Inlägg från: syntharen |Visa alla inlägg
  • syntharen

Ni som har haft MA!!

Första gången hade jag mått superilla i flera veckor och plötsligt mådde jag bättre, vilket jag tyckte var skönt. Men så kom en känsla av att nåt var fel. Brösten blev dessutom helt platta och oömma igen. Efter ca en vecka kom det bruna flytningar och nån dag senare blodiga flytningar. Jag fick komma på ett ultraljud som visade att graviditeten avstannat i v 7 och jag var i v 12 ca.

Andra gången hade jag blodiga flytningar redan från start som kom och gick. Trots det ökade symptomen och styrkan på testen. När jag gjorde ett ultraljud i v 7 var den lite för liten (hade gjort ivf då så vi viste hur långt gången jag var exakt) och inga direkta hjärtslag. 2 veckor senare var den ännu mindre och inga hjärtslag alls. Symptomen blev bättre när hjärnan tog in att den var död, innan mådde jag jätteilla.

Tredje gången hade jag inga symptom alls mer än ömma bröst och lite trötthet. Jag hade lite bruna flytningar från och till. Jag gjorde ett ultraljud i v 7 och fick se hjärtat slå. Men 3 veckor senare fanns det inga hjärtslag.

Har även fått ett missfall i v 6.

Så lite olika förlopp för mig. Alla dessa MA och MF hände efter jag fick mitt första barn. Knappt 5 år efter första MA:et föddes mitt andra barn. Han är 4 månader nu.

Svar på tråden Ni som har haft MA!!