Inlägg från: Miss Skywalker |Visa alla inlägg
  • Miss Skywalker

Vilka barn har mest rätt till egna rum?

Varför har 12-åringen eget rum men 15-åringen bara en skrubb? En 15-åring har större behov av eget rum än en 5-åring..

• Miss Skywalker
    UnderbaraLillaÄlskadeJag skrev 2017-01-04 01:26:23 följande:
    Min sextonåring fick välja rum i huset och valde det minsta. Och vad ska man med stort rum till när man inte har leksaker som tar plats likt tågbana osv
    Fast nu var det ju inte ett litet rum, det är inget rum öht, bara en säng, byrå och knappt något golv att röra sig på. Dessutom trivs hon inte med det..
  • Miss Skywalker
    Anonym (tjat och gnat...) skrev 2017-01-04 15:04:48 följande:

Det finns verkligen ingen utrymme till extra rum nere i vardagsrummet och jag tänker inte sova i en bäddsoffa.
    Jag jobbar både dag, kväll och nätter och måste få tillfälle att sova mellan mina arbetspass och så det funkar inte att sova i hallen heller

Då är enda lösningen att 5åringen och 15åringen byter. Sedan har båda mindre barnen större utrymme varannan vecka iom att två rum står tomma.
  • Miss Skywalker
    Anonym (tjat och gnat...) skrev 2017-01-04 22:26:01 följande:
    Varför ska två som bor här halvtid ska ha egna rum och vi som bor här jämt ska trängas halva tiden?
    Varför ska min 5 åring inte  kunna ha ett rum och gå undan till?
    Varför ska 15-åringen bo trångt halva tiden?
  • Miss Skywalker
    Anonym (L) skrev 2017-01-05 17:26:18 följande:
    Varför ska de som redan förlorat sina föräldrar och sitt fasta hem behöva trängas istället för er som har sin trygga familj jämt?

Varför 5-åringen inte har ett rum att gå undan till beror inte på bonusbarnen, vilket du verkar antyda, utan på att barnets föräldrar helt enkelt inte har planerat för ett eget rum åt alla.
    Ingen har förlorat sina föräldrar. Ingen vet om barnen är otrygga. Skilsmässobarn har ingen förtur..

Ingen behöva trängas. Låt 15-åringen ta rummet och gör om det lilla till 5-åringen.
  • Miss Skywalker
    Anonym (L) skrev 2017-01-05 20:11:14 följande:
    De lever inte med båda sina föräldrar på fulltid, det upplevde iaf jag som en stor förlust när jag var barn och hamnade i den situationen.

Skilsmässobarn har ingen förtur men det är okej att de "nya" barnen har förtur för att de bor i hemmet på heltid menar du?
    Nej det menar jag inte varför tror du det?
  • Miss Skywalker
    Anonym (L) skrev 2017-01-05 20:11:14 följande:
    De lever inte med båda sina föräldrar på fulltid, det upplevde iaf jag som en stor förlust när jag var barn och hamnade i den situationen.

Skilsmässobarn har ingen förtur men det är okej att de "nya" barnen har förtur för att de bor i hemmet på heltid menar du?
    Och att du upplevde det så betyder inte att dessa gör det också..
  • Miss Skywalker
    whitestar skrev 2017-01-05 19:05:54 följande:

En gammal pojkvän till mig delade rum med sin syster när han var 16 o hon 12. Funkade bra då dom hade stort rum som dom delade av med en stor bokhylla.jag sov tom över där med han! så jag anser att syskon kan dela rum.däremot tycker jag att dom vuxna ska få ha eget sovrum o ha siTT samliv i fred!speciellt som TS jobbar natt ibland

Så du och din 16-åriga pojkvän behövde inte ha erat samliv ifred?
  • Miss Skywalker
    whitestar skrev 2017-01-05 23:51:32 följande:
    Eh det behöver väl inte du bry dig om hur vi löste. ????
    Men du tycker ju att vuxna ska få ha sitt samliv ifred. Gäller inte det tonåringar?
  • Miss Skywalker
    LisMaria skrev 2017-01-06 00:06:44 följande:

Förstår hur du känner. Har tre egna barn och tre bonusbarn. Ja barn och barn, två av dem är vuxna 18 och 21 år. De bor hos min sambo och mej på heltid. De andra är 11, 12, 13 och 14 år, bor varannan vecka. 18-åringen går i gymnasiet och 22-åringen gör ingenting. Vi trängs allihop i en trea så vardagsrummet är numera sovrum. Där sover alla barnen och 18-åringen. Använd vardagsrummet till sovrum. Antingen för dej och din sambo, egna barnen eller bonusbarnen.

Lycka till.

8 pers i en trea?! Jösses, låter som sekelskifte..
  • Miss Skywalker
    nihka skrev 2017-01-06 00:50:19 följande:
    På vilket sätt har två vuxna som delar sovrum med en treåring egentligen "sitt samliv ifred"? 15-åringen har däremot en säng i ett eget rum.
    I en egen skrubb menar du?
  • Miss Skywalker
    nihka skrev 2017-01-06 01:24:30 följande:
    Nej, det menar jag inte. TS kallar det kryp in med en säng och byrå, fönster och en dörr att stänga om sig. Låter som de skulle kunna klara av att knulla där.
    Personen jag svarade tyckte att 15-åringen skulle dela rum med yngre syskon. Tycker det var mindre lämpligt om man har pojkvän som sover över.
  • Miss Skywalker
    Ess skrev 2017-01-06 08:32:17 följande:
    Nej det gäller inte tonåringar. Deras tur kommer när de flyttar hemifrån.
    Om de hade bott väldigt trångt kanske. Skillnaden nu är att det finns egna rum men orättvist fördelade. Den äldsta ska inte ha en liten skrubb medan en 5-åring som inte ens har sina leksaker i sitt rum har ett stort eget och 12-åringen också.
Svar på tråden Vilka barn har mest rätt till egna rum?