• singato

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Hej!

Jag hoppar in här om det är okej?

Snart 29 år, väntar andra barnet. Bor i Hägersten (Fruängen) och pluggar master på Södertörn. BF 7/7.
    Min stora kommer vara nyss fyllda 7 år när bebis kommer. 

• singato

Tack för välkomnandet  

Jag har pratat väldigt mycket med min 6-åring om hur det blir när syskonet kommer.

Han är en fundersam och smart liten onge, som dock är rätt explosiv när saker inte blir precis som han tänkt sig. 

När vi först berättade blev det total katastrof. Han grät, hämtade overallen och skulle flytta hemifrån. Han är ju så pass stor att han kunde verbalisera vad som kändes jobbigt (vilket till störst del bestod i det faktum att han skulle behöva dela mig med någon annan), så därför kunde vi också prata om det och gå igenom alla scenarion som han föreställde sig. Efter några dagars samtalande släppte oron och nu är han världens gladaste över att få ett syskon. Vi pratar dock fortfarande nästan dagligen om hur det kommer att bli när hon väl är här.

Han behöver liksom samtalandet som förberedelse rent generellt inför större förändringar, så det känns rätt självklart att prata mycket inför bebis

• singato
    narie24 skrev 2017-02-23 06:03:19 följande:
    Ja!! Tack ????.

Vad är nästa "milstolpe" för er?

Härligt :)

Jag har också varit på RUL redan. Allt såg bra ut och bebis sparkar på därinne :) 

Min nästa milstolpe är nästa helg, när jag gått 22 fulla veckor. Har nämligen förstått det som att det är först från och med 22 fulla veckor som de sätter in åtgärder för att rädda bebis om det skulle sätta igång (I Stockholm. Det är olika i olika län). Även om det är väldigt mycket som kan gå fel så tidigt så känns det ändå tryggt att veta att de gör allt de kan från och med v. 22. 

Jag var sjukskriven för starka sammandragningar med risk för förtidsbörd under min förra graviditet (han kom dock på utsatt datum), och denna gång har sammandragningarna redan dragit igång, så jag kan inte låta bli att oroa mig lite för förtidig födsel. Hoppas såklart innerligt att bebis får stanna därinne fram till juli.

Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm