Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

K g skrev 2017-07-12 11:57:26 följande:

Jättebra info men det står ingenting om Cytotec som ju är det som diskuteras här. Många har väldigt dåliga erfarenheter av det och jag uppskattar verkligen att bli upplyst om det så att jag kan göra ett informerat val om det blir tal om igångsättning med Cytotec. Ibland är Googling väldigt nyttigt om man använder källkritik på ett sunt sätt.

Håller med att källan är viktig. Därför trevligt att erfara med andra. Prata om viktiga frågor. Sen behöver man inte tro på allt men viktigt med att lyssna på andras erfarenhet än ingenting alls.
  • Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-07-12 09:00:18 följande:

Ska snart in på förhoppningsvis min sista mvc tid.

Ska gnälla extremt på hur jobbigt det är nu så hon verkligen ligger på att fixa igångsättningstid till mig.

Bra fogarna är extra ömma idag så jag ser riktigt ömklig ut... plus allt annat.

Bf +11 idag. Woop..... woop......

Ja gör det... det tänkte jag oxå göra...gråta lite.. men hon hann säga det jag behövde höra innan det hann gå till det läget.

Nyfiken på din läkares svar....hoppas hoppas dom sätter igång dig :)
  • Summerchild
    K g skrev 2017-07-12 11:57:26 följande:

Jättebra info men det står ingenting om Cytotec som ju är det som diskuteras här. Många har väldigt dåliga erfarenheter av det och jag uppskattar verkligen att bli upplyst om det så att jag kan göra ett informerat val om det blir tal om igångsättning med Cytotec. Ibland är Googling väldigt nyttigt om man använder källkritik på ett sunt sätt.

Har du nån aning om vad dom dricker för shots? Jag vet inte vad dom pratar om... det var grunden till min googling....när jag kom in på cytotec. :)
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-12 15:43:26 följande:

Min shots var cytotek

Ok visste du nåt om medicinen när dom gav dig den? Vad är din inställning till den nu? :)
  • Summerchild
    Malimari skrev 2017-07-12 17:48:11 följande:

Ja absolut men bra att börja med vedertagna sidor samt försöka sålla när man googlar specifikt. Det är så lätt att hitta massor av hemska sidor.. :-/ Det är just det, många har dåliga erfarenheter men för många går det hur bra som helst. Däremot om jag ställts inför det hade jag velat haft ett ordentligt samtal med ordinerande läkare som förhoppningsvis är professionellt insatt i biverkningar osv.

Men det känns konstigt att cytotec är en magsårsmedicin och används vid aborter och sen för förlossningar....det känns så fel
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-07-12 18:46:16 följande:

Stort grattis!!

Wow grattis....1a stora bebisen :) .....hoppas allt gick bra trots allt....myyyys
  • Summerchild

Nu vart deg till narie ....well sobrio grattis :)

• Summerchild
    sobrio88 skrev 2017-07-12 18:19:08 följande:

Nu är min lilla grabb här. 14.05 föddes han, 30h efter första verk <3 4500 g och 54 cm i jämförelse med "storebrors" 2960 g och 49 cm ;)

Jag har gissat på 4500 och 55 på min bebis får se hur det blir :S :)
  • Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-07-12 17:46:46 följande:

Grät massor, trots jobbiga värkar i fredags som avtog till slut så var endast min tapp påverkad Max 5 mm....

så struntade i en rejäl hinnsvepning då jag bara verkar få hemska pinvärkar av det....

Fick tid för bedömning på lördag kl 8.30 på förlossningen jag hör till. Hoppas hoppas det slutar med igångsättning direkt efter. Min bm var optimistisk, men hon har ju varit det om allt under graviditet, trodde ju jag skulle föda innan bf... men är ju 41+6 på lördag, de har inga andra planerade igångsättningar den dagen.

Hoppas de tror de kan ta hinnorna på en gång, min bm sa att det kan vara svårt att ge mig dropp då jag har snitt sen tidigare på livmodern.

Ringde min man sen och han har bett om ledigt nu torsdag fredag, så kan jag ha det helt kravlöst med vår dotter, att deppa om jag vill, eller hänga med på sånt de kanske hittar på. Inga måsten helt enkelt. Ska bli så skönt! För att föda innan lördag. Nej det tror jag inte på.

Lycka till alla andra som nu håller på och föder :)

Det känns rätt hopplöst kan jag tro. Att det skulle starta av sig själv.... men som ett råd till mig själv... vila... vila...vila ...å njut av att vara gravid...kan ju vara sista gången :) .....lura sig själv hur trevligt det är ;)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny