Wooden skrev 2017-01-18 10:24:28 följande:
Hur mår alla nu för tiden? Många med illamående som håller i sig? Eller mår dom flesta som jag rätt bra?
Jag har varit relativt symptomfri hela graviditeten och det håller i sig fortfarande. Går in i vecka 14 imorgon. Blir galen på att jag inte kommer ihåg hur jag mådde i början på första graviditeten. Har ju gjort ultraljud som visade pickande hjärta och välmående foster, men ändå kan man inte låta bli att ändå vara liiiite orolig att nåt skulle vara fel. Att man inte bara kan slappna av!!
Mår fortfarande illa dygnet runt och spyr en del men inte som innan (jag har hyperemesis), kissar oftare och är mer törstig. Förra graviditeten blev jag andfådd och yr minns jag och då var fick jag dropp osv och blev inlagd för att jag spydde så mkt, så denna graviditet är bättre än första.
Längtar tills jag känner fostret så att det inte bara är att jag mår konstant dåligt. Nu har jag rul som nästa milstolpe och det är i början av feb.
Skönt att du är symptomfri, men förstår att det kan kännas overkligt och att man undrar om det bor någon i magen innan man känner rörelser och sparkar :) min kompis har inga symptom och ingen mage så hon har knappt fattat att hon är gravid :)