Haiduchi skrev 2017-07-12 17:46:46 följande:
Grät massor, trots jobbiga värkar i fredags som avtog till slut så var endast min tapp påverkad Max 5 mm....
så struntade i en rejäl hinnsvepning då jag bara verkar få hemska pinvärkar av det....
Fick tid för bedömning på lördag kl 8.30 på förlossningen jag hör till. Hoppas hoppas det slutar med igångsättning direkt efter. Min bm var optimistisk, men hon har ju varit det om allt under graviditet, trodde ju jag skulle föda innan bf... men är ju 41+6 på lördag, de har inga andra planerade igångsättningar den dagen.
Hoppas de tror de kan ta hinnorna på en gång, min bm sa att det kan vara svårt att ge mig dropp då jag har snitt sen tidigare på livmodern.
Ringde min man sen och han har bett om ledigt nu torsdag fredag, så kan jag ha det helt kravlöst med vår dotter, att deppa om jag vill, eller hänga med på sånt de kanske hittar på. Inga måsten helt enkelt. Ska bli så skönt! För att föda innan lördag. Nej det tror jag inte på.
Lycka till alla andra som nu håller på och föder :)
Det känns rätt hopplöst kan jag tro. Att det skulle starta av sig själv.... men som ett råd till mig själv... vila... vila...vila ...å njut av att vara gravid...kan ju vara sista gången :) .....lura sig själv hur trevligt det är ;)