Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-07-03 00:39:01 följande:

2229 kom en underbar liten pojke ut! Moderkakan hade ett svart hörn=kantsläpp så tur jag stod på mig:)

Ja men precis .....vad bra ....kunde blivit nåt otäckt. Skönt att höra att det gick bra ... 2229gr oj lille vän... han ammas? Syresätter sig bra?
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-02 23:22:25 följande:

Spännande!!! Berätta hur det gick sen. Hoppas du får datum för igång säsongen nu. Håller tummarna!!

Amen gud ja ....jag ska böla å få lite sympati :) ....det är det enda som hjälper mot bestämda doktorer....å klaga på hur man hade de dom andra gångerna med förlossningen. Barnen har ju liksom fastnat rätt länge på vägen ut till skräckpunkten och kan det vara storleken på dom mån tro.... :( ...enligt doktorerna var det komplikations fritt i journalen. Pusst!
  • Summerchild
    Preet90 skrev 2017-07-03 03:12:32 följande:

#104 Idag 03:04

Jag hade en drömförlossning. Somnade vid 5 på morgonen och kände då inga värkar alls. Sov väldigt bra till 15 och vaknade som vanligt och gick på toa. Precis när jag börjat kissa så går mitt vatten och jag får en sjukt stark värk direkt. Ropar på min man och ber om mer toapapper för det rinner vatten och är blodblandat. Jag får jätte ont i ca 10min och ringer förlossningen och säger att jag tror att mitt vatten har gått och jag har jätte ont. De ber mig komma in för kontroll, exakt då försvinner värken och jag hinner få i mig lite mat. Ska precis dricka kaffe när andra värken kommer. Ber min man åka in för kontroll då jag inte tror att det är på g. byter om och kissar och hinner få 3 värkar under tiden. Säger att vi borde ta med oss bb väskan, har värkar i bilen. Blir undersökt av en bm kl 16 och hon säger att jag är öppen 8cm. Jag blev så sjukt förvånad, hade verkligen inte förväntat mig det. Fattar inte hur jag öppnade mig 8cm på typ 50min. Säger att jag vill ha epidural och när nästa värk kommer känner jag hur hela kroppen vill krysta. Då säger bm nu är du helt öppen. Jag tar enbart lustgas och får krysta i ca 50 min och sen kommer vår lilla son ut, aldrig sett något sötare. Vi mår bra och ligger på bb och myser. Han föddes i vecka 37+2 :)

Vad duktig du var.....grattis! Vikten på lilla pojken vore kul att veta. :) skönt att allt gick bra. Lättade mig. Trodde att du skulle komma med en skräckhistoria. Men så fint. Vila ni 2 lite om han vill det. Snart får ni väl åka hem :)
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-03 07:43:24 följande:

Skrev tokigt då jag glömde tecken. Klockan 22:29 var han ute:)

Aha ok.... :) tänkte väl hehe men rätt liten ändå.... min bebbe är uppskattningsvis 3500 nu men det är 3 veckor kvar :(
  • Summerchild
    Wooden skrev 2017-07-03 13:23:32 följande:

Ja, jag har faktiskt känt mig sådär på förmiddagarna! Efter frukost som du säger. Typ som ett rejält blodsockerfall fast det är helt motsägelsefullt precis när man ätit. Har flera förmiddagar fått parkera sonen framför tvn och joinat honom liggandes som en padda i soffan. Brukar också bli bättre vid lunchtid. Konstigt!

Jag har känt mig slö efter frukost men för att man blir mätt och kroppen inte haft nån energi under natten att jobba med. ...sen är vi tyngre nu och den gravida kroppen blir tröttare. Det kan ta några timmar innan jag är piggare. Så är jag jämt. Utan att vara gravid. 3-4 timmar behöver jag för att starta :)
  • Summerchild
    FrökenMp skrev 2017-07-03 13:37:19 följande:

Idag kollade bm tappen som var 2 cm och jag var öppen ca 1,5 cm så hon gjorde även en hinnsvepning. Förstår inte hur jag kan ha öppnat mig lite utan att ha känt nåt. Fast det kanske man inte gör? Haha. Åååå hoppas såååå på bebis nu!

Berätta vad du känner efter din hinnsvepning :) vilken vecka är du i nu.? Jag har dålig koll på alla :)
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-07-03 09:32:27 följande:

Idag va vi inne på mvc igen för kontroll, gör inget annat än att ränna där nu för tiden. Idag va de lika mycket osäkerhet kring hur lillan ligger så dom skulle kontakta specmödra för ett ul. Blir ju spännande att se hur detta ska gå om hon ligger i säte? Undra om dom gör vändningsförsök såhär sent?

Ja tänker oxå på om dom gör vändningsförsök på nån som har bebis på över 3500 kg runt v 37 ...blir helt nojig om han inte ligger rätt nu :S
  • Summerchild
    Sarus85 skrev 2017-07-03 15:05:54 följande:

Grattis till alla som fått sina små. Blir så avis på er! Vill också mysa bebis <3.

Är i v 39 nu och det blir igångsatt nån dag innan bf om inte hinnsvepning hjälper. Så nära nu.

När ska du få hamburgerdressing? Är det för att du har diabetes eller stort barn?
  • Summerchild

Ämen seriöst.... hamburg ....nä hinnsvepning ska det stå såklart :( ....hann inte se ens vad jag skrev :)

• Summerchild
    tessan87 skrev 2017-07-03 14:13:27 följande:

Länge sedan man hängde med här. Ser att det ploppar ut bebisar. Grattis alla som fått och dom som är på gång att få.

Själv är jag 36+2 idag. Bebisen visa för två veckor sedan på +28% så nytt ultraljud på torsdag denna vecka. Dock har mitt SF mått ökat ännu mer i kurva än sist.

Inte nog med att han är stor så ligger han stadigt i tvärläge. Alltså varken huvud eller rumpa ned. Utan huvud under ena revbenet och rumpan under andra revbenet.

Jag börjar bli riktigt nervös inför vad som komma skall. Då jag inte vet hur läkarna planerar att göra med mej. Läst att vändningsförsök i detta läge med stor bebis och för mycket vatten gör att många inte lyckas utan får snittas eller föda direkt efter vändningsförsök.

Nån som vart med om liknande? Tvärläge där bebisen ligger tvärs över och varken rumpa eller huvud ned. Hur gick det för er?

Jo faktiskt min son föddes med 4800gr och jag gjorde egen vändning liggandes rätt plant.... plopp så var han faktiskt vänd.... kändes mer som tur än skicklighet. Var runt din vecka som jag gjorde det själv.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny