Inlägg från: Anonym (bibo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bibo)

Olika sovtider

Hur ofta har han sitt barn. Är det vv eller vh?

Min man hade bara vh och tänkte också att dom fick vara vakna länge fredag och lördag. Jag tyckte det kändes fel (hade inget eget barn då) för jag tänkte att en sån helg måste kännas av veckan efter.. men jag lät han göra som han ville. Var ju hans barn.

Men nu har vi två gemensamma och vi har också ungefär samma tider som du. Nu skiljer det 3 år mellan så äldsta får vara vaken ca 1 timma längre än den lilla.

Men det är svårare om man har barn på varsitt håll kan jag tänka. Ska hand helt plötsligt lägga sig jättetidigt blir det säkert konstigt också om han inte är van vid det.

Kanske får ni helt enkelt ha olika och försöka förklara att det beror på att ni är förälder till olika barn bara.

• Anonym (bibo)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-01-25 21:02:24 följande:

Nja funkar inte att hans barn ska sitta uppe o titta på tv o mysa i soffan då mina ska sova. Sen så lägger sig mina barn själva o hans barn måste ha saga o en massa ståhej innan han kan sova o dom sover i samma rum som mina barn.

Det här känns som ett superstort problem för mig. Jag orkar inte med att ha barnen uppi mig dygnet runt utan vuxentid.

Men då är ni väldigt olika och vill han inte kompromissa är det svårt tyvärr.

Våra barn är 6 och 9 och vi läser saga för dom varje kväll och har gjort sen äldsta var 1 år så det är inget konstigt tycker jag. Gör de flesta av våra vänner med sina barn med.

Hur ofta är det? Är det varje dag, varannan vecka eller varannan helg?
  • Anonym (bibo)
    Anonym (Mamma) skrev 2017-01-27 17:26:44 följande:

Mina barn kan oxå vara uppe länge men dom sover inte längre på morgonen ändå o flera dagar framöver blir jobbiga. Dom skulle ju vägra att lägga sig då andra barn som dessutom är yngre eller i samma ålder får vara uppe.

Det är ju lika på vardagar. Hans barn är uppe till ca nio fast han ska på dagis kl sex. Skulle ju aldrig du ja för mina barn.

Så är våran äldsta också. Så hon får bara vara uppe senare på helgen om vi är bortbjudna eller har gäster. Absolut inte senare än 21 på helgen annars. Medan den lilla kan sova längre om hon är trött. Dessutom kan hon somna både hemma och borta när hon blir trött.

Men eftersom era barn är väldigt olika och du inte kan få dom att lägga sig (helt förståeligt att det blir en kamp..) så hade jag valt att sova i respektive hem just nu. Kanske bara sova en kväll på helgen tillsammans.

Du kan inte bestämma att hans ska lägga sig tidigare om pappan och barnet inte vill/behöver det. Och dina kan inte vara uppe längre för att få tillräckligt med sömn, då dom inte sover längre dagen efter.

Så sov den mesta tiden i era egna hem tills de blir större, tycker jag.
Svar på tråden Olika sovtider