• Sosozo

BF Juli 2017 Södra Stockholm

narie24 skrev 2016-12-28 13:52:27 följande:

Hon är född mars-09. Din?

De är födda 09 och 11
  • Sosozo
    Tokgurkan skrev 2016-12-28 12:08:58 följande:

Hur mår ni andra nu? Jag går in i vecka 12 idag, trodde jag började må lite bättre med kräkningarna men började må skit igen sedan igår :(

Jag är i mitten på v 13 men mår fortfarande illa. Det kommer och går. Ibland är det riktigt illa, så att jag måste lägga mig ned flera timmar. Ibland känner jag mig ok. Kan äta bättre och är inte lika trött längre dock. Eller.. så är det för att jag är ledig nu. Urs, bävar för när jobbet sätter igång. Men är ledig nästa v med så.

Med tidigare graviditeter blev jag helt bra efter v12. Mådde knappt illa alls efter det. Hade hoppats på detsamma nu men..
  • Sosozo
    Tokgurkan skrev 2016-12-29 11:55:17 följande:

Jag är sjukskriven till den 9, får se om jag mår bättre då.

Har du haft semester nu? Du skulle ju kunna sjukanmäla dig 1-2 veckor efter ledigheten om du fortfarande mår dåligt. Det är tungt att må så :/

Vilken bra ide! Tänkte jag inte på. Bävar som sagt inför jobbet om man ska må så här. Absolut inte optimalt för jobbsitustionen, men skönt att inte känna stressen och kunna ta en vecka till att vila om det behövs.

Jag ska börja med Postafen igen och se om det hjälper. Inte tagit det på ett tag nu.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2016-12-29 09:47:23 följande:

Jag är också ledig nästa vecka. Min plan var att vara ledig hela jul-nyår så att när man kom tillbaka till jobbet i v 13-14 så skulle jag må bättre. Men nu känns det tveksamt. Vet inte hur jag orka med mitt krävande jobb ....

Stackare. Vad jobbar du med, typ?
  • Sosozo
    Tokgurkan skrev 2016-12-29 15:28:14 följande:

Jo men precis, mår man dåligt så mår man dåligt.. viktigast är att man tar hand om sig själv. Ibland kan kanske 1 veckas extra vila göra stor skillnad i mående.

Det har du rätt i! Men jag är verkligen osedvanligt trög när det kommer till att tänka på vad JAG behöver. Det kommer inte naturligt. Men av alla tillfällen i livet så är ju här ett riktigt viktigt tillfälle att tänka på just det. Får strunta i alla möten och beslut och annat som en inte är med på. Bara strunta i det. Och pengarna med. Och tänka på bebisen.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2016-12-29 15:17:06 följande:

Jobbar i förskoleklass. Högt tempo och man måste vara på tå hela dagarna ;).

Nu har jag tagit föräldraledigt för att kunna vara ledig hela jullovet.

Får försöka att inte se det som en förlust om man behöver sjuka sig en vecka i januari.

Blir bara svårt på jobbet då.

Urk. Jag jobbar också i skola fast med äldre åldrar. Det är stressigt, men behöver inte vara med eleverna hela tiden och ansvara för dem så att säga. Vi får stötta varandra i att prioritera bebisarna och inte våra kollegor/ elever. Babies first!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2016-12-29 16:52:02 följande:

Många likheter med dig ;). Vilken vecka var du i nu igen? Och du hänger i båda trådarna som jag Hahah.

Ja, det har du rätt i! Haha! Kul!

Jag vet inte exakt på dagen, har fått så olika bud på senaste men någonstans i v. 13+...

Och du?
  • Sosozo
    narie24 skrev 2016-12-29 18:42:00 följande:

Gick in i vecka 12 igår, så lite efter dig ;). Kanske därför du lättare känner livmodern?

Ja, säkert. Det går ju hiskeligt fort i tillväxten de här veckorna!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-01-02 17:50:36 följande:

Hur mår ni tjejer?

Alltså jag väntar på de där spökveckorna! typ varje morgon vaknar jag och tänker "är det idag? Har jag slutar på illa?".

Men jag har tyckt att jag kännt lite små rörelser där inne några gånger nu!

Hur mår du? Ledig en vecka till?..
  • Sosozo
    Tokgurkan skrev 2017-01-02 18:38:42 följande:

Mår också fortfarande jätteilla och väntar på spökveckorna jag med! Vore sååå skönt att slippa må illa ett tag. Gjorde KUB idag som gick jättebra, så roligt att se den lilla och hur den sprattlar omkring där inne :D

Vad roligt att kub gick bra, grattis till det! Det är något magiskt med UL, att få "titta in".

Drygt med illamåendet alltså.
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm