Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Vet hur det känns skrev 2017-08-02 00:20:09 följande:

Tusen tack!! Känns så jäkla bra. Bruttan är nu 9år och får behålla sin dag för sig själv. Imorgon åker jag och mannen till tullinge för att hämta ett gevär han köpt.. Blir lite variation ifrån soffan.. Men hoppas så klart på bebis!! Drygt att gå över.. Man börjar känna sig deprimerad.

Mys för dig med bebis! Hoppas allt går bra med amning /viktökning osv med lilla killen.. Förstår att tiden går fort när bebis väl är ute :)

Ett gevär? Jägare ? Både min mamma å morbror har pistol och gevär... har inte hört att dom har vart ut nåt på länge ... kanske nåt man vill börja med själv... men har inte plats för vapenskåp i lgh ...hade en tanke att skaffa ett brandsäkert skåp för foton och annat man är rädd om. Ska man ha försäkring och brandvarnare så borde man gardera sig på alla sätt... men bara funderingar som man inte kommer till verket med :)
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-08-02 14:01:56 följande:

Ja min man är jägare :) vi har ett vapen skåp på typ 200 kg hemma.. vi har viktiga papper och sånt där i också samt hans vapen.

Nu är vi äntligen på väg hem. Jag hatar att köra bil i Stockholm!!! Hur skjutton kan man bo här?!! Hamnade vilse trotts gps så vi fick en tripp in i city :/ hemskt!! Svetten spruta.. men nu är vi på e18

Idag har jag åter igen starka sammandragningar och konstant mensvärk som inte ger med sig.. får se om det blir värre sen. På lördag ringer jag om igångsättning.. då har jag enda gett det en chans på 1 vecka att starta naturligt.. detta är numera min längsta graviditet

Jag körde upp i sthlm när jag bodde i Jakobsberg. Har bott i Danderyd och Märsta oxå. :) inga problem i den stan. Men förstår att vissa inte kan känna sig trygg när man hela tiden måste trängas å ta för sig. Minsta lilla lucka in... å sen hitta kan vara struligt för vissa. Jag köpte egen bil och körde helt själv i sthlm. :) Men jag saknar tunnelbanan jättemkt. Skulle jag bo där så skulle jag inte äga en bil.
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-08-04 13:34:31 följande:

Sen klockan 9 har jag haft regelbundna värkar. 6-7 min imellan. Nu är det på riktigt!!!!! Gör så helvetes ont!! Snart åker vi in till förlossningen

Lycka till nu bimbim !!! Bebis idag :)

Yes yes yes.. .heja... vad roligt ...hoppas idag :)
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-08-04 20:58:09 följande:

Kämpa på!! Snart klart!! Kramar

Min bebis var 53 lång och vägde 4170g

Åh vad kul! Det blev på min mans födelsedag. nästa år fyller han 40 :) .....grattis så hemskt mkt. Till en stor å liten kille på samma gång ... äntligen över....bebis mys. 15 dagar skiljer det våra grabbar :)
  • Summerchild
    FrökenJo skrev 2017-08-05 08:20:13 följande:

Igår 4/8 kom äntligen vår tös till världen. 12 dagar över tiden. Allt drog igång vid 01 på natten, med värkar som började fresta i ordentligt. Vid 02-snåret kom de var 5-7 minut. 06.27 kom vi in till förlossningen. Då ökade värkarna ordentligt i styrka och frekvens ca 3 var 10:e minut. Var öppen 4 cm vid första undersökningen. La mig i badet en stund men kände efter en stund att det blev outhärdligt och ville ha epidural. När jag kom upp ur badet fick jag några riktigt kraftiga värkar med ordentligt tryck neråt. Bm kollade och jag var öppen 7 cm, nästa värk gick vattnet och efter det tog det 18 minuter varav 8 min krystvärkar sen var hon ute Kl 08.58. Det gick alltså galet fort på slutet. Kändes jobbigt att inte ha någon kontroll men samtidigt skönt att det gick fort. Med sonen gick jag 48 timmar med regelbundna värkar och 45 min krystvärk innan han var ute så det var en väldigt stor skillnad i tid denna gång.

En annan helt galen sak är ju att hon på TUL i måndags beräknades väga ca 2900 gram. När hon kom ut igår (4 dagar senare) vägde hon 4165 gram och var 51 cm lång. Åh vi som har varit så oroliga att något skulle vara fel.. Måste ju blivit en rejäl felberäkning helt enkelt... Eller så gjorde kebabtallriken jag åt i onsdags susen, hahaha :D

Vilken fin förlossning historia.... ja det var nog kebaben :) .....grattis till tösen!
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-08-05 04:57:33 följande:

Dexter föddes med akut snitt inatt, 54 cm och 3550 gram. Moderkakan lossnade helt. Vet inte allt, ska läsa journalen imorgon! Men vi båda mår bra, behöver vila efter chocken och återhämta lite krafter!

Men vännen då :( tur att ni båda mår bra.... här kunde det oxå blitt akutsnitt. Inte för att dom sa det utan för att jag själv fick veta efteråt på fl i denna grupp att när hjärtat på bebben slår 40-50 slag kunde blivit en annan utgång.

Mys med bebben din....grattis! Häftigt å gulligt namn ...dexter:)
  • Summerchild

Grattis du oxå Malimari.... nu var det allt många på slutet som fick nästan samtidigt....är det nån kvar?

Grattis! :)

• Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-08-05 19:32:38 följande:

Här är min förlossnings berättelse.

Vaknade vid 06 och hade inga värkar eller dyl. Åt frukost och deppade att ingen bebis skulle komma och att jag skulle få göra igångsättningen som skulle vara nästkommande dag.

Vid 9:30 börjar jag känna svaga värkar som kommer regelbundet. Hoppades att det var på riktigt men var väldigt osäker.. låg från 9 till 13 och provade bada,Alvedon för att se om det var på riktigt eller låtsas. Vid 15 åker vi in till förlossningen för kontroll och då hade jag ca 6 min imellan värkarna.. som fortfarande var väldigt smärtfri (lätt att andas igenom dom)

Fick ligga med ctg till 15:30 sedan kollade bm hur öppen jag var. Hon sa att hon kunde göra en hinsvepning om jag var lite öppen så kanske jag slapp igångsäggningstiden nästkommande dag.

Var öppen 4-5 cm. Skrevs in på förlossningen 15:45 och börjar genast med lustgas. Efter några värkar så vill jag ha epudral. Får epudralen runt 16:50 narkosläkaren stack fel några gånger och vi fick göra om det. Men tillslut så funkade det. Smärtan försvann men trycket var kvar. Skönt var det.. låg med ctg efter i 30 min sen gick jag på toa vid 17:20 och börja känna mycket tryck neråt.

Går tillbaka till rummet och larmar bm för jag vill att hon ska kolla hur öppen jag är. I samma stund så börjar jag låta och står och krystar. Vattnet går samtidigt och jag får fort lägga mig fort på sängen. Bm känner och bebis är på väg ut. Krystar i ca 10 min sen klockan 18:05 kom världens finaste kille ut med navelsträngen runt halsen. 4170 g och 53 lång han bajsade världens lass när han kom upp på magen och ännu en gång innan han vägdes så barnmorskan var säker på att han vägde 4200 när han föddes. Förstår inte vart ungen fick plats!

Allt gick bra och bebis mådde toppen hela tiden. Nu ligger vi på BB och håller på med denna ammning... Bröstvårtor som blir sneda och fel tag men snart så lär vi oss. Vi får vara kvar till imorgon (48h eftersom jag hade gbs och hann inte få droppet)

Härlig berättelse :)..... skönt att det kom igång av sig själv i rättans tid.... mina bröst vårtor blir oxå sneda av amning men han lär sig inte. Bara ibland tur å då känns det skönare och bättre flöde..... det är nog största problemet till varför min amning inte fungerar. Vill inte ge upp. Calma flaskan hjälper honom ändra sug teknik när han väl tar den förstås:( allt mitt liv är amning just nu lol.
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-08-06 06:17:27 följande:

Hej! Allt går bra här. Han var utan andning / puls i ca 2 minuter. De sövde mig 23.16 och 23.19 låg han på akutbordet för att få hjälp. Hjärtkompressionerna påbörjades samtidigt som de lyfte han ur magen. Han själv är helt opåverkad av det som hände, pigg, nyfiken mycket vaken, äter sover bajsar som han ska. Väldigt suttig och mina bröst känns som öppna sår!

Jag är ett levande exempel på att vara dödfödd men mår hur bra som helst :) ..... skönt att allt gick bra med honom. Du behöver inte vara orolig. /kram

Ja amning är fanken inte lätt. :(.... kämpar på! Dåligt flöde pga dåligt tag!
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-08-06 06:17:27 följande:

Hej! Allt går bra här. Han var utan andning / puls i ca 2 minuter. De sövde mig 23.16 och 23.19 låg han på akutbordet för att få hjälp. Hjärtkompressionerna påbörjades samtidigt som de lyfte han ur magen. Han själv är helt opåverkad av det som hände, pigg, nyfiken mycket vaken, äter sover bajsar som han ska. Väldigt suttig och mina bröst känns som öppna sår!

Jag är ett levande exempel på att vara dödfödd men mår hur bra som helst :) ..... skönt att allt gick bra med honom. Du behöver inte vara orolig. /kram

Ja amning är fanken inte lätt. :(.... kämpar på! Dåligt flöde pga dåligt tag!
    Vet hur det känns skrev 2017-08-06 06:34:04 följande:

Jag kommer också kämpa denna gång.. har tidigare gett upp med tjejerna och gett ersättning. Denna gång ska jag kämpa på :) har också köpt calma samt meddela swing pump så jag ska kunna pumpa för att hjälpa till att få upp produktionen :)

Jag pumpar med handpump tar ca 20 min att få mellan 50-90 ml rätt tidskrävande.... men får kanske upp produktionen så småningom. Får väl se. Vill bara inte ha stress i mitt liv... besök kan vänta... dom tjatar mkt.. oförstående släkt... :(
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-08-09 18:08:15 följande:

Läkaren har sagt att jag måste ge ersättning för min bebis blodsocker rasar när jag ammar och han mår dåligt :/ försöker pumpa men det är ett helvete.. kommer ju knappt någonting. Men jag kämpar också på.. men viktigast är nöjd bebis. Blev som natt och dag när han får ersättning.

Vet inte om detta beror på att han var stor.. dina andra var ju stora? Hade dom svårt med blodsocker i början? Att stora barn behöver mer mat.. lite så jag fick det förklarat

Ja dom sjönk i socker i några dagar sedan stabiliserats av koppmatning och sen började med calma tills mjölk kommit igång.... han går upp i vikt 240gr denna vecka...lättad eftersom det var det som jag oroar mig för att han inte får i sig tillräckligt.
  • Summerchild
    K g skrev 2017-08-11 14:21:29 följande:

Åh fy vad jobbigt att de missat det så länge. Jag har redan fått tid till återbesök och ska även träffa sjukgymnast om några veckor igen för att prata bäckenträning. Fick information idag om att bristningen var ytligare än de trott så ingen muskel är av i alla fall, jätteskönt!

Vad trevlig berättelse...hoppas att du läker bra och att flickan din mår bra.... för mig var det bara segt med moderkakan att komma ut....men den kom precis inom tiden med ryck å slit.... :)

Grattis iaf !!
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-08-12 14:42:29 följande:

Grattis Lady K och K g till ers fina små! Har alla små kommit nu?:)

Ja grattis lady k och k g undrar oxå om alla kommit ut :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny