Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Vad skönt att läsa att jag inte är ensam! Jag är mycket mer orolig denna gång så allt som är annorlunda blir jag orolig för haha.

• Treansresa
    Sosozo skrev 2017-03-26 09:59:11 följande:

Hur mår ni, mamis? Har ni hälsan eller hur går det?

Jag börjar känna mig tung och blir lätt trött. Men inga ryggproblem ännu.

Här börjar det bli tungt:( fogarna blir sämre hela tiden så nu måste ja tänka mig för hela tiden. Var ute med skotern igår och grillade och på kvällen kunde ja inte röra mig:( så drt blir nog inge mer åka iår:( tycker det är riktigt jobbigt att gå i snö också. Vill ha vår så känns det nog lättare! Bara 1-1,5 månad kvar med snö nu.

Jag har börjat få onda SD också ska prata med min bm nästa gång.

Men annars är allt bra oxh jag försöker njuta så mycket drt går av magen:) är ju sista graviditet för mig nu. Känns så häftigt att magen redan är så 'stor' :)
  • Treansresa

Just ja igår såg jag bf december tråden! Sjukt endå!

• Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-03-26 21:59:16 följande:

Nu har jag köpt i princip allting till bebis så nu är det väl som gjort att det går åt helvete ;) barnvagn fixade vi i vintras, kläder har jag köpt några plagg även om det inte behövdes, babyskydd köpte jag igår, tunna filtar köpte jag på barnmässan idag samt att jag fick ett par paket med blöjor + lite andra gratisgrejer . Resten har vi sen innan :)

nu är det väl bara några smågrejer som inte är nån idé att köpa än för då kommer det väl bort, typ amningsinlägg, ersättning om inte amningen kommer igång och nåt mer blöjpaket :)

Åh vad avis jag blir! Jag är så stressad att vi har så mycket kvar haha. Känns som bebisen snart kommer! Gubben är lugn att allt hinns med men ja känner inte så! Måste kännas skönt att vara klar!
  • Treansresa

Kom på nu när jag läste om blöjor.

Jag insåg att vi hade ett system som dom kallar blöjstegen här på vårat Ica. Handlar ja för visst mycke så får jag rabatt på blöjor. Så i mitt fall om ja handlar för 600 får jag 40 kr rabatt vilket då gör att små paketen med blöjor blir gratis. Och handlat jag för 900 så får ja 60 kr rabatt och då blir det steg två blöjorna :) Har därför börjat passa på att låta blöjor följa med hem då och då! Ett tips är att hålla koll i eran butik om det finns något bra system:)

• Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-03-27 11:52:39 följande:

Ja det är rätt gött men det skulle vara rätt gött att ha nånting kvar. Nu känns det som jag bara ska vänta ;)

Jag har ju ett blöjbarn fortfarande så blöjrabatten går till honom (tanken är att vi ska börja vänja vid potta när vi går hem i juni). Men i vår affär har dom ca 1 vecka i månaden att om man handlar för 800 kr så får man ett libero blöjpaket så då är det ju bra att passa på att stor handla :)

Om man är med i liberoklubben så får man ju rätt generösa kuponger med jämna mellanrum också. Nu sist fick jag 3 kuponger med 60 kr rabatt vid 2 blöjpaket :)

Ja det blir kul att se när rabatter ramlar in:) jag tycker det är bra när affärena kör kampanjer:)

Mitt mål är att köra med tygblöjor. Men kommer köpa köpes i minsta storlekarna då jag vill komma in lite i mammalivet innan all tvätt av blöjor kommer:) ska ju ha tid med de andra 5 barnen också i början:)
  • Treansresa

Jag är faktiskt förvånad att det är så få som vet att vi ska ha barn. Våra barn vet och dom vi har träffat, typ 3-4 Pers som jag känner.

Jag vet att ryktet går i byn och känner att det blir lite " alla har hört det men ingen har sett det så ingen vet till 100 % så ingen vågar säga något!"

Tycker det är ganska häftigt endå. Ingen i släkten har det kommit till och endå gömmer jag aldrig magen. Vi badar 2 ggr i veckan, handlar 2-5 gånger i veckan och rör oss ute på gården dagligen. På gården ser jag dock ut som byggare bob så där vågar absolut ingen fråga.

Tror det kommer få rejäl spridning i slutet på maj då man är utan tjocka ytterkläder hemma på gården. Då folk ser det tydligare. Tycker det är så skönt ju längre vi kommer.

• Treansresa

Vill bara tipsa om att Babyland.se har 15% som rabattkod idag och imorgon! Gällde på mycke jag ville ha. :)

• Treansresa
    narie24 skrev 2017-03-27 19:53:08 följande:

Gäller det på barnvagnar?

Tror inte det. Men gå in och kolla:) spjälsängar tillbehör oxh babysitter iallafall)
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-03-27 19:01:49 följande:

Får jag fråga hur mycket onyttigt ni äter varje dag?

Börjar nästan få lite ångest hur mycket jag går och småäter...äter ju stora mängder mat också, så får ju i mig mycket nyttigt, så på det sättet är jag inte orolig, men att det ska vara så svårt att låta bli!!!

Idag har jag lyckats trycka i mig:

-1 Dammsugare

-6 rutor marabou helnöt

-1 donut + Festis

-nästan en hel godispåse (sån färdig liten)

Då är dagen inte slut än!!

Igår blev det väl några kakor till och choklad och säkert nåt mer...haha

Jag småäter också massor helt i onödan:( blir massa choklad, godis och glass. Vaknar tom på nätterna för jag är sugen på glass. :(
Svar på tråden BF Juli 2017 ny