Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Ni får berätta hur det går i värmen med era små bebisar. Kortärmad och skjorts lr ska det va lång? Nån som har ett helvete med värmen inne? Ac? Vi vet inte om vi måste köpa fläkt lr så? Nu har värmen ännu inte riktigt slagit till men det kommer nog snart. Bekymrad :(

• Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-07-01 13:18:07 följande:

Vi har faktiskt köpt en AC då vi har sovrummet på ovanvåningen och varma dagar är inte nådiga. Inte kul att sova med fönster öppet heller då vi bor nära en 80 väg....

jag har både kort och långärmad body till barnet som komma skall. Tänker kofta och filt när det blir svalare dagar eller kvällar. Strumpor kan man vara utan och ha längre byxor kanske ? Sova utan eller med filt typ... haft kompisar med nyfödda på sommaren så fått lite tips av dom.

Ja vi bor bredvid e18 jag har öppen balkong för svalka och gubben vaknar jämt för tidigt och har googlat att det är inte bra för hans spermier med buller när man ska sova. Att män är känsliga i sina hormoner...haha
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-07-01 15:25:12 följande:

Åh herregud...har inga ord...så tragiskt.

Hoppas ni får bra stöttning i detta.

Beklagar verkligen från djupet av mitt hjärta.

Jag har varit så extremt ledsen idag. Ledsen på allt. Ledsen på att inte känna att jag räcker till, att jag inte har ork till något, att jag är trött och grinig. Suttit och gråtit på altanen och går in och läser detta...då får man perspektiv på saker. Jag har ju inget att vara ledsen för egentligen...

Blir så otroligt ledsen av att läsa vad ni gått igenom. Det ska ingen behöva uppleva.

Jag håller med dig....det man klagar över ..tungt ..men så känner jag att det är ingenting helt plötsligt....den här dagen ska jag sörja för det barn som vi läst om.... jag ska vara stark och bara gråta för det lilla barn som gått bort och glädjas över mina barn. En utflykt till stans marknad....inget gnäll idag :( .....för deras !!!
  • Summerchild
    yessi skrev 2017-07-01 21:04:19 följande:

Tack för omtanken. Och vi har inte heller ord för att beskriva detta som måste gå igenom detta. Ofattbart och overkligt kan man lugnt säga :(

Ja yessi det är faktiskt svårt att veta innan vad som skulle gjorts. - Jag skulle gjort annorlunda?. Men vi får oxå uppmärksamma efter det du har skrivit och möjlighet att agera efter det. Jag hade säkert annars gjort likadant och känt som du om att det bara var förlossningen som är på gång. En kvinna är ju inlagd redan för blödningar och är omhändertagen där. Hon skriver säkert mer här i tråden. /kram
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-02 13:48:08 följande:

Det ska jag göra:) nu är det dags för ctg igen och omgång 3.

Lycka till på din resa ! ;)
  • Summerchild

Rätt mkt förvärkar här oxå... vet inte om han kickar igång dom men legat lugnt i soffan men känns som att det kommer 4i timmen ...märkligt :) ....har vågat känt efter för nån dag sen. Försiktigt och tappen är mjuk som gelé ...kort men stängd så snälla stanna kvar några veckor till. Det är nu man börjar oroa sig :(

• Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-07-02 16:42:44 följande:

När har du BF? Jag räknas ju som fullgången på tisdag, vill helst slippa bli kvarliggande, men bebis är ju klar nu, ska bara tjocka på sig lite. Förvärkar i princip konstant, maken äntligen börjat vänja sig :) å tar det mer med ro, typ säg till om jag ska göra nåt eller om vi behöver åka in!

Bf 29/7 säger jag men ....igångsättning tidigare säkert runt 20/7 ....min bebis får jag reda på hur mkt plus han är på torsdag.... folk börjar fråga om det är 2 där inne. Jag vet bara att han får inte tjocka på sig mer ....urs säger jag :(
  • Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-07-02 19:54:39 följande:

Åh vad många som börjar komma igång nu!!

Vill med föda!

Så fort jag vilar, åker bil, ligger i sängen så har jag förvärkar men slutar så klart när jag börjar röra på mig. Trött på det, haft det så i ca 3 veckor. Trodde jag skulle föda innan bf men nu känns det som jag kommer gå över massor. Helt plötsligt känns det väldigt jobbigt att vara gravid, kroppen känns öm och ja det känns ju att man har en fullvuxen bebis i magen. Kommer säkert få bli igångsatt om ca 14-17 dagar :)

Ja du med? ...jag har inte fått nåt datum än. Men först måste jag på torsdag få veta att han ligger rätt och annars blir det ju vändningsförsök. Men börjar ana att han ligger bra nu.... för fet är han nog att kunna vända sig igen haha... men kommer nog väga runt 4800 kanske mer när dom satt igång mig.. som med förra sonen :S
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-07-02 20:24:03 följande:

Jag får också bara sammandragningar när jag grejar och är igång, men så fort jag vilar så försvinner dom....

Kan vara så att vissa inte känner sina sammandragningar vid rörelse men att det är minst lika mkt. Förvärkar känner jag mer av vid stillasittande. Gör ont och medan när jag går lr står så smärtar det inte lika mkt. Men måste ändå stå still när det drabbar mig.
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-02 18:38:28 följande:

En liten uppdatering från förlossningen. Hinnorna är nu tagna är öppen 4 så nu får vi vänta in resten.

Ganska coolt endå att vi är dom enda här så vi har läkare, Bm och sköterska helt för oss själva:) perfekt dag att föda barn på:)

Finns eda om du känner att det blir tufft ... ta det i tid isf. Det e mitt enda tips. Men annars föd lugnt :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny