BF Juli 2017 Södra Stockholm
Och jag måste vänta till 22/2 innan det är daga för RUL!
Och jag måste vänta till 22/2 innan det är daga för RUL!
Haha, nej det gjorde jag ju inte, men ungen var inte så stor när vi väl gjorde det. Annan pappa nu och honom planerar jag att vara med länge länge.
Menar mest att det inte gjorde under för min oroliga sida att behöva släppa kontrollen helt varannan vecka. Å andra sidan har det nog också varit nyttigt. Man har liksom inget val!
Hur mår ni annars, ladies? Jag tycker att illamåendet lättat här.. vågar inte ropa hej riktigt ännu, men har mått helt ok några dagar. Fortfarande trött men mest på kvällstid. Ligger inte däckad på samma vis nu. Tycker en del mat smakar bra. Fortfarande superkändis för dofter men får inte kväljningar av allt längre.
Gaaaah! Idag känner jag mig så grymt otålig! Vill ha RUL nu! Jag vill känna riktiga rörelser! Känns sååå långt bort.
Istället för att njuta av här och nu känner jag mig bara apatisk. Livet på vänt liksom...
Jag har typ en dröm om att kunna träna igen, under graviditeten. Jag mår mycket bättre i livet då. Och jag tror att det skulle göra gott för psyket. Nu är ju ALLT mitt fokus på magen. Eftersom jag mest är stilla och vilar och har mått så pyton. Graviditeten är det enda som händer rent fysiskt nu. Ett nytt fokus kulle sitta bra. Kolla upp lite mammaövningar och recept på bra mat och satsa på kroppen igen. Meeeen har varit så trött så det har inte varit ett alternativ.
Jag hade också den planen. När jag plussade tänkte jag att jag skulle ta hand om min kropp den här graviditeten. Hade precis kommit igång med träning med några kollegor. Hann träna 2 ggr innan illamåendet o tröttheten ställde till det. Tänkte åtminstone ta mig iväg och simma men inte det heller :(. Orkar bara med jobbet sen vila.
Häromdagen gjorde jag lite övningar hemma för att träna rygg och bål, men var helt slut efter en kvart. Idag har jag ingen energi alls. Sovit längre i natt men somnade ändå en stund vid 11 och skulle lätt kunna somna nu direkt.
Åh jag känner exakt samma sak, längtar efter att kunna träna, yoga, bara röra på mig. Mår för dåligt för det fortfarande men känner mig så rastlös och blir lite allmänt låg mentalt.
Jo det är precis samma här! Jag hoppas att när illamåendet och tröttheten är över att man kan komma igång lite igen, även om det är i en lugnare takt såklart men att ingenting annat med kroppen börjar krångla.
Är rädd att få problem med foglossning, har börjat få lite ont i höften när jag går och jag önskar så mycket att jag inte får det. Vad jag förstått så blir man ju verkligen handikappad av det :/
Ja hoppas verkligen det! Fick ett nummer av min barnmorska till en sjukgymnast dom samarbetar med, hon jobbar enbart med gravida så jag tänkte gå till henne när jag känner mig piggare och behandla/träna förebyggande. Har kollat lite på vattengympa för gravida, gravidyoga och såna saker men det får bli lite senare när jag inte riskerar spy under passet haha :P
Hej alla,
jag har sneglat lite på den här tråden ett tag nu och tänkt hoppa in trots att jag väntar första barnet och har bf 10 juni. Bor dock i Bredäng och letar efter föräldrakompisar så jag gick på söderortstemat om det är ok! Såg att det var några fler som väntar första så helt ute och cyklar är jag kanske inte. :)
Är i alla fall 32 och väntar som sagt första barnet. Bor med sambo i Bredäng.