Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Bimbim79 skrev 2017-03-17 23:12:40 följande:

Å min mage är typ hur stor som helst, v 23! Va samma när jag väntade min andra son, töserna har jag varit pytteliten med. Hoppas amning funkar med sen bara så jag kommer i min "normalgarderob" igen :/

Gravid byxor tights har jag fått ha sen v 18, har linnen, tunikor o några trikåklänningar som jag känner mig fin i. Längtar till sommaren nu, jackan går knappt knäppa på em kväll morgonen är magen iaf lite mindre.

Jag har också blivit enorm! Eller jag känner mig enorm. Jackan är de bara att glömma så går med uppknäppt om ja ska iväg någonstans. Mina långa linnen är nu inte långa och ja jag vet inte vart detta ska sluta. Det positiva är att jag gillar min mage och känner mig fin i den. Är lika stor nu som efter v 30 med andra barnen. Är i v 23:) hoppas dock det stannar av lite så man inte blir enorm :)
  • Treansresa
    Sarus85 skrev 2017-03-18 07:17:27 följande:

Ca 3,5 månad kvar tills det är juli! Tänk snart är vi där. Även om tiden ibland sniglar sig fram så går det ju ändå rätt fort ;).

Jag har 2,5 månad kvar att jobba. Galet! När slutar ni jobba?

Ja alltså det är ju inte så långt kvar egentligen! mina har kommit i 37+ så kan ju hoppas att denna också vill det! Dock ej säkert då de är andra gener nu:)

Jag "jobbar" fram till midsommar. Sedan har gubben sagt att han tar över om jag vill! Vi får se hur länge man orkar!

Hur har eran sambo/fästman\man\pojkvänn planerat sin semester i sommar? Har han ett jobb som det är lätt att åka ifrån om det startar innan semestern börjar?
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-03-18 11:20:10 följande:

Min sambo är egen företagare och har högsäsong under sommaren (arbetsnarkoman dessutom :/) så det kommer bli intressant det här ;) hoppas verkligen det startar på kvällen när han är hemma så det inte blir att jag måste vänta på att han ska ta sig hem, sen till barnvakt med ungarna och sen till förlossningen.. När jag tänker på det så ser jag verkligen timmarna skena iväg :O

Vad läskigt det låter! Då kan ja tänka mig att det max blir de 10 pappadagarna han är hemma i sommar. När har dina andra förlossningarna startat på dygnet?:)
    basio skrev 2017-03-18 11:29:00 följande:

Min man har en timmes bilväg att köra (och jag har väldigt snabba förlossningar) så han har planerat att ha semester från första veckan i juli (jag har bf 30/7, men alla mina barn är födda v36-37). Vi hoppas på att bebisen väntar tills hans semester har börjat, men de andra förlossningarna har börjat på natten så får hoppas på det också.

Oj det kan bli tajt med tid om förlossningen går fort oxh det startar på dagen. Tycker det är svårt att planera få man inte vet när den kommer. Mina har ju kommit 37+ men vad säger att denna gör det.
    Sosozo skrev 2017-03-18 11:33:28 följande:

Min man och jag planerar att vara hemma ihop och ta hand om bebisen och de stora ungarna i 2 månader kanske. Jag har sommarlov i sommar så han kan ta ut föräldraledigt i 7 veckor först och sedan plussa på med lite semester när jag går på fl. hur ska ni göra?

Vad härligt det lät med så lång semester/föräldraledighet tillsammans! Få komma in i vardagen och njuta lite och hitta rutiner!

Vi har svårt att komma fram till bästa lösningen. Min gubbe jobbar skift så är ledig 2/5 veckor. Dock har hans jobb sagt ifrån iår om att ha semester och föräldraledighet ihop som vi hade tänkt. (sista åren har 50% av anställda varit hemma från juni-sep) Så det blir bara semester och första 10 pappadagarna. Vi funderar på om han ska jobba till den 17/7, jag är beräknad 19. Isåfall jobbar han 1,5 vecka i juli och är hemma hela augusti. Och om den kommer tidigare så får han ta 10 pappadagar innan semestern. Känner inte att jag vill slösa bort massa i juli om jag går över. Dock har mina 2 kommit i 37+. Men det var en annan pappa. Problemet är dock att han har ett jobb som inte bara är att åka ifrån utan en ersättare måste komma på plats först. Är så svårt att komma fram till allt:(
    GrönaDruvan skrev 2017-03-18 12:46:33 följande:

Jag ska troligtvis börja jobba 50% nu i april efter att varit sjukskriven helt sen 24 januari. Tänkte isåfall jobba till mitten av maj och sen går jag igen.

Det verkar ju som att de ska plocka ut honom i början på juni.

Jag tar 4 veckor semester direkt sen går jag på fl.

Min man ska vara ledig från 22 maj till 4 september, det blir härligt!

Hur känns det att börja jobba igen kanske? Måste vara ganska tungt inom handel med mage. Skönt att ni får så lång ledighet ihop i sommar:)
  • Treansresa
    Sarus85 skrev 2017-03-18 14:30:22 följande:

Min man jobbar hemifrån så där är det lugnt. Han går dessutom på semester vid midsommar och kommer sen vara ledig 7 veckor.

Jag kommer ta semester i juni och hoppas på bli igångsatt i slutet på juni.

Får man fråga varför du hoppas på igångsättning? Funderar på det här med.
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-03-18 16:23:32 följande:

Appropå igångsättning eller snitt så är det något jag fått remiss skriven till smvc i torsdags då jag vill få en ordentlig undersökning och typ bevis på att min sfinkterruptur inte ska uppstå igen. Så det kan ju bli juni för mig av de anledningarna också.

Jag har också en remiss skickat fast först till aurora för att prata. Jag vill dock inte ha snitt utan ev en igångsättning.

Förstår att du inte vill att den ska uppstå igen. Visst hade du råkat ut för en total?:( vilken oro att gå och fundera på hur det ska gå med.det:(
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-03-18 16:45:30 följande:

Ja total grad tre eller fyra. Grejen är att jag vet att allt är trångt efter det och aldrig blev undersökt så vet liksom inte alls hur det ser ut. Jag är öppen för tidigare igångsättning men bm lät väldigt undrande när jag nämnde det som alternativ till snitt. Jag vill ha fakta från undersökningen innan ev aurorasamtal.

Hon tippade iaf att hon skulle få svar på remissen till nästa besök i v29. Hon ringer när hon får svar så att jag vet vad som händer.

Vad jobbigt det måste vara:( jag förstår att du vill ha det undersökt innan du bestämmer något. Gick allt fort så det var därför eller vet man kanske inte det. Min mardröm o spricka så :(
    Sarus85 skrev 2017-03-18 16:54:49 följande:

Med första fick jag en sfinkter ruptur grad 3 och väldigt lång återhämtning.

Med barn två blev jag igångsatt pga det och förlossningsrädsla. Föddes 39+0 och vägde 4030 gram. Upplevde förlossningen som bra.

Nu med tredje hänger förlossningsrädslan kvar och jag är rädd för att barnet ska vara stort. Så därför hoppas jag på igångsättning :).

Vad tråkigt att du fick uppleva det! Skönt att andra förlossningen vart en bra upplevelse! Hoppas du får igenom en igångsättning nu också och får en bra upplevelse!
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-03-19 13:26:06 följande:

Han föddes enligt ca 30 min kryst enligt journalen med vattenavgång och slempropp samtidigt som han kom ut. Vet inte riktigt om hon höll emot för dåligt eller om det var nåt annat :)

Okej! Ja ibland är det svårt att veta. Hoppas remissen går.snabbt och att du får brs besked:)
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-03-20 20:03:39 följande:

Ok, nice. Då ska vi testa det med.

Jag har skolan in.i slutet på januari. Vi var 3 barn som började samtidigt där. Sökte från februari.
  • Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-03-20 21:00:49 följande:

Vecka 24 i morgon!

Känns som mycket, men bara tills man tänker på vilken evighet det är kvar tills juli, mitt i sommaren liksom. Känns avlägset.

Håller verkligen med! Vart inte bättre av att gubben sa att hela våren och hela sommaren ska gå innan den är Här! Jag känner att bara sommaren kommer är vi nära! Men nej då haha
  • Treansresa

Jag tycker sparkarna har ändrat karaktär helt u magen, är det någon mer som märker något sådant?

Blir andfådd för allt nu också känns det verkligen som.

Men annars njuter jag av äntligen v 24 imorgon!

Svar på tråden BF Juli 2017 ny