• Poppeliou

Pergotime och graviditetssymtom/biverkningar

Hej allihop! Är på dag 21 i min första cykel med pergotime. Jag vet inte säkert om jag haft ägglossning eller inte, men haft känningar för ägglossning. Jag misstänker att äl var för minst 1 vecka sedan (kanske mer) och har haft molvärk, väldigt ömma bröst (ont "ovanpå" brösten och ut i armhålorna) som känns tyngre samt ökad hunger. Jag hade inga biverkningar under själva kuren (när jag tog tabletterna). Är detta normalt? Är det helt enkelt vanliga biverkningar, att det känns som om jag är gravid? Haha. Ni som både blivit och inte blivit gravida/fått äl av pergotime, hur har ni upplevt cykeln?

• Svar på tråden Pergotime och graviditetssymtom/biverkningar
  • Angeleyez
    Poppeliou skrev 2017-01-18 12:32:54 följande:

Hej allihop! Är på dag 21 i min första cykel med pergotime. Jag vet inte säkert om jag haft ägglossning eller inte, men haft känningar för ägglossning. Jag misstänker att äl var för minst 1 vecka sedan (kanske mer) och har haft molvärk, väldigt ömma bröst (ont "ovanpå" brösten och ut i armhålorna) som känns tyngre samt ökad hunger. Jag hade inga biverkningar under själva kuren (när jag tog tabletterna). Är detta normalt? Är det helt enkelt vanliga biverkningar, att det känns som om jag är gravid? Haha. Ni som både blivit och inte blivit gravida/fått äl av pergotime, hur har ni upplevt cykeln?

Jag hade ägglossning dag 17 (har 30 dag cyklar). Jag har blivit gravid med Pergo 3 gånger och de två första hade jag inga biverkningar. Och den senaste nu kände jag enbart av ägglossningen som var lite starkare än de andra gångerna.  Ökad hunger är dock mitt starkaste gravid symptom. Jag blir alltid väldigt hungrig på morgonen och jag äter aldrig frukost annars. Men så fort min kropp känner av graviditeten vill den ha mat direkt på morgonen. Nu är jag i vecka 10 trots 2 dagar innan BIM visade det negativ. Lycka till.
Svar på tråden Pergotime och graviditetssymtom/biverkningar