Inlägg från: Treansresa |Visa alla inlägg
  • Treansresa

BF Juli 2017 ny

Jag har funderat mycket på andningslarm. Har inte haft det förut men nu lockar det enormt. Har ni någon erfarenhet eller funderar på att köpa det?:)

• Treansresa
    Sarus85 skrev 2017-03-05 19:01:14 följande:

Jag köpte ett till ettan och använde det även till tvåan. Guldvärt! Jag är supernojig och det är verkligen för min skull jag har det. Så det kommer plockas fram till trean också.

Använde det i sängen och vagnen :)

Babysense 2 har vi!

Jag nojade sönder med andra då han hade andningsuppehåll under en period och efter de kunde jag ej sova. Jag har kollat på 2 an och 5an men lutar åt 5an. Smart att kunna ha den i vagnen. Hur länge hade ni den? Tack för dina ord!
    narie24 skrev 2017-03-05 20:28:16 följande:

Jag hyrde ett med flrsta barnet, var så nojig. Minns hur högt det lät när vi glömde stänga av den och lyfte upp henne :). Minns inte var jag hyrde det någonstans. Kanske du kan googla på det?

Har hittat en sida på nätet att hyra, men funderar på om det är värt det, beror ju på hur länge man ska använda det. Blir 800 kr dyrare att hyra än att köpa under 8 månader. Hur länge hade ni erat?:) tack för dina ord:)
  • Treansresa
    Wooden skrev 2017-03-08 13:13:30 följande:

På fredag ska vi till Stockholm och kika i magen om det är en lillebror eller lillasyster! Jättespännande! Sen blir det restaurangbesök och hotellövernattning, bara mamman och pappan. Så himla lyxigt, haha. 

Att det typ kostar som en hel utlandsresa att bo på hotell, äta ute, shoppa lite, det får man bortse ifrån...

Vad härligt! Och barnfri dessutom! Hittade du något bra ställe att kolla på? Vad tror du det är? Det är riktigt synd att det är så dyrt i Sverige att åka på semester
  • Treansresa
    Wooden skrev 2017-03-08 18:42:43 följande:

Ja, sonen får vara ett dygn hos mormor och morfar! Det är win-win för samtliga :)

Hoppas stället är bra! Vasamamma valde vi. Till störst del för att dom erbjöd öppettider som gjorde det värt för oss att åka dit! Vi har tid 17.30 på fredag. Fanns även en del lördagstider. Hade även mejlkontakt innan angående ett par saker och då kändes bemötandet bra. Bokade online! Älskar när man kan boka på nätet!

Jag pendlar lite mellan tjej eller kille! Tror delvis tjej pga att min hy är så dålig nu och den har aldrig varit så bra som förra graviditeten. Kan lika gärna vara en slump såklart. Har egentligen inte nån riktig känsla!

Okej då lär de vara riktigt spännande att se på fredag! Jag vill också göra rul o kolla kön:( försöker flörta med gubben att ta en stholmstripp och kolla men går segt :(
  • Treansresa
    Wooden skrev 2017-03-09 07:54:28 följande:

Förstår dig! Och när man fått för sig att man vill veta så tänker man mycket på det också, tycker jag! Visst var det du som skrev att du ville ha speciella färger också beroende på kön? Det vill väl kanske dom flesta iofs. Men det är ju väldigt otåligt att gå och vänta till bebis kommer eller köpa dubbelt, haha. Jag ska iallafall shoppa lite nya bebiskläder på lördag innan hemfärd! Framför allt om det visar sig att det är en flicka!

Du får fortsätta flörta och tjata, men som sagt så blir det ju inte gratis... Gillar ni att gå på musikal eller teater kanske du kan locka med något sånt? :)

Ja jag tycker de är lite frustrerande. Alltså visst är de kul att fantisera och fundera, men jag vill ju veta säkert. Han tycker halva nöjet med graviditeten är att spåna, fundera och sådant. Jag tycker de finns mycket annat haha. Men har skrivit det förr och skriver drt igen, då tjuvöppnar jag alla mina julklappar innan julafton också. Fast känslan när de lägger upp barnet på bröstet och man inte vet vad det är är oslagbar.

Haha jo det är jag som är extrem med färger. Alla kläder i 50/56 är dubbelköpta, likaså filtar och nappar. Är mycket jag inte vill köpa före bebisen är här då ja vill ha "rätt" färg. Får handla alla småsaker när den är ute.

Jo ja försökte övertala lite igår om att man kan ju åka vidare till Prag eller Berlin och få ut två i ett, men han menar att det blir väldigt mycket pengar. Bara flyg tor Stockholm -gällivare är 5000-6000. Sedan hotell och ultraljudet så är man nästan uppe i 10000. Jag får väldigt mycket bebisrelaterat för dom pengarna. Så han vinner igen och jag får vara nyfiken haha. Är ju bara 4,5 månad Kvar typ!
  • Treansresa
    Elliot0300 skrev 2017-03-09 08:51:53 följande:

Varför fick ni inte veta på RULet? Eller det gick inte att se? :)

Då gubben inte vill veta så frågade vi inte dum som jag var haha

Men de är ju en frisk bebis så ska inte klaga endå:)
  • Treansresa
    Wooden skrev 2017-03-09 08:52:35 följande:

Första graviditeten är såklart speciell på många vis, men jag kände så tydligt att jag kunde anknyta mer när jag fick veta att vi väntade en pojke förra gången. Plus att jag fick en släng av förlossningsdepression (över på ett par månader som tur var!) och det hjälpte ju inte heller till med anknytningen när bebisen var ute. Så vill fortsätta på trygghets- och kontrollbehovsspåret och ta reda på kön! Haha. 

Låter jätteroligt med kläderna! Hade aldrig fått göra så för min sambo, haha. Han hade trott att jag blivit galen! Men jag vill ju göra likadant med pojk/flickkläder så jag har inte köpt något än! Kommer nog inte köpa så mycket nya prylar heller om det blir en tjej, det får ärvas oavsett. Men kläderna!

Ja alltså, vi åker bil till Sthlm på 1,5 timme. Tåg tar ännu kortare tid men denna gång blir det bil av olika anledningar. Så det är ju stor skillnad i pris mot att flyga från Norrland! Så för er blir det ju verkligen jättedyrt! 

Hade inte betalat hur mycket som helst, även om mitt kontrollbehov säger att jag vill veta. Hade det gått på närmare 10' hade jag vacker fått hålla mig :) Och jag hade ärligt talat kunnat skuffa undan det där och hellre åt på en utlandsresa då! 

Jobbigt med en depression :( hoppas du slipper det denna gång. Jo knyta an tycker jag är enklare om man vet könet:) tror de är mycket princip här. Han har inte kollat med något av sina barn:)

Haha ja kläder är ju såå roligt! Jag älskat barnkläder och med 5 så blir de massor! Hahs han tyckte nog jag var lite galen, men var det kraven jag hade haha. Men vart ju dyrare än tänkt då ja inte har köpt lite kläder heller haha. Jag önskar vi hade kvar mer saker från barnen, men man får beta av lite i taget:) tror det kommer bli mindre köpt till denna också för man vet vad man använt förut:)

Haha jo 10-15 för en helg är de nog inte värt. Jag tog ju mitt val innan rul:) och som sagt är ju en frisk bebis jag har där inne, och en riktigt pigg och livlig så jag är glad endå:) jag kommer ju få veta tillslut:)
  • Treansresa
    Elliot0300 skrev 2017-03-10 17:34:16 följande:

Åh kan ni inte dela med er med lite pojknamn ni spånat på? Eftersom det verkar bli mycket killar här ;)

Vi är inte alls överrens här men jag röstar för en Aston medan min sambo inte alls tycker det är speciellt snyggt ^^

Här är vi helt oense! Jag vill ha frans, Charlie, leon typ. Gubben tvärvägrar allt! Vi har problem att matcha med äldre syskon så nu har ja släppt det. Vägrar dock ett killnamn som börjat på s.
  • Treansresa
    Wooden skrev 2017-03-09 08:52:35 följande:

Första graviditeten är såklart speciell på många vis, men jag kände så tydligt att jag kunde anknyta mer när jag fick veta att vi väntade en pojke förra gången. Plus att jag fick en släng av förlossningsdepression (över på ett par månader som tur var!) och det hjälpte ju inte heller till med anknytningen när bebisen var ute. Så vill fortsätta på trygghets- och kontrollbehovsspåret och ta reda på kön! Haha. 

Låter jätteroligt med kläderna! Hade aldrig fått göra så för min sambo, haha. Han hade trott att jag blivit galen! Men jag vill ju göra likadant med pojk/flickkläder så jag har inte köpt något än! Kommer nog inte köpa så mycket nya prylar heller om det blir en tjej, det får ärvas oavsett. Men kläderna!

Ja alltså, vi åker bil till Sthlm på 1,5 timme. Tåg tar ännu kortare tid men denna gång blir det bil av olika anledningar. Så det är ju stor skillnad i pris mot att flyga från Norrland! Så för er blir det ju verkligen jättedyrt! 

Hade inte betalat hur mycket som helst, även om mitt kontrollbehov säger att jag vill veta. Hade det gått på närmare 10' hade jag vacker fått hålla mig :) Och jag hade ärligt talat kunnat skuffa undan det där och hellre åt på en utlandsresa då! 

Hoppas allt gick bra idag och att liten avslöjade sig:) (om det var denna fredagen)
  • Treansresa
    Wooden skrev 2017-03-10 22:17:06 följande:

Vad roligt att du tänkt på mig!

Det var idag! Och det ligger en liten tjej där inne! Spännande! Bm fick buffa lite för att bebis skulle lägga sig bra men sen såg hon från två olika håll, tex underifrån mellan låren och där såg hon blygdläppar och inget som kunde liknas vid pung eller snopp, så hon var väldigt säker! :)

Vad härligt! Grattis till tösen!! Nu får du shoppa lite rosa också:) skönt att hon var säker också! Var det härligt att få titta igen?:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny