finfin plan! Och åh vad trevligt med fiskgryta. Själv sitter jag och funderar på exakt hur chokladsugen jag är, tillräckligt för att masa mig till butiken..?
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017