BF Juli 2017 Södra Stockholm
Ja verkligen. Hur var det för dig förra gången?
Första förlossningen för mig tog 17 timmar från första värk.
Andra förlossningen tog ca 4 timmar totalt med 1 timme från inskrivning på förlossningen till att han var ute. Han knappt med mig själv!
Det var bara sista 2 timmarna som jag hade värkar som var jobbiga öht.
Hoppas att denna tredje gång tar minst lika lång tid som förra gången. Men gärna inte mycket snabbare!
Jag hade haft förvärkar till och från i flera dagar, som avstannade med alvedon/bad. När värkarna var "på riktigt", sådär att man inte är osäker längre på om det startat eller ej, då åkte vi in. Hade värkar i 2 timmar innan jag började få krystvärkar. Utdrivningsskedet däremot var lite segare, tycker det verkar härligt med typ två krystvärkar och sen är barnet ute hehe, men det finns säkert nackdelar med det med.
Jag har haft mkt sammandragningar och rätt ont de senaste dagarna. Tycker inte själv att jag överansträngt mig på något vis, men visst har det varit stressigt på jobbet och det är när jag promenerat eller burit som jag fått sammandragningar och det har gjort ont. Idag gick jag hem från jobbet. Kändes inte helt bra och jag vågar inte chsnsa. Tig ett bad och en alvedon och vilar. Ska träffa min bm imorn em och tänker ta det lugnt tills dess.
Hur vet du att tappen är opåverkad och att det är ofarligt?