Anonym (Mamma) skrev 2017-01-06 14:47:23 följande:
Hahaha kan inte låta bli för du snackar ju omkull dig själv. Om föräldrarna och de gemensamma barnen sover i samma rum, varför ska barnen ha egna rum då? Enklast att de sover hos föräldrarna och leker i vardagsrummet, jag tror att det är så de flesta barn vill ha det. Och de vanliga är att man VILL dela sovrum med sin partner. Det vanliga är inte att tonåringar vill dela rum med syskon.
Nej, jag snackar inte omkull mig själv utan det är så det ser ut i många familjer, barnen pendlar mellan de egna och föräldrarnas sängar. Har du verkligen inte märkt det som kallar dig Anonym (Mamma)?
Så nu är ditt förslag att 4 personer, 2 vuxna och 2 barn som bor på heltid ska dela på ett gemensamt sovrum medan 2 personer som bor på halvtid ska breda ut sig i varsitt sovrum. Vad kommer härnäst?
För skiftarbetande familjer eller där det jobbas natt är det absolut en fördel att ha tillgång till ett extra sovrum att krypa in till när sovtider krockar. Vill och vill. Tonåringen kanske vill ha en egen loftlägenhet, men tonåringar får anpassa sig efter familjens budget precis som föräldrarna får göra.