• narie24

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Alltså jag känner att alla symptom blivit starkare igen. Molvärk, ömma bröst, flytningar, värkande höft, lätt illamående, hunger, trötthet zzzz...

Och sen lite halsbränna på det, och så gallan som känns av och till.

Ändå kan jag ta det. Det här är ju sista gången och jag njuter av att känna lillan röra sig där inne mest hela tiden. Får se vad jag säger om

några veckor hehe.

Vi kollar lite på hus, men då måste vi flytta en bra bit härifrån. Sonen börjar f-klass så det skulle vara bra om man tajmade det med augusti. Men dottern börjar tvåan och vill inte lämna kompisarna. Finns väl knappats några femmor häromkring och önskar en liten tomt att njuta av.

• narie24

En annan undran. När jag åkte in för blödningen i fredags såg läkaren att mina slemhinnor var irriterande, ev svamp. Hon tyckte att jag gott kunde behandla med canesten. Någon som har erfarenhet av det? Jag har fått för mig att det inte är bra att behandla om det verkligen inte behövs. Men idag känns det allmänt obekvämt där nere :(.

• narie24

[quote=77483860][quote-nick]TroOchTvivel skrev 2017-03-09 18:42:22 följande:[/quote-nick]Hej igen alla! Jag är så dålig på att skriva här, men går in och läser med jämna mellanrum. Är nu i vecka 21 och känner av bebisens rörelser allt oftare. Efter RUL förra veckan känns det så mycket verkligare att vi faktiskt ska få en bebis i sommar. Och nu vet vi att det är en son vi väntar :)

Hur tänker ni kring sommarsemester? Jag funderar på om jag ska våga åka till Gotland i början av sommaren, eller om det är säkrast att hålla sig i stan ifall det skulle sätta igång tidigare. Har BF 21 juli.[/quote

Åh jag har ingen aning! Vill att ungarna ska få uppleva ngt skoj i sommar men är rädd för att deras mamma kommer vara som svettig säl el vara nyförlöst. Vad orkar man med? Tar gärna emot tips på sånt man kan göra som inte är allt för jobbigt ;).

• narie24

Nu har jag köpt första kläderna till lillan :). Vi har ju inga kläder kvar sedan bebistiden så kommer behöva börja om från början. Egentligen behöver man ju inte börja handla på lääänge, men satt o surfade på ellos och kunde inte låta bli.

Det blev ett sk "startpaket" och lite bodys. Älskade kombon av blommor och prickigt.

• narie24
    _elins skrev 2017-03-12 14:21:24 följande:

Jag har ingen erfarenhet av barnvagnar alls (första barnet för båda) men vi var och beställde en NXT90 Lounge förra helgen! Både jag och min sambo föll för den på rekrundan, sedan var det bara frågan om vi skulle ha Lounge eller en Outdoor. (kollade även på ett märke som hette Dubatti) Men eftersom vi fick ett paketpris på Loungen så var det inte mycket mer att fundera på då skillnaderna inte är jättestora =) 

Vi beställde den från Babyproffsen i kungens kurva, fick superbra hjälp av en kvinna där som verkligen kunde sitt jobb, hon hjälpte oss även när vi var ute på rekrundan och kom ihåg oss nu när det väl var dags så hon visste vilka modeller vi hade spanat på (Jobbiga kunder? ;) )

Känns så skönt att ha prickat av vagnen från "Listan" av de stora sakerna, nu är det bara resten kvar...!

Vad är skillnaden mellan dessa?

Vi var nog sugna på nxt90F. Förra barnet gillade att ha plant liggläge i sittdelen. Men ergonomisk kanske är bäst för ryggen?

Får man fråga efter priset? Har ju spanat på Britax smile och den är ju några tusen

billigare.
  • narie24

Någon mer flerbarnsmamman som redan fått bristningar? Med första fick jag inga, med andra kom en del sista veckorna. Nu har jag redan fått det så att de gamla syns betydligt mer, plus att jag fått nya runt naveln. Huden hänger liksom inte med. Undrar hur magen ser ut i V40??

• narie24

Ngn mer än jag som fått dille på att läsa förlossningsberättelser på nätet? Kommer ju ihåg mina egna hyfsat men många minnen väcks när jag läser andras. Det är med skräckblandad förtjusning man sakta börjar minnas.

• narie24

Det är tur att hjärnan förtränger vissa bitar :). Vet att jag tappade kontrollen vid båda förlossningarna och skrek hysteriskt av smärta, men har ju glömt hur smärtan känns.

Jag hoppas ändå att denna förlossning blir som med andra barnet.

• narie24
    Sosozo skrev 2017-03-31 06:03:46 följande:

Jag har inte läst om förlossningar i klassisk bemärkelse men läser på ganska mycket om snitt. Speciellt hur man sköter kroppen efteråt. Tycker det känns lite läskigt, men ändå det jag vill.

Idag får jag in i tredje trimestern! Även om jag tycker att tiden går långsamt så tänker en ändå på när man precis plussat. Då kunde jag knappt tänka mig att jag skulle komma hit, så här långt i graviditeten.

Har ni liksom förstått att ni ska få en bebis?

Jag kan inte riktigt ta in att vi kommer få en bebis, känns fortfarande abstrakt. Även fast hon är närvarande ständigt där inne i magen är det ju en annan sak. Kanske det blir mer verkligt när man ställt upp säng och handlat lite saker. Men det drar vi på ett tag till. Om jag känner mig själv rätt kommer jag bli så rastlös om allt är klart dör tidigt.

När är det man går in i tredje? Har dålig koll tom på vilken månad man är ni. Folk brukar fråga, men har ju bara koll på veckan.

Jag har tyvärr svårt att sova om det är ett barn i sängen. Har näst intill sömnproblem. Helst vill jag inte ens att maken sover nära ;). Så oss hos har barnen sovit i sina sängar senaste åren. Dottern hade en period när hon kom in, men det gick över. Nu sover de tillsammans och sover bättre då. Ibland kommer de upp men då går vi tillbaka med dem.

Det kommer bli en stor utmaning för mig med sömnen och en liten.
  • narie24
    Ise skrev 2017-04-04 10:47:00 följande:

Hur mår ni alla mamas? :)

Gick in i vecka 25 i söndags och känner att tiden bara springer iväg!

Är ni klara med de flesta av inköpen inför ankomst?

Vi är klara med vagn

Spjälsäng och vagga har vi sedan innan

Vi har massor av kläder sedan killarna var små. dock bara grabbiga kläder så om det blir en tjej så är det möjligt att vi får kompletteringshandla lite :)

Sen så behöver vi köpa babyskydd till bilen. Vill ha ett Brio Primo så det passar till vagnschassit. Men det är ju ingen panik.

sen är det väl mest småprylar som kräkhanddukar, amningsinlägg, flaskor och lite sånt. :) Men det är ju mest roligt!

Är ni några som hämtat ut babyboxar? Jag brukar hämta alla.. hehe. Men har några kvar på listan. blandad kvalite på dem verkligen!

Har du tips på ngn Box som är värd att beställa?

Har inte handlat mer än några kläder. Men har 14 veckor på mig, kul att dra ut på det.
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm