• Ise

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Sosozo skrev 2017-02-22 10:06:11 följande:

Woooow vad fin! Vet ni vad det blir? Vad kul med resa!!

Nej vi kollade inte :) men magkänslan säger tjej.

Råkade lägga upp bilden med personnummer och allt kanske inte var så smart! ???????? så bilden tas förhoppningsvis bort snart. Man kan inte ta bort sina egna inlägg?
  • Ise
    narie24 skrev 2017-02-22 17:41:39 följande:

Hej hopp! Även jag var på RUL idag och fick se en frisk liten en leva om där inne. Och det är mest största sannolikhet en liten flicka. Blev plötsligt så verkligt! Av ngn anledning känns det lite läskigare med en tjej, kanske för att vår yngsta är pojke och det är det man har färskast liksom?

Ska bli spännande att se vad syskonen säger :).

Åh vad kul!! Grattis!! :) :) Känner samma, helt plötsligt så är det en riktig människa där inne som kommer att komma hit inom några månader. galet.

Min nästa milstolpe är v 28, då klarar sig de flesta bebisar ändå ok om de skulle födas efter det.  Har två kompisar som fått i vecka 28 dock så väntar ju väldigt gärna minst 10 veckor till efter det!  Men det känns bra att passera det på något vis.
    Sosozo skrev 2017-02-23 10:05:43 följande:
    Nästa grej jag vill bocka av på listan är snittet. Jag vet inte när det blir, men remissen som startar projektet skickas i v. 25. Då ska jag även träffa min bm nästa gång. Sen har jag ett UL i mitten på maj, vilket också känns dom en milstolpe
    Hoppas allt går bra med planerandet av snittet! :)

• Ise
    narie24 skrev 2017-02-23 14:12:51 följande:

Jag har varit så fokuserad på RUL och nu när det är klart känns det så lååångt till nästa. Har inga fler ul inplanerade men då min förra vägde 4500 gr så lär det bli ett tillväxtultraljud om x antal veckor.

V 28-30 kan ju vara bra att sikta mot nu. Och våren!!

Det var en stadig bebis :) Tror de att nästa kommer bli lika stor?
  • Ise
    _elins skrev 2017-02-26 19:22:49 följande:

Vi var på RUL förra veckan, och blev flyttade från 20/7 till 8/7, så vart tre intensiva dagar med tre veckobyten ????

Men allt såg bra ut och det var en livlig krabat där inne, däremot valde vi att inte kolla könet, så spänningen är på topp här hemma!

Vi kollade inte heller och har inte gjort med storebrorsorna :) ska bli såååå spännande att se vem det är där inne :D
  • Ise
    Sara88E skrev 2017-02-27 16:30:38 följande:

Får man hoppa in här? Bor i Haninge och är gravid med första, dock är vi beräknade till 2:a augusti.. Men går in i vecka 20 nästa vecka och då är det dags för RUL så datumet kan ju ändras :3 

(Troligtvis blir det tidigare då de gånger datumet ändrats blivit tidigare och tidigare) 

Självklart! :) välkommen!
  • Ise
    narie24 skrev 2017-02-28 18:38:44 följande:

Hello ladies! Hur mår alla gravida söder om stan?

Här är det okej, lite känningar av gallan bara som jag antagligen måste kolla upp.

Hur känner ni kring ert utseende nu? Känner ni vackra och strålande ;)? Själv känner jag mig mest fet, och inte alls fin. Svårt att känna mig attraktiv. Kläderna sitter fel osv. Försökt hitta lite snygga mammakläder för att känna mig piffig, men de är så trista ju.

Vad jobbigt med gallan :( hopps det går att få det bättre.

Jag känner mig så ful :P. Med killarnas graviditeter så strålade både hår och hud, nu är jag torr, extremt mycket acne, slitet och burrigt hår, och känner mig plufsig fast jag bara gått upp 2 kg hittills. Allmänt "ofräsch" liksom. Haha så kul ;) not.

Mammabyxorna jag haft förut är för stora men mina vanliga byxor är aningen för små. Så jag har typ ingenting att ha på mig.. och bara halvvägs!

Började dock träna igen i veckan för att förhoppningsvis få tillbakablick lite mer energi. För jag är ju trött också.

Men sen har jag börjat få så mycket flytningar :/ blä, så jobbigt. Och känner mig extremt "svullen" down under.

Underbart att vara gravid.
  • Ise

Apropå smile så har jag en sådan och älskar den! :) har inte varit nära att tippa någon gång. Jag kommer att använda den till bebisen med och med mjuklift i. Sen har jag ju syskonvagnen som jag har om båda små är med.

• Ise
    narie24 skrev 2017-03-03 16:20:20 följande:

Här blev morgonen lite annorlunda. När jag vaknade kände jag att jag hade mer molvärk än vanligt. Gick på toaletten och det var blodblandade flytningar. Fick panik och ringde 1177. De hänvisade mig till gynakuten. Så vi åkte in och jag blev undersökt. Hon kunde inte se ngt blod och livmodertappen såg bra ut. Mina slemhinnor var lite irriterade så hon trodde att blodet kom därifrån. Värken kunde hon inte förklara. Lite protein i urinet men inget man behövde behandla. Livmodern kändes mjuk osv.

Så jag åkte till jobbet som vanligt. Sprungit på toa en massa för att kolla och en gång var det lite lite blodblandat. Värken håller i sig väldigt centrerat långt ner. Även fast hon sa att det såg bra ut så kan jag inte slappna av. Det känns liksom inte som vanligt.

Fy vad jobbigt :( hur har det gått? Gick det över?
  • Ise
    Malin Holmvall skrev 2017-03-08 00:52:04 följande:

Hej jag har bf 4 juli 17. Jag är lite osäker på om jag platsar i södra Stockholm och söderort jag bor i Sorunda.

Helt ok tycker jag :) välkommen!

Är det ditt första barn? :)
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm