• risenta

Ni som har haft MA!!

Ni som har haft MA, fick ni några symtom? Hur fick ni reda på erat MA? Jag är gravid i vecka 11 och för två dagar sen så fick jag blod på papperet när jag torkade mig. Typ ljusrött var det. Inget mer sen dess dock. Har inte haft ont. Nu är jag rädd för MA :(. . Ni som har haft MA, blödde ni?

• Svar på tråden Ni som har haft MA!!
  • risenta
    Snuttis2 skrev 2017-01-19 21:07:36 följande:

Har haft ett missfall o ett MA! Det sista upptäcktes vid ultraljudskontrollen i v 11. Jag hade fortfarande symtom även om de ändrat karaktär lite grann, hade aldrig varit gravid så långt så var ju svårt att veta vad som var normalt?! Inga blödningar innan , såg direkt vid vul att det inte fanns ett foster i rätt storlek utan det hade nog dött redan v 6-8 och börjat tillbakabildats, men kroppen hade inte fattade något. Jag Tvingades framkalla missfallet någon vecka senare efter andra kontrollen.

Blödning kan vara ett förtecken men behöver absolut inte betyda missfall. Det är ju Vanligt förekommande tidigt i graviditeten men självklart skapar det oro konstigt vore väl annars ! Men vet att jag läst att när livmodern växer (runt dina veckor) så flyttar sig moderkakan (eller då kan den behövs flytta sig?)vilket kan leda till blödningar, särskilt om den suttit när livmodertapp/munnen!

Sen är slemhinnorna extra sköra o känsliga av den ökade blodmängden i din kropp!

Förstår tillfullo om du känner oro, är själv gravid i v 13 med ökade magsmärtor! O kör mantra --vad som än händer så kan jag inte påverka det !!!!

Tack snälla för ditt svar!! Ja man kan ju absolut inte göra nått åt det tyvärr :( . Bara så orolig av mig. Men tack för att du svarade!
  • risenta
    Snuttis2 skrev 2017-01-19 21:21:55 följande:

Håller tummar o tår för oss båda : ) !

Jag håller oxå tummarna för oss :)
  • risenta
    Madde2016 skrev 2017-01-24 16:43:17 följande:

Vet inte vad jag ska göra..

Har haft 2 Ma på 1.5 år, är nu i v6 och va helt lycklig över det. Tills idag då jag haft bruna flytningar hela dagen. En liten ljusrosa också. Vad betyder det? Är det missfall igen för nu orkar jag inte mer.

Oj nej vad hemskt :( Jag beklagar verkligen dina Ma... Usch. Jag håller verkligen alla fingrar för dig. Har du ringt gynakuten? Du kanske bör kolla upp det där med flytningarna. Kram!!
  • risenta
    Madde2016 skrev 2017-01-24 21:45:10 följande:

Det har blödigt nu i flera timmar. Så den här graviditeten kom och gick väldigt snabbt.

Men nu är vi berättigade hjälp med 3 missfall i bagaget. Jag måste se fram annars orkar jag inte alls.

Kram

Fan :(. Det är precis det jag själv är så rädd för. Men som du själv skrev så får ni ju utredning nu. Ge inte upp!! Har du barn sen innan?
Svar på tråden Ni som har haft MA!!