BF Juli 2017 ny
Grattis till fina lilla prinsen! :)
Jag förlorade 2.5 liter med min första pga att livmodern inte drog ihop sig. Det tar lite extra tid att återhämta sig efter det. Kämpa på och så mysigt att han äntligen är här :)
Grattis till fina lilla prinsen! :)
Jag förlorade 2.5 liter med min första pga att livmodern inte drog ihop sig. Det tar lite extra tid att återhämta sig efter det. Kämpa på och så mysigt att han äntligen är här :)
Tack för tipsen. Tyvärr kör vi så sedan 2.5 vecka. Han är underbar fönster såfort han sover, och hela dagarna när han äter gör han det i dagsljus. Tyvärr har vi inte haft någon sol. Han ligger kvar straxs under 350 och vid 350 ska du sola:(enda anledningen till att vi får vara hemma är att han äter bra, går upp i vikt samt är pigg.
Igår kl 19:52 föddes vår dotter med en vikt på 3330g och 48 cm :) född bf +3
Nu har vi fått komma hem. :) lilla familjen återförenad. Skönt att kunna slappna av. Nytt för pojken oxå. Tittar sig så mkt omkring.
Min man var lite rolig idag när han hämtade oss på avdelningen. Kom upp med bilstol men oxå hela isofix basen.. då hade man nåt att skratta åt :D
Vad skönt att få komma hem, . Ha, ha, vad roligt det måste ha sett ut!
Hej alla!
Imorgon blir vi igångsatta med ballongmetoden.. Är det någon som har erfarenhet av den? :)
Jo om det går helt vet jag att jag märker det, gjorde det med sonen, ett ljudligt plask jämte sängen :) idiot som man är kniper man reflexmässigt även då ;) sen pytsade det ut lite varje gång jag eller han rörde sig. 32 timmar senare låg han äntligen på min mage!
Bara att hålla tummarna nu då för att det drar igång, inga hinnor de kan ta när jag kommer in dock ;) suck, denna väntan.
Tack för all pepp! Har riktigt onda värkar men tyvärr inte tillräckligt täta/starka/långa. Dock öppen ca 3cm. Vi fick åka iväg en stund, gå runt lite och äta nåt (har fem mil att åka så bm ville inte skicka hem oss direkt). Nu ska vi tillbaka på ny bedömning. Dock hoppas jag typ på att vi kan få åka hem och få nåt att sova hyfsat på. Känner mig helt slut, mest pga att jag inte sovit inatt. Såklart har värkarna också tagit på mig, men känner mig mest sömnig.
Andra barnet kom tydligen inte som en raket för just mig. Men det kan ju såklart ta världens fart när som helst.
Inatt kom äntligen på stora kille ut :) 02.45, 27/7, på bf + 10. Tänkte uppdatera sen när vi fått sova ut lite. Har varit vaken i 25 h nu ???? Trött men lycklig att det är över och att allt gick bra.
Den 27/7 kl00.13 kom vår älskade dotter Alina på 3032g och 49cm lång! :)