Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

FrökenMp skrev 2017-06-21 20:37:33 följande:

Jag har bestämt att jag ska försöka köra utan bedövning. Att läsa om andra som gjort det och faktiskt klarat sig (jag föreställer mig att smärtan är så olidlig att jg kommer dö, haha) känns sä häftigt. Det känns ännu mer som att jag också kan klara det då:D

Jag kände att det var så onödigt att utsätta mig för det en gång till. (Utan smärtlindring) Supermamman som är duktigare. Nej jag tycker inte det efteråt. Vad är lustgas om inte smärtlindring. Den hann jag dra i mig 2 ggr innan dom tog veck den för då skulle jag krysta. att operera sig utan bedövning. Men alla tycker olika så är det bara. Jag hoppas att du kan låta dig att ändra dig om det känns fel. Lycka till med ditt beslut :)
  • Summerchild
    acinnaleh skrev 2017-06-21 18:13:57 följande:

Har mitt planerade snitt imorrn så inget konstigt :)

Jag kom på det sen ...hehe... ja det klart dom startar ju några veckor innan :) .....å lycka till ! Skriv en lång roman sen om hur det gick :)
  • Summerchild
    acinnaleh skrev 2017-06-22 18:25:47 följande:

Tack så mycket :) jag ska berätta lite mer imorgon när jag är mindre trött. Här är hon!

Trådens första flicka :) grattis! Å glad midsommar
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-06-23 23:31:46 följande:

Här har vi äntligen krupit ner i sängen. Vi har våran sista barnlediga, jobbfria helg på länge. Åt mysig middag och pratade om allt mellan himmel och jord! Kvalitetstid på max, tror det är viktigt att ventilera! Han berättade att han tycker jag varit väldigt lugn och enkel som gravid, såhär får jag gärna vara ogravid också;)

Sedan vart en en tur till grannarna så har Nattat en överförfriskad sambo i sängen. Nu hoppas jag inte förlossningen startar inatt eller imorgon! Haha blir kul med en bakis sambo! Men kände att man måste våga, är ju endå 26 dagar kvar:) efter detta blir det nyktert tills bebis är ute:)

Ja min är oxå väldigt onykter och träffade sin mamma så för 1a ggn säger han. Man vill tydligen inte supa med sina föräldrar. Sa han iaf. Men min familj dricker lite med måtta stor firanden även om barn är med. Min kille å jag har på söndag semester med sonen i 2v. Så då måste han vara nykter eller åka till sin bror om han vill dricka men som sagt börjar bli riskabelt och släppa lös sambons. Tänk om han inte får komma in full på förlossningen med mig... :( ....å det tror jag inte heller. Så ska jag hålla han hårt eller får dom bestämma sånt själva? När jag inte har några regler verkar det som att han tror han kan få göra som han vill. Fri själ och inte min son är han ju. En vuxen man men utan vett :)
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-06-25 18:37:26 följande:

Ja, det är underbart att vara hemma.

Visst får jag mina små känslo dippar..

Satt och grät förut..det var äldsta sonen som startade igång det, han är rätt "dum" emellanåt och har ett jäkla humör, så då bröt jag ihop. Sedan fortsatte jag bara gråta och gråta..då grät jag för att Olles navelsträng luktar så illa och är rädd för att det är en infektion och började tänka att han skulle dö och sånt.. men förutom dessa små hormongråt attacker är allt underbart verkligen.

Vilken kärlek man kan känna, helt otroligt.

Olle är fortfarande lugn och gnäller verkligen inte i onödan.

Var lite orolig inatt, så vi var uppe 2.5h och försökte med allt att få han att somna om i sitt babynest, men tillslut var det bara bröstet och att snutta sig till sömns brevid mig som funkade. Annars sover han mest och äter rätt sällan. Verkar vara första barnet jag har som inte kräks när han ätit, kanske därför han är så nöjd och glad hela tiden. Han får ju behålla all mat!

Måste passa på att säga grattis till nya bebisarna i tråden! Varit lite dålig på att gratulera kom jag på.. *skäms*

Härligt att allt gått bra med era små.

Funderar och funderar om jag ska lägga en bild på Olle här...och jag tror att jag gör det..

Här är Olle!

Åh gosiga håret.... sötnosen där. :) jag ska oxå lägga upp bild när Elvin kommer :)
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-06-26 23:18:01 följande:

Nu börjar dom där kvällarna/nätterna när man har svårt att somna. Blir piggare fram på kvällen men supertrött på dagen. Kroppen som håller på att ställa in sig kanske?

Va med om något underligt förut idag med. Åt yoghurt och en banan för jag blev lite skakig, kändes som ett blodsockerfall. Men när jag ätit halva banan fick jag jätteont över magsäcken och va tvungen att bokstavligt talat springa till toa och kaskadspy, spydde flera gånger. Direkt efter sen mådde jag bra igen, någon som varit med om liknande?

Inte magkatarr på g?
  • Summerchild
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Oj vad det börjar hända grejer i våran tråd....grattis så mkt <3 :) ska bli spännande och höra din historia. Vilken vecka hon kom och hur allt startade :)
  • Summerchild
    FrökenMp skrev 2017-06-26 11:18:49 följande:

Jag tänker om det kan vara så att vi inte kan känna den pga att den håller på att utplånas? Vill gärna tro att det är så haha:D

Jag fattar inte heller varför min tapp är så långt upp å typ kort för det har den vart sen v 20 typ så har det inte vart med dom andra 3. Ålder ? Kan ju vara för att jag är 32.
  • Summerchild

Är det nån som vart på leksand sommarland nu juni tider. Blir orolig att vi fryser ihjäl om vi åker imorgon när det ska vara 17 grader ? :(

• Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-06-27 12:42:36 följande:

Vi tänker samma fast vi ska åka till Furuvik.. dom har vad där så vi tänkte att barnen ska få bada osv.. MEN det står 18 grader på klart.se så det känns inte speciellt skönt då.

Är glad att vi avbokade Gotland (skulle åkt nu på lördag) är inte bra väder där heller och jag är totalt slut.

Dom har tydligen uppvärmning av poolerna. Vi kollade upp. Det blir nog bra ändå. Finns karuseller oxå. :) blandade aktiviteter. Vissa funkar för mig oxå. Nån linbana med stol som åker tvärsöver väldigt lugnt. Bara jag får plats på den :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny