Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Jag har också mycke funderingar om amning. Jag sa efter min första aldrig mer, när lillebror låg på mitt bröst efter förlossningen vart det att jag prövade endå. Funkade inte då med och jag sa aldrig mer.

Nu 7 år senare är jag sugen på att ge det en chans igen. Jag har alltid haft mängden mjölk och massor av det, därför har jag aldrig varit bekväm, aldrig kunnat amma någonstans än hemma. Sedan gjorde det så jävla ont. Ammade dottern 6veckor och pumpade 2 och sonen 6.

När jag slutade vart jag gladare och mer harmonisk. Ersättning vande jag mig med fort så det var enkelt endå:)

• Treansresa
    Wooden skrev 2017-04-11 12:50:22 följande:

Ja och jag tycker jag hör hela tiden att både mamman och bebisen blir gladare och lugnare när man börjar ge ersättning istället (eller av att avsluta amningen kanske är bättre uttryckt). Och därför funderar jag ju på att skita i amningen helt enkelt. Men så tänker jag på hur mycket ersättning kostar, att barnet kanske får problem med magen och man ska prova olika sorter osvosv. 

Jag tror inte alla psykiskt är gjorda för att amma. Känner precis som du skrev förut att ger jag mig in i detta så vill jag göra det 100% och inte bara för första tiden. Min sambo tycker att man ska amma, men han förstår om jag inte vill. Det positiva är ju också att pappan kan avlasta mer. Känner att vi har ju endå 5 andra barn som jag också ska räcka till för.

Ja kostnaden drar lätt iväg. Dock var det aldrig något jag tänkte på när jag väl var där och endå levde vi knapert då. Mina har haft mer strul med magen under amning än med ersättning.

Det är ett svårt beslut. Ena minuten vill jag amma andra inte. Men kommer nog ge det en chans till. Är ju 7 år sedan sist och mitt psyke kanskr klarar att vara en mjölkko med smärta nu. Men är ej 100 ännu.
  • Treansresa
    Vet hur det känns skrev 2017-04-12 11:08:58 följande:

Tjejer barnmorskan ringe nyss.. jag har GBS samt bakterier i urinen. Hon har gett info till läkaren så väntar på svar. Är så orolig!!!! För jag kissar på mig nästan hela tiden... Men börjar tro att jag kanske läcker fostervatten?? Har mycket sammandragningar...

Försöker ringa min bm för råd osv men ingen telefonist fören imorgon. Ska jag ringa in till förlossningen??? RÅD behövs!!! Vad ska jag göra?? Vänta på läkaren ska ringa och ordinera antibiotika?? Men kontroll då???

Snälla ge mig råd

Jag hade garanterar ringt förlossningen! Häldre en gång för mycket än för lite! Lycka till!
  • Treansresa
    AnnaCR skrev 2017-04-13 10:47:42 följande:

Hej! 

Hur känner ni er? 

Jag är i v26 (25+5) idag och har BF 21 Juli.

Vore roligt att följas åt om vi har BF nära varandra :)

AnnaCR skrev 2017-04-13 10:47:42 följande:

Hej! 

Hur känner ni er? 

Jag är i v26 (25+5) idag och har BF 21 Juli.

Vore roligt att följas åt om vi har BF nära varandra :)

Välkommen hit:) jag har bf 19 juli och mår faktiskt riktigt bra sålänge jag bestämmer själv vad jag ska göra:) hur mår du?:)
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-04-14 10:09:54 följande:

Idag går jag in i vecka 29 och drygt 8 veckor kvar tills lilleman är hos oss!!

Vilken härlig mage! Det är nära nu innan han kommer ut:)
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2017-04-15 19:47:38 följande:

Glad Påsk alla! Mina barn har målat det största påskägget av dem alla!

Glad påsk! Vad snyggt det vart! Och härlig bild:)
  • Treansresa

Jag råkade äta salami och brie ost för någon vecka sedan. Hade också panik men min bm lugnade mig.

• Treansresa

Hur går det med sovandet för alla? Jag har riktigt svårt att somna på kvällarna! Jag har alltid sovit på sidan och det är omöjligt nu. Så måste sova på rygg och det är inte skönt! Men somnar jag bara sover jag iallafall i 5-6 timmar. Har massa kuddar men inte hjälper det! Hur gör ni?

• Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-04-17 18:53:42 följande:

Här är det tvärtom. Får väldigt ont av att sova på rygg. Måste sova på sidan och jag har en kudde under magen som stöttar.

Jag är så himla orolig för läkarundersökningen imon....i lördags när jag vaknade så mådde jag jättekonstigt. Mådde illa på nåt sätt och hade ont i magen. Jobbade några timmar och fick gå iväg och vila bort magontet en stund. Mådde konstigt hela dagen. Igår var det lite bättre, men inatt vaknade jag och hade sjukt ont i magen. Va tvungen att gå upp och tog en stund att somna om....idag har jag också mått lite skumt...

känns som lilleman lagt sig konstigt, om det är så att han trycker på nåt som gör att jag får ont och mår illa?

Nä, känns inte bra det här. Han rör sig och så, men är så orolig att nåt är fel nu...

Tänk om jag får ångra att jag inte kollat upp detta nu, tänk om han mår dåligt..

Jag hoppas allt ser bra ut och att han bara bökat runt lite där inne! Börjar ju bli trängre och trängre där inne nu. Håller tummarna
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-04-17 22:00:04 följande:

Jag sover sjukt dåligt! Kan inte heller ligga på sidan för det känns obehagligt när han rör sig och sparkar på sidorna. Det är jobbigt att sova på rygg också för får svårt att andas då... ligger på massa mjuka kuddar.

Men jag sov hos min syster för ett tag sen och fick sova på en luftmadrass (en sån där hög) och herregud vad skönt!!!! Aldrig sovit så bra under graviditeten. Måste bero på att det inte är nåt som trycker emot på revbenen eller ömma delar på ryggen eftersom det bara är luft under.

Precis så är de här med. Andningen blir påverkad när jag ligger på rygg! Har börjat halvligga och det är ju ett tag kvar haha:)

Jag har en sådan madrass tror jag, man kanske ska pröva och se hur det känns:) sömnen är ju viktig:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny