Planer på att försöka skaffa syskon vår/sommar 2017
Hur ser er situation ut? Vi vill kanske försöka skaffa syskon i sommar som då blir bf 2018.
Har ett barn som snart är 3år.
Fler i liknande situation?
Hur ser er situation ut? Vi vill kanske försöka skaffa syskon i sommar som då blir bf 2018.
Har ett barn som snart är 3år.
Fler i liknande situation?
Vi har en liten som blir 1 i slutet av januari, vi tänkte börja försöka få en till, har dock inte bestämt oss om vi ska testa nu direkt lr vänta ngn månad :)
Vi har en liten som blir 1 i slutet av januari, vi tänkte börja försöka få en till, har dock inte bestämt oss om vi ska testa nu direkt lr vänta ngn månad :)
Vi tänkte börja skaffa ett syskon till vår kille som blev ett nu i december. Tanken är att börja verkstan i juni
Hej på er! Hoppas det är okej om jag hoppar in här.
Jag har en son på 2,5 år tillsammans med min fästman och vi har bestämt oss för att börja försöka med syskontillverkning i slutet av sommaren. Jag är student men läser en väldigt lång utbildning och har inte lust att vänta längre. Det finns ju inte riktigt någon optimal tid för barn då man alltid kommer att vara mitt uppe i någonting känns det som. I alla fall inom mitt blivande yrke Vincent fick jag också mitt i utbildningen och trots att det har varit tufft stundvis har jag aldrig presterat så bra på tentorna som jag gör nu. Det är konstigt vad effektiv man blir efter man fått barn haha.
Längtar superdupermycket efter en graviditet samtidigt som jag är SKITNERVÖS. Känns som att livet med två barn kommer vara såå annorlunda jämfört med att bara ha ett. Dessutom känns det vemodigt om detta mot förmodan skulle vara vårt sista. Sista graviditeten, sista förlossningen, sista spädisen osv.
Nåväl, det är ju några månader kvar!
Ja vi har inte åldern på vår sida och jag är rh-negativ så vi har räknat med att det ev kan bli några missfall och så har man juh inte ägglossning varje månad därav tidig start:)
Hej på er! Hoppas det är okej om jag hoppar in här.
Jag har en son på 2,5 år tillsammans med min fästman och vi har bestämt oss för att börja försöka med syskontillverkning i slutet av sommaren. Jag är student men läser en väldigt lång utbildning och har inte lust att vänta längre. Det finns ju inte riktigt någon optimal tid för barn då man alltid kommer att vara mitt uppe i någonting känns det som. I alla fall inom mitt blivande yrke Vincent fick jag också mitt i utbildningen och trots att det har varit tufft stundvis har jag aldrig presterat så bra på tentorna som jag gör nu. Det är konstigt vad effektiv man blir efter man fått barn haha.
Längtar superdupermycket efter en graviditet samtidigt som jag är SKITNERVÖS. Känns som att livet med två barn kommer vara såå annorlunda jämfört med att bara ha ett. Dessutom känns det vemodigt om detta mot förmodan skulle vara vårt sista. Sista graviditeten, sista förlossningen, sista spädisen osv.
Nåväl, det är ju några månader kvar!
Vi tänkte börja skaffa ett syskon till vår kille som blev ett nu i december. Tanken är att börja verkstan i juni
Känner samma vemod som dig. 2 barnslivet känns tufft... Men jag vill samtidigt ge mitt barn ett syskon. Syskon är en fin relation oftast
Vi har blivit så bekväma med ett barn. Vardagslivet fungerar så bra och vi alla känner att vi (oftast) orkar och räcker till. Vi kan vara både föräldrar och oss själva i en bra balans. Just nu är Vincent inne i en riktig trotsfas och då är man ju rätt glad att man inte har en bebis på det. Samtidigt är jag så extreeemt bebissugen och drömmer om en större familj och vill inte ha ett alldeles för stort glapp mellan barnen. Jag vet att man orkar och att det också kommer bli fantastiskt men det ÄR skrämmande att ta beslutet att lämna allt som är tryggt och vant. Resa med två barn, få barnvakt för två barn, handla med två barn och allt det där känns ju mycket mer omständigt än när man bara har ett men vad vet jag, jag kommer säkert älska tvåbarnslivet också!