Inlägg från: Newbie84 |Visa alla inlägg
  • Newbie84

BF Juli 2017 ny

Topa90 skrev 2017-01-04 22:38:25 följande:

Föresten någon som fått lergigan Comp? Fick ni några biverkningar utav de?

Tror jag ska prova utan nu igen då jag sedan en vecka tillbaka då jag började upplevt ett rus i kroppen, som om man inte kommer

Till ro och nästan hjärtklappning.

Någon som känner igen sig?

Jag käkat det och massa annat. Fick så och hjärtklappning i början, men gick över efter några veckor. Däremot får jag krypningar i kroppen när jag ska sova på kvällen och det är sjukt jobbigt :(
  • Newbie84
    FrökenMp skrev 2017-01-05 16:56:40 följande:

Haha ja, väldigt lustigt faktiskt. Jag har lättare att känna av livmodern när urinblåsan är full.

Ja, första barnet :D

Jag med, särskilt på morgonen innan jag gått upp.
  • Newbie84
    FrökenMp skrev 2017-01-05 17:37:39 följande:

Ja, så himla häftigt ju!

Vilken vecka är du i nu?:)

Jag är i vecka 15 ser fram emot rörelser men har min moderkaka i framvägg så det dröjer nog lite.
  • Newbie84
    Vårivfresa skrev 2017-01-11 15:40:17 följande:

Hej alla!

Nu har jag inte lyckats behålla mat och knappt vätska på 2 dygn.. borde jag ringa 1177?

Stackare åk till gynakuten och få dropp samt medicinering. Lider med dig och vet hur det är :( stor kram!
  • Newbie84
    Vårivfresa skrev 2017-01-11 22:16:40 följande:

Jag ringde 1177 men dom tyckte att jag skulle ringa min hälsocentral i morgon. Men jag har kräkts mera och har nu ont i ryggen när jag andas.. Bör jag ringa igen?

Det finns en sjukdom som jag har hyperemesis gravidarium -extremt gravidillamående, låter som att du kanske har fått den. Jag tycker att du absolut bör åka in och få dropp för ju längre det fortsätter ju värre blir det. Tyvärr har många inom sjukvården lite lite kunskap om sjukdomen, men på gynakuterna brukar de ha bättre koll.

Tycker så synd om dig för jag vet hur fruktansvärt jobbigt det är och hur dåligt man mår.
  • Newbie84

Känner också av ligamenten nu samt att jag det börjar klia ovanför höfterna. Fick inga hudbristningar sist men känns som att jag kanske får nu ????Köpte bio-oil för att smörja med hoppas det lindrar lite. Känns som att kroppen suger åt sig all näring nu när jag har börjat kunna äta och magen börjar växa, är i v 16 nu och undrar om jag snart behöver ha gravidbyxor.

• Newbie84
    Vårivfresa skrev 2017-01-13 15:37:39 följande:

Ja, jag har också tydligen den sjukdomen! Träffade en suverän läkare som skulle försöka få till att jag får gå på min hc för dropp när det behövs istället för att åka till kvinnokliniken, är 10mil enkel väg. Så hon sjukskrev mig ytterligare några veckor men jag hoppas att det vänder snart! Har inte kräkts idag men mår illa... Huvvaligen!

Skönt att du fick diagnos och kan få dropp lokalt istället för att åka så långt! Skönt med dropp, blir man uttorkad så blir det en nedåtgående spiral tyvärr. Fick du hjälp med medicinering osv? Håller tummarna för att det vänder för dig. Jag mår lite bättre nu och är sjukskriven 50% hoppas att jag kan jobba heltid på sikt. Min förra graviditet spydde jag och mådde konstant illa tills bebisen var född. Om det är till nån tröst så kom det ut en frisk bebbe och bebisen tar det den behöver i näring. Stor kram och om du behöver skriva av dig så är det bara att göra, vet hur jobbigt det också är psykiskt med konstant illamående :(
  • Newbie84
    Wooden skrev 2017-01-18 10:24:28 följande:

Hur mår alla nu för tiden? Många med illamående som håller i sig? Eller mår dom flesta som jag rätt bra?

Jag har varit relativt symptomfri hela graviditeten och det håller i sig fortfarande. Går in i vecka 14 imorgon. Blir galen på att jag inte kommer ihåg hur jag mådde i början på första graviditeten. Har ju gjort ultraljud som visade pickande hjärta och välmående foster, men ändå kan man inte låta bli att ändå vara liiiite orolig att nåt skulle vara fel. Att man inte bara kan slappna av!! 

Mår fortfarande illa dygnet runt och spyr en del men inte som innan (jag har hyperemesis), kissar oftare och är mer törstig. Förra graviditeten blev jag andfådd och yr minns jag och då var fick jag dropp osv och blev inlagd för att jag spydde så mkt, så denna graviditet är bättre än första.

Längtar tills jag känner fostret så att det inte bara är att jag mår konstant dåligt. Nu har jag rul som nästa milstolpe och det är i början av feb.

Skönt att du är symptomfri, men förstår att det kan kännas overkligt och att man undrar om det bor någon i magen innan man känner rörelser och sparkar :) min kompis har inga symptom och ingen mage så hon har knappt fattat att hon är gravid :)
  • Newbie84
    FrökenMp skrev 2017-01-18 16:40:56 följande:

Är det någon som har erfarenhet av stokke (speciellt stokke trailz) eller bugaboo donkey??

Jag är så sugen på nån av de vagnarna och det är ju rätt mycket pengar så vill gärna höra åsikter. Ni kanske känner nån som har såna vagnar?

Många här har Donkeyn och är väldigt nöjda. Min sambo tyckte att liggdelen var så låg så att han fick vika sig dubbel för att lägga i barnet i vagnen då den är ganska låg. Jag gillade inte handtaget.

Stokke är hög om man föredrar det och passar nog bra till långa människor.

Jag hade en joolz som var supersnygg men var också för långa människor och jag är kort ( var min sambo som valde den då den matchade hans stil).

Nu ska vi köps en Britax go big för jag älskar handtaget :)

Man måste nog provköra lite olika för att se vad man vill ha och hur det känns osv.
  • Newbie84
    FrökenMp skrev 2017-01-18 20:46:45 följande:

Jag har också hört mycket bra om donkeyn men det är just som du säger att liggdelen är så himla låg och det känns lite jobbigt eftersom min sambo är 194 cm lång. Hur lång är din sambo??

Jag är ju rätt kort, bara 164 så för mig skulle det säkert gå bra. Men jag tycker att stokken är så otroligt fin!! Har du provkört den?:)

En kompis till mig har köpt britax go faktiskt och dom älskar också den:)

Min sambo är 185 och jag är 155. Är man över 160 så funkar nog alla vagnar :) har inte provkört stollen då jag såg att den var för hög för mig.

Det är bara när donkeyn är i liggdel som den är låg så som sittvagn är det inte så.

Kul att din kompis är nöjd med Britax go :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny