• snr

BF Juli 2017 Södra Stockholm

Hej! Kan man få vara med här även om man har BF i juni tro?
    Jag ser att det är många som bor i Hägersten nämligen och det gör jag med så det vore kul med lite lokal förankring.
    Jag är iaf 38 och väntar andra barnet i juni, har en dotter som är 8 år innan så detta blir väl nästan en liten sladdis. En väldigt välkommen sådan!

• snr
    Ise skrev 2017-01-12 05:24:15 följande:

Klart du får! :) välkommen!

Tack!
  • snr

Vi fick 1:242 på kub. Det är ju verkligen inte asbra men det räknas ändå som låg risk och vi hade bestämt innan att allt över 200 är ok och vi går inte vidare. Idag hade vi RUL och allt såg toppen ut!

Men visst tusan oroar man sig för exakt allt.

• snr
    Sosozo skrev 2017-01-12 22:12:02 följande:

Hej! Välkommen! Finns en BF-lista här någonstans som du kan uppdatera om du vill, med din info.

Tack! Ska fixa det!
  • snr
    Sosozo skrev 2017-01-13 16:20:00 följande:

Ja eller hur! Precis, så tänkte vi med. Om det är bra så är det bra, och då får det va bra! Man har ju nog att tänka på ändå.

Min absoluta favoritgrej att oroa mig för är bebisens rörelser, när man väl börjar känns dem på riktigt. Alltså då att jag inte kännt bebisen på länge. Då kan jag få världens nojor och jaga upp mig själv i tid och otid..

Samma här, minns det tydligt från förra gången hur nervig jag blev av det där. Den här gången försöker jag verkligen låta bli att jaga upp mig men, sjukt svårt.

Fick iaf veta idag att jag har moderkakan i framvägg så det förklarar iaf varför jag hitills känt så himla lite trots att "alla" säger att man ska känna mer och tidigare om man är omföderska. Skönt att veta men trist att vänta på mer rörelser!
  • snr
    narie24 skrev 2017-01-13 18:59:14 följande:

Dottern har skrivit brev till blivande syskonet i skolan idag :).

Åh vad fint!!
  • snr
    Sosozo skrev 2017-01-13 19:40:18 följande:

Jag försöker också. Men har redan börjat tänka på det. Jag tycker mig ha kännt rörelser ett par gånger men jag är inte säker. Känner efter så mycket så skulle kunna tolka tarmrörelserna som bebisrörelser också. Har moderkakan i bakvägg, är i v 16 och tredje barnet. Så jag "borde" kanske känna. Men jag vet ju som sagt inte säkert. Jag vill att det ska bli dags för rul så jag kan se bebben och få slappna av. Hoppas jag

Jag är inye speciellt orolig när bebisen väl är ute. Tvärt om har jag lätt att slappna av. Men när den ligger i magen då kommer kontrollfreaket fram!

Åh jag fortsätter tyvärr oroa mig. Tror och hoppas det kan bli bättre med det här barnet dock då jag inte planerar att separera från hennes pappa (varannanvecka-tillvaron har en tendens att spä på oron..) plus att jag är äldre och klokare nu (haha).

När har du RUL?
  • snr
    Sosozo skrev 2017-01-13 20:25:57 följande:

Ok, planerade du en separation tidigt förra graviditeten? Är det ny pappa den här gången?

Haha, nej det gjorde jag ju inte, men ungen var inte så stor när vi väl gjorde det. Annan pappa nu och honom planerar jag att vara med länge länge.

Menar mest att det inte gjorde under för min oroliga sida att behöva släppa kontrollen helt varannan vecka. Å andra sidan har det nog också varit nyttigt. Man har liksom inget val!
  • snr
    narie24 skrev 2017-01-13 20:50:26 följande:

Och jag måste vänta till 22/2 innan det är daga för RUL!

Jobbig väntan. Men innan du anar det är det dags!
  • snr

Och jag verkar äntligen ha blivit av med det värsta illamåendet så här i slutet på vecka 20. Har åtminstone inte kräkts på nån vecka.
    Fast istället fick jag mig en redig sänkning av blodvärdet som en trevlig liten present. Det hade sjunkit från 134 till 106 på ett par veckor här och de senaste dagarna har jag varit helt sänkt och mått jättekonstigt på grund av detta. Minns inte från förra gången hur lång tid det tar innan järntabletterna börjar hjälpa men jag hoppas det går snabbt!

• snr
    narie24 skrev 2017-01-19 19:33:56 följande:
    Önskar jag hade 13 dgr kvar! Kommer vara 19+4 när jag gör RUL, känns rätt sent?
    Vi hade i fredags och då var jag i början av vecka 20!
  • snr
    Sosozo skrev 2017-01-19 20:59:52 följande:
    Oj då! Hur har du kännt av det? Alltså mått konstigt hur?
    Nämen så fantastiskt trött (det är ju inte konstigt iofs) men även av och till så himla liksom matt och illamående av att bara typ stå upp, så där så jag varit tvungen att bara lägga mig ner. Konstig i kroppen liksom. Och väldigt mycket huvudvärk. Men nu borde det som sagt bli bättre snart i alla fall! Jag tror jag kollade upp det lite för sent också för jag gick omkring och trodde att jag var trött efter att jag var sjuk vid jul. :)
  • snr
    BaeBinkie skrev 2017-01-18 20:40:04 följande:

Hej alla,

jag har sneglat lite på den här tråden ett tag nu och tänkt hoppa in trots att jag väntar första barnet och har bf 10 juni. Bor dock i Bredäng och letar efter föräldrakompisar så jag gick på söderortstemat om det är ok! Såg att det var några fler som väntar första så helt ute och cyklar är jag kanske inte. :)

Är i alla fall 32 och väntar som sagt första barnet. Bor med sambo i Bredäng.

Hej!
    Jag har bf 9 juni så du är inte ensam om att ska ha i juni. :)
    Mitt andra barn dock, men min första tjej fyller snart 9 år så det känns nästan som att göra det för första gången eftersom det var så länge sen!
  • snr
    Tokgurkan skrev 2017-01-20 07:10:55 följande:

Senaste dagarna har jag känt mig konstig i kroppen, har svårt att varva ner. Känns som när man har druckit för mycket kaffe ni vet, darrig, hjärtklappning, illamående och hög puls.. känner mig svag och trött, vaknar mycket på nätterna och är "uppe i varv" i kroppen fast jag egentligen är jättetrött. Fått tid hos läkaren på MVC nästa vecka, men det är så jobbigt att känna såhär..

någon som känner igen det eller så?

Så hade jag med och det var järnbrist!
    Kan du inte kolla om du kan komma in tidigare och bara ta ett snabbt stick i fingret och kolla upp det? Vilken MVC går du hos?
  • snr
    Tokgurkan skrev 2017-01-20 12:31:18 följande:
    Åh är det sant! Så skönt att någon känner igen mina symtom! Jag var på gränsen till brist vid inskrivningen men fortfarande inom det "normala" och det var 5-6 veckor sen så det lär ju ha hänt en del nu. Jag går hos MamaMia Söder, har läkartid kommande torsdag och tid hos barnmorskan den 31. Hoppas det "bara" är det, för det kan man åtgärda med tillskott.

Hur snabbt gick det innan du kände dig bättre?
    Eh, det gör jag inte riktigt än. Men jag började med tabletterna först i tisdags. Hoppas att det snart kickar in och hjälper!
    Tycker bara att det låter som så länge att vänta till torsdag med att kolla upp, jobbigt att gå runt och må så där. Kan du inte ringa och rådgöra med en bm, de kanske säger till dig att börja med tabletter redan nu?
    Och om du var på gränsen för 5-6 veckor sen låter det ju ännu mer som att det är det det beror på.
  • snr
    Tokgurkan skrev 2017-01-20 14:53:10 följande:
    Jaahaa, hoppas det hjälper snart! Inte kul att må sådär :( Jo jag pratade med min barnmorska men hon sa att hon inte vågar svara på vad det kan vara och att det är bäst att kolla mig hos deras läkare men att om det blir för jobbigt med andfåddhet och hjärtklappningar så kan jag åka in akut. Känns inte bra att ta upp plats på akuten för misstänkt järnbrist. Funderar på om min VC kan ta emot mig för att bara ta provet, ska nog ringa och höra på måndag.
    Gör det, det tar ju bara en sekund att ta det där provet liksom! :)
Svar på tråden BF Juli 2017 Södra Stockholm