• Anonym (Vodka)

Helgalkoholist

Som rubriken lyder så är jag en helgalkoholist, jobbar måndag-fredag och när helgen kommer brakar det lös, super mig full varje fredag/lördag.
    Dricker stora mängder, vi pratar en 70cl vodka på en helkväll.

Nu till problemet, jag vill sluta, kruxet är att jag inte vet vad man annars ska göra på helgerna? Tycker livet blir så grått, tråkigt, svensson aktigt.
    Har någon annan varit med om samma sak och lyckats bryta vanan?
    Känner knappt att det är kul att gå ut längre men jag fortsätter, är rädd att jag kommer göra samma sak om 10 år.

• Svar på tråden Helgalkoholist
  • Anonym (Me2)
    klyban skrev 2017-01-10 18:11:58 följande:

Men om man bara ser sitta dricka öl och titta på sport som det enda roliga, så lär du inte göra annat heller.
    Så lite får man lägga manken till själv.

Dricker aldrig öl när jag tittar på sport, dessutom har jag ju slutat helt med alkohol nu.
  • Anonym (Me2)
    Anonym (B) skrev 2017-01-10 18:16:59 följande:
    Personen skrev ju andra saker också men det hade han/hon inte råd med
    Exakt!
  • Anonym (Träna)
    Anonym (Me2) skrev 2017-01-10 18:06:58 följande:

Har försökt hitta en hobby eller intresse i många år. Det enda jag tycker om är att gå ut och äta/ta en öl, titta på fotboll eller hockey live - inget man "kan" göra ensam - eller rida vilket jag inte har råd med!

Skulle gärna vilja golfa, men för dyrt och inget man kan göra ensam.

Nya vänner känns rätt kört mao.

Golf behöver inte vara så dyrt. Det finns väldigt flexibla medlemskap nuförtiden. De flesta klubbar har klubbset man kan låna. Kurs för grönt kort kan kosta 999kkr. När du vill spela säger du till i receptionen att du vill ha sällskap så bokar de in dig med andra, de har koll. Nackdelen är att det är svårt att ta sig till banorna utan bil. Nu vet jag inte var du bor men skulle det råka vara Sthlm kan Bromma GK vara ngt. 9-hålsbana där det går att åka buss dit. Jag började själv där, tröskeln att komma in i sporten är låg.
  • Anonym (Me2)
    Anonym (Träna) skrev 2017-01-10 18:40:03 följande:
    Golf behöver inte vara så dyrt. Det finns väldigt flexibla medlemskap nuförtiden. De flesta klubbar har klubbset man kan låna. Kurs för grönt kort kan kosta 999kkr. När du vill spela säger du till i receptionen att du vill ha sällskap så bokar de in dig med andra, de har koll. Nackdelen är att det är svårt att ta sig till banorna utan bil. Nu vet jag inte var du bor men skulle det råka vara Sthlm kan Bromma GK vara ngt. 9-hålsbana där det går att åka buss dit. Jag började själv där, tröskeln att komma in i sporten är låg.
    Jag har en klubb där jag har tränat på rangen i många år. Vill hitta en nybörjare att gå 9 hålsbanan med till en början. Har gått kurs där för många år sen.
    Det är Ågesta i Sthlm och det är lätt att åka kommunalt för mig. Sålde bilen för 2år sen.
  • Anonym (Träna)
    Anonym (Me2) skrev 2017-01-10 18:43:26 följande:

Jag har en klubb där jag har tränat på rangen i många år. Vill hitta en nybörjare att gå 9 hålsbanan med till en början. Har gått kurs där för många år sen.

Det är Ågesta i Sthlm och det är lätt att åka kommunalt för mig. Sålde bilen för 2år sen.

Du ser :) Den banan som ligger bäst till för Stockholmare :). Kollade på deras hemsida. Ett greenfee medlemskap på 9-hålsbanan kostar 995kr. Sen 100kr per rond. Låter som en kanongrej att börja med. Som sagt, säg till i receptionen så bokar de in dig i en boll med andra. Jag känner flera som jobbar i repan på golfklubbar, de har riktigt bra koll på medlemmarna och bokar in dig bland bra folk som är öppna och trevliga. Lycka till!
  • Anonym (Me2)
    Anonym (Träna) skrev 2017-01-10 19:42:27 följande:
    Du ser :) Den banan som ligger bäst till för Stockholmare :). Kollade på deras hemsida. Ett greenfee medlemskap på 9-hålsbanan kostar 995kr. Sen 100kr per rond. Låter som en kanongrej att börja med. Som sagt, säg till i receptionen så bokar de in dig i en boll med andra. Jag känner flera som jobbar i repan på golfklubbar, de har riktigt bra koll på medlemmarna och bokar in dig bland bra folk som är öppna och trevliga. Lycka till!
    Måste gå med nån jag känner i början eftersom jag inte kan nånting.
    Sen vet jag inte om just Ågesta är så bra för mig då mitt ex golfar där varje dag!
    Han kommer tro att jag stalkar honom då. Han känner alla där och jag själv har jag jobbat där i 2 omgångar.
  • klyban
    Anonym (Me2) skrev 2017-01-10 18:20:17 följande:
    Dricker aldrig öl när jag tittar på sport, dessutom har jag ju slutat helt med alkohol nu.

Men så var det ett tag eller hur?

• Anonym (Me2)
    klyban skrev 2017-01-10 23:50:45 följande:

Men så var det ett tag eller hur?

Vad menar du? Jag har aldrig någonsin druckit öl (eller annan alkohol) på en hockey eller fotbollsmatch!
  • klyban
    Anonym (Me2) skrev 2017-01-10 18:06:58 följande:
    Har försökt hitta en hobby eller intresse i många år. Det enda jag tycker om är att gå ut och äta/ta en öl, titta på fotboll eller hockey live - inget man "kan" göra ensam - eller rida vilket jag inte har råd med! Skulle gärna vilja golfa, men för dyrt och inget man kan göra ensam. Nya vänner känns rätt kört mao.
    Anonym (Me2) skrev 2017-01-11 00:00:03 följande:
    Vad menar du? Jag har aldrig någonsin druckit öl (eller annan alkohol) på en hockey eller fotbollsmatch!

Du gör mig förvirrad med dubbla budskap.
    Så jag antar du tog rollen i första inlägget där, som den som drack öl och tittade på sport eller?

• Anonym (Me2)
    klyban skrev 2017-01-11 00:05:02 följande:
    Anonym (Me2) skrev 2017-01-11 00:00:03 följande:Vad menar du? Jag har aldrig någonsin druckit öl (eller annan alkohol) på en hockey eller fotbollsmatch!

Du gör mig förvirrad med dubbla budskap.
    Så jag antar du tog rollen i första inlägget där, som den som drack öl och tittade på sport eller?

Alltså jag tycker (tyckte) om att gå på en bar och ta en öl (fast kan inte det längre eftersom jag slutat dricka) och att gå på restaurang men inte ensam.

Jag tycker också om att se hockey eller fotboll men alltid utan alkohol så det kan jag göra nu, men inte kul ensam.

Blev det klarare nu? :)
  • klyban
    Anonym (Me2) skrev 2017-01-11 00:15:06 följande:
    Alltså jag tycker (tyckte) om att gå på en bar och ta en öl (fast kan inte det längre eftersom jag slutat dricka) och att gå på restaurang men inte ensam. Jag tycker också om att se hockey eller fotboll men alltid utan alkohol så det kan jag göra nu, men inte kul ensam. Blev det klarare nu? :)
    Det hade räckt och säga ja.
  • Anonym (B)
    klyban skrev 2017-01-11 00:30:00 följande:

Det hade räckt och säga ja.

Men jisses... varför så snäsig när människan bara förklarade?
  • klyban
    Anonym (B) skrev 2017-01-11 00:48:56 följande:
    Men jisses... varför så snäsig när människan bara förklarade?

Jag ställde en fråga som inte krävde en förklaring, utan bara ett ja eller nej.
    Såklart ett nej hade behövts förklaras, men inte ett ja.

• Anonym (Minnammaäralkoholist)

Låter som min mamma. Jobbar också mån-fre men alltid full på helgerna. Slutat hälsa på då jag inte vill att dottern ska växa upp med en full mormor. Och eftersom jag själv bara åker dit på helgerna när hon är full så vet jag inte ens när jag träffa henne nykter senast...

Hoppas att du lyckas bryta detta beroende. Lycka till.

• Anonym (B)
    klyban skrev 2017-01-11 00:55:24 följande:

Finns ingen anledning att vara så snäsig ändå
  • klyban
    Anonym (B) skrev 2017-01-11 21:57:16 följande:
    Finns ingen anledning att vara så snäsig ändå

Svaret var överarbetat och meningslöst.

Svar på tråden Helgalkoholist