Inlägg från: Påven Johanna II |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna II

Vilka barn har mest rätt till egna rum?

Anonym (tjat och gnat...) skrev 2017-01-03 20:58:00 följande:
    Dom vägrar dela... sen är rummen små
    Anonym (större boende?) skrev 2017-01-03 20:54:02 följande:

Ni har 4 barn.
    Varför skaffar ni inte större boende?

Intre råd
    Inte råd? Kanske går det att adoptera bort 12- och 15-åringen? Om mamman inte vill så kanske hon kan ta dem på heltid så att ni får plats och har råd.
  • Påven Johanna II
    Anonym (tjat och gnat...) skrev 2017-01-03 21:04:56 följande:
    Ja det skule va skönt men barnen vill bo här halva tiden
    Ja, det är ju jävligt det där, att de vill vara med sina pappor och sluka utrymme, livsluft och pengar.
  • Påven Johanna II
    Anonym (tjat och gnat...) skrev 2017-01-03 21:28:27 följande:
    Det knappt någon golvyta, från fönstret tills sängen är det inte en en halv meter. 
    Vad gött. En riktig Harry Potter-skrubb med andra ord. Vad konstigt att hon är missnöjd med ett så härligt rum. Galet. Bortskämd och otacksam, typiskt "första-kullens-skitungar", har det för bra helt enkelt.
  • Påven Johanna II
    Anonym (fel) skrev 2017-01-03 22:03:31 följande:
    Det är väl ingen mänsklig rättighet med eget rum. Min 5-åring är sällan på sitt rum. Jag hade nog låtit dom byta men gjort klart att det gäller en begränsad tid. E.g. 2 år. Sen behöver de två små ett ordentligt rum (som dom får dela. )

Min 12 åring har eget rum nu och dom små delar. Vi har gjort klart att han så småningom kommer få flytta till ett betydligt mindre så att de små får eget rum när vi märker att behovet finns eftersom han bor här på deltid. 
    Nej, det finns förvisso inte inskrivet i något styrdokument som är definierat av FN men jag tycker att det bör vara så i de fall där inte barnen själva valt att dela.

Särskilt viktigt tycker jag att det är, borde vara, i nyfamiljer. Jag kommer aldrig att förstå mig på själviska vuxna som vill bo tillsammans och som ser till att få det som de önskar - ett sovrum att dela - medan barnen tvingas göra detsamma trots att deras önskemål i många, de flesta, fall ser helt annorlunda ut.

Att envisas med att göra en fusion av konstellationer av människor som innebär att någon eller flera sover och lever i ett förråd eller en klädkammare och förväntas ha sitt umgänge där och dessutom vara tacksam över att ha det så tycker jag personligen är höjden av stupiditet.
  • Påven Johanna II
    Anonym (tjat och gnat...) skrev 2017-01-04 14:41:53 följande:
    Det var deras mamma som lämnade min sambo
    Av allt du kunde svarat på och/eller kommenterat så är detta det viktigaste för dig?
  • Påven Johanna II
    Anonym (tjat och gnat...) skrev 2017-01-04 15:04:48 följande:

Det finns verkligen ingen utrymme till extra rum nere i vardagsrummet och jag tänker inte sova i en bäddsoffa.
    Jag jobbar både dag, kväll och nätter och måste få tillfälle att sova mellan mina arbetspass och så det funkar inte att sova i hallen heller

Vi kanske redan nu kan utesluta varje annan lösning än den ni redan har? Det är så det brukar vara i trådar som behandlat det här ämnet. Så här brukar det se ut:

Inte råd med större
    Omöjlig planlösning
    Inte råd med sängskåp
    Ljus och ljuskänslig
    Vardagsrum litet som ett skafferi
    Inte råd med större
    Omöjlig planlösning
    Inte råd med sängskåp
    Opererad rygg där läkarna bestämt sagt ifrån bäddsoffa
    Vardagsrum litet som ett skafferi
    Hörselgångseksem som omintetgör användning av öronproppar
    Inte råd med större
    Omöjlig planlösning

Ja, så där håller det på i en aldrig sinande ström av cirkelargument och total motvilja för något annat än det inledande förslaget. Du är verkligen inte unik, ts. Om du dessutom råkar vara gravid med ännu ett barn så är du ännu mindre unik.
  • Påven Johanna II
    Ess skrev 2017-01-06 08:21:38 följande:
    Tonåringen har redan ett rum, men det rummet passar inte henne. Behovet är uppfyllt, men ÖNSKEMÅLET är att byta. 
    Att påstå att hon lider av det är bara tramsigt, hon lider inte ett enda dugg mer än vad jag gör. Men vissa inser inte att ett sk styvbarn kan gnälla utan att lida någon större nöd. Det är alltid per automatik synd om dem och alla andra ska flytta på sig till deras förmån.
    Å andra sidan inser vissa andra inte att det faktiskt ibland är synd om ett sk. styvbarn och att de verkligen kan lida och inte alltid bara gnäller för att de är bortskämda jävlar som går runt och försurar vuxna kvinnors liv som den satans abortpropaganda en del anser dem vara.

• Påven Johanna II
    Brumma skrev 2017-01-06 09:55:25 följande:
    Det är väl synd om barn med separerade föräldrar på samma premisser som det är synd om barn med sammanboende föräldrar? Det har inte ngt att göra med att de är "styvbarn" eller inte utan om hur de har det.

Men det är inte MER synd om "styvbarn" bara för att de råkar ha föräldrar som inte lever ihop.
    Det har jag aldrig sagt och verkligen aldrig tyckt.

Hur kommer det sig att du återigen svarar på och lägger dig i inlägg skrivna av mig som inte över huvud taget riktat sig till dig? Det slutar ju alltid med att du hamnar i affekt och påstår en massa saker om mig som helt saknar verklighetsförankring.
  • Påven Johanna II
    nihka skrev 2017-01-06 16:49:07 följande:
    Kolla här:

">

Familjer med den här sortens problem brukar inte ha råd med sådana möbler. Men ts och/eller hennes man är kanske händiga, vem vet.
Svar på tråden Vilka barn har mest rätt till egna rum?