BF Juli 2017 ny
Nu har vi fått ett rum, skönt att vi fick plats!
Värkarna kommer lite tätare men fortf under kontroll. Har lite feber så får se vad som händer.
Adrelinet pumpar, hjälp!
Värkarna kommer lite tätare men fortf under kontroll. Har lite feber så får se vad som händer.
Adrelinet pumpar, hjälp!
Adrelinet pumpar, hjälp!
Passar på att slänga in denna:) är rätt många bebisar kvar:)
Kanske ska få med listan också:)
18/5 78elle. Stockholm. Pojke. Första barnet. Akut snitt
19/6 GrönaDruvan. Halland. Pojke. Tredje barnet. Planerad igångsättning.
22/6 Acinnaleh. Örebro. Andra barnet. Planerat snitt.
27/6 Sosozo. Stockholm. Flicka. Tredje barnet. Planerat snitt.
1/7 Haiduchi. Skåne. Flicka. Andra barnet.
1/7. KaffeOchHybris. Linköping. Första barnet.
4/7. frökenmp. Hälsingland. Pojke. Första barnet
5/7. Lillan090815. Flicka. Tredje barnet. Två söner innan.
6/7 Unbroken. Pojke. Igångsättning ca 2 v innan.
6/7. Delilah2001. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt
8/7 Leyasmamma. Dotter. Andra barnet.
11/7 Sobrio88. Pojke. Andra barnet (sambons tredje)
12/7 Sarus85. Kön okänt. Tredje barnet.
14/7 Narie24. Son. Tredje barnet. Vaginal förlossning.
15/7 Noccis. Stockholm. Pojke. Första barnet, sambons tredje.
17/7. Hoppfullt. Pojke. Första barnet.
17/7 Sladdis17. Norrbotten. Pojke. Andra barnet(flicka -02)
18/7 Any80. Flicka. Tredje barnet. Vaginal förlossning.
18/7 Honeyb. Norrköping. Flicka. Första barnet.
19/7. Treansresa. Gällivare. kön okänt. Tredje barnet + 3 Bonusar.
20/7 Preet90. Pojke. Första barnet.
21/7 TroOchTvivel. Stockholm. Pojke. Första barnet.
23/7. FrökenJo. Småland. Flicka. Andra barnet.
23/7 Noova87. Flicka.
24/7 Joline84. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt.
24/7. Bimbim79. Pojke. Fjärde barnet.
25/7. Leeandra. Gotland. Sjätte barnet.
26/7 Wooden. Flicka. Andra barnet. Vaginal förlossning.
28/7 Tessan87. Värmland. Pojke.
28/7 Kgforlife. Örebro. Flicka. Tredje barnet.
29/7. Florpan10. Södermanland. Pojke. Troligen igångsättning.
30/7. Basio. Gosse. Fjärde barnet.
30/7. Vet hur det känns. Pojke. Tredje barnet. Vaginal förlossning.
2/8. Summerchild. Fjärde barnet. Igångsättning utan datum.
3/8. LadyK. Karlstad. Pojke. Första barnet.
Visa citerad text
Halloj alla! 23:55 föddes vår "lilla" tjej. Hon vägde 4340 gr och är 53 cm lång så det var bra att jag inte gick över mer.
Vattnet gick vid 17.15 och vi var på plats på SöS vid 18.30. Vattnet var brun-oranget. Jag hade feber och fick penicillin för ev infektion.
Hade onda värkar direkt när jag kom in men var bara öppen 3 cm vid 21. Blev så deppig för jag hade så ont. Körde på lustgas men fick även epidural strax efter. Fick lite andrum några värkar men vips var jag öppen 10 cm vid 23. Sen var det vidrigt och jag skrek i masken, gjorde sjukt ont! Fick panik och trodde aldrig det skulle gå. Sista värkarna var brutala men efter bara ngn krystvärk var hon ute. Vilken total lycka! Skrek av glädje. Hon skrek direkt och började snabbt suga. Hon har dessvärre också aningens feber, vet inte vad det beror på.
Nu sover hon hos pappa. Jag är helt väck men kan absolut inte sova. Eftervärkar som gör ordentligt ont. Strax ska vi flyttas till BB-hotellet.
Så glad över att vi fick plats och personalen har varor grymt proffsig. Galnaste upplevelsen man kan uppleva!
Nu har jag fått ner hur det gick det till lite kort, så man kommer ihåg sen när hormonerna börjar spruta. Beredd på bröst och hormonchock.
Grattis! Härligt att det gick bra även om det gjorde så ont. Minns också sista värkarna, de var hemska!!
Nyfiken bara...i listan står det att du skulle ha en pojk...skrev hon fel bara eller blev ni överraskade av "fel" kön?
Mmm ska göra ett försök nu.... annars kommer jag vara trött ....ställt klockan på 7.... fy bara 7 timmar ...kanske kan sno 1 timme till 8 :S ....med en snabb frukost
Kl 22 igår började jag få regelbundna sammandragningar som kändes som mensvärk. Det har hållt i sig hela natten men nu återstår endast lite molvärk plus att jag är helt slut så klart. Grr.
Jag är startad ...hinnorna tagna... dropp... lite saft och nyponsoppa för diabetesen sjönk lite. Mkt att ha koll på ...elektroden satt inte på huvet så det är ctg....frös å skaka lite när det rann vatten ...nu mår jag bättre. Bett om epiduralen. Det kommer strax :)
Nu bara en väntan :) från 11.15 nånting
Det var segt här på bb. öppen 6cm och det hade gått 7 timmar. Dom ökade droppet tokmkt . Bebis hjärta sjönk till konstant 50 ungefär. Vi visste inte om det var nåt fel men tog oss någon minut att sen ringa på klockan. Dom kom i lugn ro. Till att hastigt hjälpa mig. Gör så å så. Allt i speedfart. Dom hade ju koll därute sa dom ju. ?
Dom stängde av dropp å allt gick åter till det normala. Nu har dom börjat om med dropp. Å går efter listan. Känner mig bekymrad. Jag själv mår rätt dåligt har 35.4 i temp lr vadå funkar tempen? Jag har huvudvärk. Yrslig. Och mår jätteilla. Där är vi nu. :(