Bonusbarn som inte sover själv
Eller så går TS och lägger sig i barnets säng.Läs mitt svar ovan.
Eller så går TS och lägger sig i barnets säng.Läs mitt svar ovan.
Då är frågan varför du började kalla ts för gäst med en fientlig ton. Det låter snarare som en öm punkt hos dig. Brukar dina gäster dela säng med din man?
Inte nödvändigtvis. När vi har gäster sover barnen inne hos oss och gästerna i barnens sängar.
Du framstår som fientligt inställd mot mig i dina inlägg, är det för att jag träffar en öm punkt?
Jag för min del undrar hur det blir när man som vi båda har barn sedan tidigare men inga gemensamma, är vi varandras gäster då, eller? Vid matbordet skulle det kunna låta så här:
Jag: "Ta först du, du är ju gäst här."
Maken: "Nej men inte ska väl jag ... du är ju också gäst här!"
Du kan inte besvara en fråga med en fråga. Eller, kan det kan du ju, men det är bara korrekt om man inte vill besvara den ställda frågan. Så ska jag tolka det som att du inte vill besvara frågan jag ställde?
För att barnets säng kanske är för liten att sova två i. Därav är det såklart smidigare om ts sover där.
Om dom har barnet varannan vecka så gäller det Max 6 nätter per månad! Kan man inte "stå ut med det för sin partners barn har man valt fel partner och bör gå vidare! Det gäller ju en familjemedlem!
Har du följt tråden eller? Det är väl inte svårt för pappan att köpa en större säng om barnet har behovet av närhet på natten?
Det är helt onödigt eftersom dom redan har en säng i flickans rum!
Det är helt onödigt eftersom dom redan har en säng i flickans rum!
För att barnets säng kanske är för liten att sova två i. Därav är det såklart smidigare om ts sover där.
Om dom har barnet varannan vecka så gäller det Max 6 nätter per månad! Kan man inte "stå ut med det för sin partners barn har man valt fel partner och bör gå vidare! Det gäller ju en familjemedlem!
Hon vill ligga kvar i 140-sängen i det sovrum hon och hennes sambo delar och slippa dela säng med barnet. I barnets rum finns en 90cm säng som mannen kan ta med barnet till.
Suck, om folk lärde sig att läsa...
Mina inlägg grundar sig i att jag reagerade på Brummas inlägg när hon ifrågasatte om anonym (va) hade olika måttstockar beroende på om det var en bio eller bonus/styvförälder (vilket en nu vill definiera sig själv som) som stördes av det närhetssökande barnet.
Hon skrev "Hur är det - om jag som förälder (jag lever alltså med mina barns pappa) behöver sova och inte klarar av att få den sömn jag behöver eftersom barnen stör min sömn - är det då ok att söka andra lösningar än att "härda ut" och låta barnen sova hos mig och min man?"
Jag tror, som jag flera gånger skrivit att i de flesta biofamiljer med "nattvandrande" barn så skulle en förälder tycka att det är OK att flytta till en annan säng/soffa i huset och inte kräva att partnern och barnet skulle lämna sovrummet så att hen fick sova kvar där ostörd. Jag tror också att om en förälder lägger sig på annan plats skulle den förälder som blev kvar i sängen med barnet också tycka att det är OK att hen fick sova med barnet. Därför blir situationen i en biofamilj en annan än när ex.vis du förklarar att du som icke-förälder inte vill ge upp din stora säng för att barnet och pappan skall få sova där de gånger barnet kommer utan att de skall flytta sig.
Jag har inte skrivit att någon skall tvingas till något men de två familjekonstellationerna bio och bonus ser olika ut och bedöms därför på olika sätt.
Det är ju ännu mer bisarrt.
Definitionen av ordet gäst lyder: "Person på besök, speciellt då personen blivit inbjuden". Det är alltså en människa, kan vara omtyckt eller inte, som i något läge förväntas gå hem till sitt - vilket du ju också poängterade att du tyckte att ts skulle göra. Eller snarare hoppades på att pappan skulle se till att hon gjorde. Så vem av min man och jag ska gå hem till sig, tycker du? Vi har båda barn sedan tidigare, har levt ihop i över tio år, och har barn som skulle vrida sig av förlägenhet över dumheten i ett påstående att vi är gäster i varandras familjer.
Jag tycker inte heller att det är självklart att det blir en familj av ett sammanflyttande. Det är inte självklart att relationerna faller sig så och det kan krävas både mycket ansträngning, motivation och vilja för att det ska bli så men från det till att tycka att en ny partner för evigt skulle gå runt och inneha en gäststatus i familjen är befängt.
Man kan inte vara "gäst" i någons familj. Du har missuppfattat innebörden av ordet. Är det TS som äger hemmet så kanske man kan påstå att barnet är "gäst" i hennes hem, men barnet bor ju där emellanåt så det är ju barnets hem också.
Är det barnet säng? Nej, det är det ju inte, så barnet är definitivt "gäst" i TS säng. Och med din logik så är det ju uppenbarligen gäster som ska flytta på sig, så barnet får väl gå in till sin egen säng igen helt enkelt :) Och vill pappan så får han ju följa med och antingen sova vidare där, eller gå tillbaka till sin säng när barnet har somnat.
Vilket f.ö alltid var min och barnens pappas lösning då vi inte sov bra någon av oss med barnen i sängen.
Lär barnen från bebisålder att det är TRYGGT i sängen så slipper ni dessa barn som ska vakna om nätterna.
Det är inget fel att barnen kan o vågar sova i sin egna säng utan att en vuxen måste ligga i vakta.
O skippa snacket om att "tanka närhet" det gör man inte när man sover för så SOVER man
Så länge du fortsätter med din sambo kommer du aldrig uppleva vuxenliv i en kärnfamilj. Så fokusera på styvfamiljen istället
Blir lite frustrerad när jag läser detta samtidigt som du tidigare ifrågasätter varför bonusfamiljer och kärnfamiljer behandlas olika.
Om du anser att de aldrig kan jämföras kan du inte heller förvänta dig att andra behandlar det med annan utgångspunkt än vad du själv har.