• HasseA

Luktar jag illa där nere? Blir så förbannat ledsen...

Tom inombords skrev 2017-02-07 14:39:42 följande:
    Jag ska fylla 20 om 2 månader
    Okej - jag brukar säga som så, att ett förhållande ska man må bra av. Man ska få energi från sin partner, man ska känna att man verkligen längtar efter sin partner, men man ska också känna att partnern längtar efter en själv.

I din/er ålder är det inte så lätt, detta med relationer, och det är verkligen inte lätt att ta upp en sån sak som att man tycker att det luktar illa, tex. Hur man än gör blir det fel, känns det som. Så jag har ändå lite medlidande med din kille i det fallet, de flesta skulle nog inte sagt något alls - vilket ju inte heller är schysst, faktiskt. Men om du upplever att han säger det på ett elakt sätt, så är det ju verkligen inte bra.

Om att inte vara tajt, så visst kan det kanske skilja, men det skiljer ju dessutom på samma person, dels vid olika ställningar, och om hon är på väg att komma och så vidare. Ibland blir det så för oss att jag inte alls känner något plötsligt, men sen gör jag det igen. Så det går nog till viss del att öva upp, hur man (du) kan spänna musklerna därnere på olika sätt. Men jag tycker inte att det är något du ska börja fundera på direkt, jag bara nämner att det nog kan gå, till viss del. Och igen, säger han det på ett elakt sätt, så är det ju inte bra. 

Så, tillbaks till det jag började med. Man ska må bra av ett förhållande, ens partner ska få en att må bra, ska få en att känna sig som en prins/prinsessa, typ. I alla fall absolut inte tvärt om. Jag tror du behöver ta dig en rejäl funderare på om ni verkligen ska vara ihop. Om han som du skriver får dig att känna dig "äcklig, ful och så otroligt osexig", då är det inte bra. Inte bra alls.
  • HasseA
    Anonym (skaffa INTE barn) skrev 2017-02-08 21:23:18 följande:

Hej TS!

Har läst hela tråden, och alla dina inlägg, och det första jag vill säga är: Skaffa INTE barn med honom!!! (Du skriver ju att det är något ni har haft i tankarna.)

Det har jag missat, men då måste jag också skriva att NEJ, för fasen, skaffa INTE barn! Allt måste stämma oändligt mycket bättre för att man ska skaffa barn ihop!
  • HasseA
    Tom inombords skrev 2017-02-12 00:28:01 följande:
    Haha, vad snäll du är.. jag försöker vara så snäll och omtänksam som jag bara kan, även fast jag kanske inte får tillbaka något... men sätter alltid andra före mig själv...

Jag ska försöka prata med honom... men nu har det blivit ännu värre att han tvingar mig att raka av mitt hår och pierca mig mellan benen för att "bevisa" för honom att jag verkligen älskar honom och att jag vill vara med honom... jag börjar fundera om han verkligen älskar mig när han beter sig sådär... det måste sitta någon skruv lös där uppe för jag hade aldrig bett någon jag sägs ska älska mest av allt, att göra en sån sak... suck alltså.. legat och gråtit varje dag i över en vecka och inte ätit.. (dock lider jag av depression och ätstörning så jag är väl lite känsligare än andra), men det gör ändå ont för han vet att jag inte mår bra. Jag förstår verkligen INGENTING!
    Det är dags att upprepa: ett förhållande ska man må bra av! Ett förhållande ska ge en styrka, inte ta kraft ifrån en!
  • HasseA
    Tom inombords skrev 2017-02-12 00:16:33 följande:
    han får mig alltid, och jag menar verkligen ALLTID, att må bra, men när han blir sur.. då slänger han ur sig vadsomhelst, och är så otroligt elak.. och detta resulterar med vad jag citerade som han hade sagt... suck alltså, vilken röra!
    Jag vet inte exakt vad du menar med att han "alltid" får dig att må bra, när han samtidigt får dig att må så dåligt.

Okej, det är förstås inte alla förunnat (allra helst i unga år) att ha en pojk/flickvän där allt funkar perfekt. Men att ha en pojkvän som får dig att må så dåligt som du beskriver, så ska det inte vara. Och det är inte bra att stanna i förhållanden som får en att bli så ledsen, och känna sig som du skriver att du gör. Det spelar ingen roll att han ofta (inte alltid) får dig att må bra. Det är ju bra - men han ska ALDRIG få dig att må så dåligt som han gör! Det är ännu viktigare, faktiskt. 
Svar på tråden Luktar jag illa där nere? Blir så förbannat ledsen...