Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Vårivfresa skrev 2017-07-03 15:22:18 följande:

Hej alla!

Nu börjar det närma sig för många av oss.. Jag har en fråga. Jag går in i v39 imorgon och idag känner jag mig helt utslagen, som om jag skulle ha nån förkylning i kroppen eller influensa eller nått sånt.

Det är mitt första barn och undrar om det är vanligt?

Det kan du ju mkt väl ha... jag snorar lite jag oxå men kul å bli sjuk nu sista veckorna. Nä vad kan vi göra åt det då? Vila extra mkt lr?
  • Summerchild
    tessan87 skrev 2017-07-03 16:21:00 följande:

Egen vändning? Mitt tredje barn och ändå känner jag inte dom olika delarna. Mest att jag har extremt med vatten i livmodern som gör att han lätt rör sig trots han är stor.

Säger kanske mycket om jag fortfarande under hela graviditeten typ bara känt en spark. Annars ser vi bara att magen rör sig. Detta p.g.a allt vatten

Ja jag visste på
    tessan87 skrev 2017-07-03 16:21:00 följande:

Egen vändning? Mitt tredje barn och ändå känner jag inte dom olika delarna. Mest att jag har extremt med vatten i livmodern som gör att han lätt rör sig trots han är stor.

Säger kanske mycket om jag fortfarande under hela graviditeten typ bara känt en spark. Annars ser vi bara att magen rör sig. Detta p.g.a allt vatten

Ja på tul så såg dom att han låg snett och hemma sen drog jag med bägge händerna och i roterande rörelse. Så när jag kände att jag hade han fast med mina händer så ploppade det till å han var vänd. :) han hjälpte till och var inte så envis som han är numera :)
  • Summerchild
    Sarus85 skrev 2017-07-03 17:29:05 följande:

Haha ska faktiskt äta hamburgare ikväll så blir väl lite dressing då ;).

Mina andra barn har varit stora och jag fick en sfinkter rupter-skada med första, så ska bli igångsatt senast Bf så därför får jag hinnsvepning för att öka chansen att det ska sätta igång naturligt innan dess.

Har dock redan gjort en och den gjorde inget!!!

Oj jaha du.... hinnsvepning gör att man bara får onödiga smärtor verkar det som ..... verkar lite 50/50 att det fungerar. Jag vill gärna få besked nu om när jag ska igångsättas ....får väl nåt svar på torsdag hoppas jag
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-07-03 18:26:42 följande:

Olle vägde 2910 fyra dagar efter han föddes...sedan 2940 förra veckan...

Jag fick höra av barnmorska mitt 2a barn. jag fick frågan om jag verkligen ville mata mitt barn då hon gick upp dåligt i vikt. Dom anmälde mig till socialtjänsten som utredde mig och allt handlade bara om mjölkallergi som hon har än idag. Hon är 12 år. Det utreddes skitdåligt alltihop. /så tack mvc på gamla goda tiden
  • Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-07-04 12:13:42 följande:

Jo jag känner igen det där.

En kompis skrev i morse att jag har KU varit offline från fb i åtta timmar så det kan bara betyda att jag föder. Men nej det för jag knte.

Minst tre om dagen som frågar.....: sååå drygt!

Därför jag försöker känna så lite folk som möjligt. Ointressant med folk som inte är intresserade och bryr sig än om att vara bara nyfikna. Tom en del släkt är borta från mitt nät. Jag drar mig undan väldigt bra och är kort med svar åt dom. Det hjälper faktiskt. :) skönt med bara dom som ställer upp. Inte ens min pappa vet att jag snart får ett barn och dessutom döpt efter hans bror :)
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-04 21:55:59 följande:

Wow inte varit inte på några dagar då vi varit ute vid stugan. här kommer det bebisar!!!!

STORT GRATTIS till alla som fött.. tog en stund att gå igenom alla inlägg.

Jag har ett tag kvar.. bf 30/7 men min livmodertapp är framåt riktad och mjuk, öppen 2 cm så jag hoppas verkligen att det kommer igång lite tidigare.. får sammandragningar några gånger per dag.. vissa gör ont så jag behöver stanna upp och andas igenom dom.

Vill bara säga till dig treansresa. Så sjukt bra att du stod på dig och att dom startade förlossningen!! Vill inte ens tänka på vad som annars kunnat hända.

Spännande att följa alla nu. Jag hänger gärna med i en ny tråd sen när alla bebisar är födda.

Hehe ..jag fick frågan på 2 ställen om jag väntar tvillingar när jag sa att det är en månad kvar. Jag Vart lite sur på nåt sätt.... men nu idag frågade en kvinna - nu är det inte långt kvar va? Nej sa jag! När ska du ha? 2a sa jag bara.... det var inte frågan om augusti nu. :) fast det är nåt sånt... hon sa ja, jag kan se det för magen är enorm och så låg så du föder nog ikväll! Å jag skratta åt min vita lögn och sa bara - det har jag inte tid med. Den får gärna vara kvar 1 månad till :D
  • Summerchild

Fick bekräftelse av bm att min son är upp å ner :) så glad och lättad och tacksam.... fettot kan nog inte vända sig igen ....ligger nog kvar så men är rörlig... så han kan ju dansa till musiken hehe

• Summerchild

Vad är ett förlossningsbrev....viktigt lr? Jag har aldrig skrivit nåt sånt.... varför ? :O

• Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-07-05 14:30:11 följande:

Va skönt att han ligger rätt :) rörliga kan dom ju vara ända tills förlossningen dragit igång. Min är också rörlig fortfarande...

Ja massa plats.... men vore ju helt tragiskt om han gör ett halvt varv i magen vid det här laget.... skräckscenario
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-07-05 18:33:19 följande:

Ja de hade ju varit hemskt! Gjorde dom någon viktuppskattning förresten?Förlossningar ev är egentligen bara mer önskemål vad man vill ha/inte ha på förlossningen. Men det skriver man hos bm, tex Eda önskas eller att man vill/inte vill amma osv. Inget viktigt som så och det kan ju ändras under tidens gång :) jag tex skrev att jag inte vill ha ryggbedövning denna gången då jag fick komplikationer utav den sist och att jag vill använda lustgas. Samt att jag är osäker kring amningen...

Dom ska göra imorgon tul.... vikt. Sen vet jag mera.

Jag har diabetes men det lär dom veta redan..... sen är det bara eda jag vill ha å gubben vill ha lustgas... haha... det ska det stå i förlossningsbrevet :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny