BF Juli 2017 ny
Banan får mitt blodsocker att skjuta i höjden och sen dala lika snabbt. (Har inte kollat värden men det är så det känns).
Banan får mitt blodsocker att skjuta i höjden och sen dala lika snabbt. (Har inte kollat värden men det är så det känns).
Jag var iväg på KUB-test idag.
Fostret har tyvärr en bred nackspalt, men näsbenet syntes tydligt och allt annat såg normalt ut. Blodprov togs idag så jag får inte testresultatet förrän på tisdag, men bm som gjorde testet sa att riskresultatet troligtvis kommer bli stort. :-/
Blir riskerna stora blir det vidare utredning. Vi valde att göra kub även denna gång (tredje barnen) just för att vi vill veta hur stor risken är, men hade inte riktigt väntat oss ett dåligt ultraljudsresultat.
Känns som en evighet att vänta till på tisdag för att få veta hur vi ska gå vidare.
Tack! Ja, var inställd på pojkar! Kände lite nu att det kanske är flickor, men det var det inte! Nu blir det 4 grabbar hemma, hihi
Ikväll gjorde jag testet med bikarbonat och enligt det ( och kinesiska kalendern) väntar jag en flicka.
Ja, sista lediga dagen. Ska bli spännande att se hur det går att jobba igen. Att vara till fots hela dagen, att ha ork och tålamod till en hel drös med ungar. Att dölja den svullna magen från nyfikna föräldrar.
Och sen komma hem till sin egna barn, middag, tvätt, lek osv.
Senaste dagarna har jag funderat mycket över det här med att bli flerbarnsförälder. Är inte orolig eller nervös över det här med att älska två barn, det känner jag att det kommer ordna upp sig, haha. Men att räcka till?! Vi har hund också, som kommer vara drygt ett år när bebis kommer, och om kvällarna när jag lägger sonen (som kommer vara 22 månader när bebis kommer) funderar jag över hur jag ska hinna finnas till för fler barn.
Hur gör ni med två barn eller fler? Herregud, hur klarar man ens fler än två? Blir helt svettig bara jag tänker på det, haha,
Känner också av ligamenten nu samt att jag det börjar klia ovanför höfterna. Fick inga hudbristningar sist men känns som att jag kanske får nu ????Köpte bio-oil för att smörja med hoppas det lindrar lite. Känns som att kroppen suger åt sig all näring nu när jag har börjat kunna äta och magen börjar växa, är i v 16 nu och undrar om jag snart behöver ha gravidbyxor.
Hej alla!
Tack för ert fina stöd :)
Vi åkte in igår och kom hem imorse. Vi har 10mil till sjukhuset.
Efter provtagning och flera timmars väntan så trodde doktorn att jag åkt på ett virus.. Där sitter jag och förklarar hur jag inte kunnat behålla något i över 2 dygn.. Han tyckte att vi skulle ringa hälsocentralen dagen efter..
Kommer hem, spyr som en gnu, lyckats sova 4h, vaknar, dricker lite vatten och sen spyr som en gnu igen :(
Såå less på detta!
Som ni ser gömmer jag lilla magen under stora skjortor än så länge. Vill inte att föräldrar på jobbet ska vera än (jobbar som lärare).