BF Juli 2017 Södra Stockholm
haha såg nu att de flesta redan skrivit om rörelser :P sorry jag är lite disträ.
haha såg nu att de flesta redan skrivit om rörelser :P sorry jag är lite disträ.
Men nu är jag verkligen säker på att jag känt pyret där inne! <3 igår så kände jag en rätt tydlig "buff" . Nu börjas det! Så kul!
RUL om 2 veckor. längtar!
Nu har jag börjat älska att lägga mig tidigt i sängen. Inte för att jag är stuptrött (trött är man men inte som tidigare), utan för att i lugn och ro kunna ligga med handen på magen och kunna det lilla livet röra sig där inne. Mysiga tider som följer nu :). Känner den röra sig varje dag.
Någon mer som har problem med hård mage? Helt sjukt jobbigt! Hade lite problem med det innan jag började med järntabletter men efter jag började äta dom är det mycket värre. Ätit katrinplommon, druckit fiberhusk nu och bett mannen köpa med kiwi hem. Fler tips?
Ja jag är också både nervös och förväntansfull inför RUL. :D
Yes jag går där för tredje gången gillt :) Har faktiskt haft olika barnmorskor varje gång. Första gången hade jag Maria Liljare men hon hade skolat om sig till Ultraljudssköterska till min andra graviditet - då fick jag gå till Tuula Forsberg. Nu tredje gången så går jag hos en som heter Anna Östbring (har bara varit där en gång). Vet inte varför jag inte fick Tuula igen men känner att det inte gör mig så mycket. Alla är ju verkligen så trevliga! och jag brukar dessutom inte ha några komplicerade graviditeter så när jag är där är det mest in/ut, lyssna på hjärtat mäta lite och klart. Så alla besök är så snabba så det känns som att jag inte "bondar" så jättemycket ändå (även om de såklart är jättetrevliga!).
Vem går du hos?
haha ja jag brukar vara gravid lite då och då :P Kanske skrev det lite knasigt. hehe.
Jag kommer inte att gå på mammamias MVC, men det beror endast på att jag har ett BVC precis där jag bor. 5 min hemifrån. Så när det är de där mängderna av kontroller precis i början är det skönt att bara kunna såsa över i mjukisar samtidigt som man lämnar på dagis och sen gå hem igen :) utan att behöva fixa sig och "åka in till stan". + att det är skönt att ha dem nära för att bara "droppa förbi" om det är något man undrar över utan att boka tid. Så för mig är det enbart bekvämlighetsskäl att jag väljer en lokal BVC ( + att jag gått på min lokala med mina andra barn och gillar dem som jobbar där + att det är nyrenoverat och fräscht).
Det var även av bekvämlighetsskäl jag valde mamma mia söder första gången - eftersom jag jobbar inne i stan så var det liksom till/från jobbet och jag kunde lätt åka dit på lunchen om jag hade tid då. Sen så gillade jag ju dem så mycket så jag blev kvar.
haha ja jag brukar vara gravid lite då och då :P Kanske skrev det lite knasigt. hehe.
Jag kommer inte att gå på mammamias MVC, men det beror endast på att jag har ett BVC precis där jag bor. 5 min hemifrån. Så när det är de där mängderna av kontroller precis i början är det skönt att bara kunna såsa över i mjukisar samtidigt som man lämnar på dagis och sen gå hem igen :) utan att behöva fixa sig och "åka in till stan". + att det är skönt att ha dem nära för att bara "droppa förbi" om det är något man undrar över utan att boka tid. Så för mig är det enbart bekvämlighetsskäl att jag väljer en lokal BVC ( + att jag gått på min lokala med mina andra barn och gillar dem som jobbar där + att det är nyrenoverat och fräscht).
Det var även av bekvämlighetsskäl jag valde mamma mia söder första gången - eftersom jag jobbar inne i stan så var det liksom till/från jobbet och jag kunde lätt åka dit på lunchen om jag hade tid då. Sen så gillade jag ju dem så mycket så jag blev kvar.