sobrio88 skrev 2017-03-18 11:20:10 följande:
Min sambo är egen företagare och har högsäsong under sommaren (arbetsnarkoman dessutom :/) så det kommer bli intressant det här ;) hoppas verkligen det startar på kvällen när han är hemma så det inte blir att jag måste vänta på att han ska ta sig hem, sen till barnvakt med ungarna och sen till förlossningen.. När jag tänker på det så ser jag verkligen timmarna skena iväg :O
Vad läskigt det låter! Då kan ja tänka mig att det max blir de 10 pappadagarna han är hemma i sommar. När har dina andra förlossningarna startat på dygnet?:)
basio skrev 2017-03-18 11:29:00 följande:
Min man har en timmes bilväg att köra (och jag har väldigt snabba förlossningar) så han har planerat att ha semester från första veckan i juli (jag har bf 30/7, men alla mina barn är födda v36-37). Vi hoppas på att bebisen väntar tills hans semester har börjat, men de andra förlossningarna har börjat på natten så får hoppas på det också.
Oj det kan bli tajt med tid om förlossningen går fort oxh det startar på dagen. Tycker det är svårt att planera få man inte vet när den kommer. Mina har ju kommit 37+ men vad säger att denna gör det.
Sosozo skrev 2017-03-18 11:33:28 följande:
Min man och jag planerar att vara hemma ihop och ta hand om bebisen och de stora ungarna i 2 månader kanske. Jag har sommarlov i sommar så han kan ta ut föräldraledigt i 7 veckor först och sedan plussa på med lite semester när jag går på fl. hur ska ni göra?
Vad härligt det lät med så lång semester/föräldraledighet tillsammans! Få komma in i vardagen och njuta lite och hitta rutiner!
Vi har svårt att komma fram till bästa lösningen. Min gubbe jobbar skift så är ledig 2/5 veckor. Dock har hans jobb sagt ifrån iår om att ha semester och föräldraledighet ihop som vi hade tänkt. (sista åren har 50% av anställda varit hemma från juni-sep) Så det blir bara semester och första 10 pappadagarna. Vi funderar på om han ska jobba till den 17/7, jag är beräknad 19. Isåfall jobbar han 1,5 vecka i juli och är hemma hela augusti. Och om den kommer tidigare så får han ta 10 pappadagar innan semestern. Känner inte att jag vill slösa bort massa i juli om jag går över. Dock har mina 2 kommit i 37+. Men det var en annan pappa. Problemet är dock att han har ett jobb som inte bara är att åka ifrån utan en ersättare måste komma på plats först. Är så svårt att komma fram till allt:(
GrönaDruvan skrev 2017-03-18 12:46:33 följande:
Jag ska troligtvis börja jobba 50% nu i april efter att varit sjukskriven helt sen 24 januari. Tänkte isåfall jobba till mitten av maj och sen går jag igen.
Det verkar ju som att de ska plocka ut honom i början på juni.
Jag tar 4 veckor semester direkt sen går jag på fl.
Min man ska vara ledig från 22 maj till 4 september, det blir härligt!
Hur känns det att börja jobba igen kanske? Måste vara ganska tungt inom handel med mage. Skönt att ni får så lång ledighet ihop i sommar:)