-
Tror hon menar att han kom kl.22.29...? Inte att han vägde det...tror jag.Summerchild skrev 2017-07-03 01:05:07 följande:Ja men precis .....vad bra ....kunde blivit nåt otäckt. Skönt att höra att det gick bra ... 2229gr oj lille vän... han ammas? Syresätter sig bra?
-
Låter ju verkligen som en drömförlossning! Grattis!!!Preet90 skrev 2017-07-03 03:12:32 följande:
#104 Idag 03:04
Jag hade en drömförlossning. Somnade vid 5 på morgonen och kände då inga värkar alls. Sov väldigt bra till 15 och vaknade som vanligt och gick på toa. Precis när jag börjat kissa så går mitt vatten och jag får en sjukt stark värk direkt. Ropar på min man och ber om mer toapapper för det rinner vatten och är blodblandat. Jag får jätte ont i ca 10min och ringer förlossningen och säger att jag tror att mitt vatten har gått och jag har jätte ont. De ber mig komma in för kontroll, exakt då försvinner värken och jag hinner få i mig lite mat. Ska precis dricka kaffe när andra värken kommer. Ber min man åka in för kontroll då jag inte tror att det är på g. byter om och kissar och hinner få 3 värkar under tiden. Säger att vi borde ta med oss bb väskan, har värkar i bilen. Blir undersökt av en bm kl 16 och hon säger att jag är öppen 8cm. Jag blev så sjukt förvånad, hade verkligen inte förväntat mig det. Fattar inte hur jag öppnade mig 8cm på typ 50min. Säger att jag vill ha epidural och när nästa värk kommer känner jag hur hela kroppen vill krysta. Då säger bm nu är du helt öppen. Jag tar enbart lustgas och får krysta i ca 50 min och sen kommer vår lilla son ut, aldrig sett något sötare. Vi mår bra och ligger på bb och myser. Han föddes i vecka 37+2 :)
-
Idag är Olle 2 veckor och är precis hemkommen från BVC besök.
Han vägde nu 3096 gram, så han är något över sin födelsevikt nu. Ska kämpa på med amningen en vecka till och måste väcka honom för att äta var tredje timme. Han sover ju så mycket vårat lilla pyre.... går han inte upp fortare i vikt så blir det nog att vi får ge honom lite tillägg.
Längden var fortfarande 50, så hon trodde att de mätt fel på förlossningen. Han måste varit kortare när han föddes.
Huvudmåttet var 34,6 nu, och 34 när han föddes.
Jag börjar bli lite rastlös hemma..någon som har förslag på aktiviteter man kan göra? Vi har liksom inget planerat i sommar, och vädret är ju rent ut sagt pissigt.
Vill ju inte göra inomhusaktiviteter med en liten bebis. -
Ja, de är rätt jämnstora!acinnaleh skrev 2017-07-03 18:01:39 följande:Oj vad exakt de vägde. Min bm skrev 2900 på 1v kollen men vet inte vad det stod på vågen ;) det hade ökat från 48h iaf. Hoppas att Moa når 3105 eller mer till torsdag. Idag är hon lite sömnigare igen efter tre väldigt krävande dagar då hon varit vaken mer än innan. Väcker henne också ibland men på natten vaknar hon själv och vill äta. Huvudmåttet var förresten 34.5, lite lustigt nog samma som sonens fast han var 19d längre inne i magen.O 16/7-08, M 22/6-17
Olle har för första dagen idag varit rätt gnällig, men tror det beror på att han hela tiden blivit väckt och inte fått sova som han brukar..
Börjar ju tänka att det kan vara kolik, det brukar ju komma efter 2 veckor, men hoppas inte. Han har nog bara haft en dålig dag. Han är ju så superlugn och sover så mycket annars, så blev lite konstigt att han skriker emellanåt idag, haha -
Olle vägde 2910 fyra dagar efter han föddes...sedan 2940 förra veckan...acinnaleh skrev 2017-07-03 18:01:39 följande:Oj vad exakt de vägde. Min bm skrev 2900 på 1v kollen men vet inte vad det stod på vågen ;) det hade ökat från 48h iaf. Hoppas att Moa når 3105 eller mer till torsdag. Idag är hon lite sömnigare igen efter tre väldigt krävande dagar då hon varit vaken mer än innan. Väcker henne också ibland men på natten vaknar hon själv och vill äta. Huvudmåttet var förresten 34.5, lite lustigt nog samma som sonens fast han var 19d längre inne i magen.O 16/7-08, M 22/6-17
-
Hade varit superskoj med en ny tråd sedan där de som vill får vara med! När alla fått sina bebisar!
-
Vad jobbigt med alla som tjatar och ringer och skriver på fb innan man ens själv gjort det!!
Jag gick inte ut på Facebook alls att jag skulle ha barn och inte heller på instagram.
Däremot hade jag ett separat instagram konto som jag fixade när vi opererades i Sthlm. Där har ett fåtal följt mig och resan. Det har varit vänner och vissa arbetskamrater. Var väldigt tydlig med att inget jag la upp där fick spridas vidare och var även tydlig med att jag inte skulle gå ut med datum jag skulle bli igångsatt.
Tycker alla respekterade det bra. Inget tjat. -
Grattis!!!! Så härligt!!Delilah2001 skrev 2017-07-07 18:54:50 följande:
Igår föddes Lucas, vi mår bra!
Nästan 3500 g, född i v 38+2.
Världens finaste, kan fortfarande inte ta ögonen från honom!
-
Min lilla Olle har haft storlek 44 och 50 än sålänge. Han är 3 veckor imon.
Många 50 är fortfarande pösiga på honom.
Vi vägde honom förut i en skål på köksvågen, haha...verkar som om han nu väger runt 3300 ungefär, men imon får vi svaret då vi ska till BVC igen.
Känns som han gått upp en del sen sist, och jag hoppas också det, eftersom han gått upp så lite förra gången och har jag tur slipper jag isåfall börja med ersättning.
Känns iaf som han växt i skinnet lite nu..syns på hans små lår! -
Jo, han är nog rätt liten, men jag tycker han känns stor mot när han föddes, hahaLeyasMamma skrev 2017-07-09 15:49:16 följande:Sicken liten plutt :) när min stora tjej va nyfödd så satt 56 precis på henne :D men hon va lång, 53,5 och vägde 3900... undra om denna lilla kommer drunkna i 56?
Va tror ni, kan ett städ få igång de hela? Värt ett försök! Om inte annat så är ju huset städat tills lillan kommer så slipper man tänka på det de första när man kommer hem :D
Passa på att städa! Skönt att ha det städat och har du tur startar det!