Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

BF Juli 2017 ny

Jag mår illa fortfarande....sååå illa....ska jobba 2 dagar den här veckan bara så det känns ju skönt men det är alltid extra jobbigt på jobbet. Hemma kan jag vila, ligga ner när jag behöver och till och med sova en sväng mitt på dagen. Då funkar illamåendet bättre. Gick i affärer idag och mådde så sjukt illa att jag bara ville hem. Usch känns som jag ska kräkas precis när som helst!

Var iaf och tittade på bebben idag på kub ul så det känns bättre. Även om bm inte kunde se så bra så såg iaf att vätskespalten inte var så stor för då hade den synts mer sa hon.

Ont i brösten och småäter. Inget är gott det mesta går i så länge det är kallt. Frukt, yoghurt soppa fisk och skaldjur är det som gäller... 12 fulla veckor imorgon! Nytt ul på måndag! vill inte veta vad det är men känslan säger pojkar!

Och GrönaDruvan - det var bara en här!

• Beebii
    GrönaDruvan skrev 2016-12-27 17:38:51 följande:

När har ni tid för rul?

14 februari fick vi tid! Längtar! Hoppas på bra besked på alla hjärtans dag och så nyfiken på om det blir två pojkar till eller om det blir två flickor!!

Jag har rul inbokat den 7 februari men då har dom gått på senaste mensens dag så kanske blir det framflyttat en vecka! ska bli spännande att få se din ul bild!
  • Beebii
    Sosozo skrev 2016-12-28 19:12:11 följande:

Ni som känner livmodern/ har kännt den tidigare, hur känner man den? Vart ska jag leta och hur känns den, hård eller?..

När man känner den så vet man den känns som en liten halvhård boll nedanför naveln någonstans. Har inte känt av min än men är ju bara i v.11+0 nu
  • Beebii
    Sosozo skrev 2016-12-28 20:35:56 följande:

Ok! Ovanför kissblåsan, eller? Jag försöker hitta den, tycker mig känna något men svårt att avgöra.

Ja precis, den är säkert för liten än så länge men det kommer nog snart!
  • Beebii
    Summerchild skrev 2016-12-28 20:52:03 följande:

Grattis då har du passerat värsta delen av missfallsrisken

Tack! Ja det känns underbart! Kommer nog ha oron kvar men så länge jag mår som jag gör så lindrar det oron...inget ont som inte har något gott med sig!

Hur går det för dig?
  • Beebii
    Newbie84 skrev 2016-12-30 13:35:33 följande:

Ni med uvi känner ni attni har det eller hur vet ni? Kollar bm det på besöken?

Jag fick lämna urinprov vid inskrivningen och det visade på uvi. Hade bara känt av det någon dag genom konstant kissnödig.
  • Beebii
    LillaJag06 skrev 2017-01-01 09:54:18 följande:

Jag kämpade mig igenom natten och vid 2 tiden körde vi hem (ca 40 restid).

Somnade strax efter 3 och vid 9 gick sonen upp.

Såhär såg jag ut :) vecka 11 nu.

Mannens släkt från utlandet trodde jag väntade tvillingar haha men jag kunde bestämt lova att det bara var en.

Är det någon mer som är såhär stor som mig? Blev lika stor med sonen.

Oj ja det trodde jag med första blicken! Konstigt att det kan skilja sig så egentligen... jag väntar tredje och känner mig supersvullen men kan fortfarande dra in magen (även om det är jobbigt och obehagligt) trodde länge att det var två då magen kom så snabbt och så stor för att vara mig men efter 2 ul får jag väl ge mig! tredje ul imorgon! 13 fulla veckor på onsdag!
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2017-01-01 10:43:37 följande:

Läste om olyckan i tidningen...fy vad hemskt. Jag ber för att 8 åringen klarar sig! Livet kan verkligen ta slut fort. Jag är alltid orolig när mannen är ute och kör med barnen...nu kör han väldigt lugnt och laglydigt, så jag är absolut inte orolig för att han skulle orsaka en olycka, men tyvärr hjälper ju inte det när det finns andra som kör som idioter.....

Hoppas din fd kollega får bra stöd och hjälp.

Kvällen igår var trevlig trots allt. Mådde något bättre när vi väl kom iväg. Fick i mig lite av förrätten, någon potatis bit på varmrätten och nästan all efterrätt!

Kom hem vid 2 tiden inatt och idag har vi två mindre roliga barn att tampas med. Är redan gnälligt och gap o skrik och jag misstänker att dagen blir allt annat än kul. Själv vill jag bara dra täcket över huvudet. Haft lite konstigt ont i magen igår och idag och även huvudvärk idag. Så mitt humör är inte heller så bra.

Men tidigt i säng ikväll och jobb och fritids kl.6 imon.....

Låter u gefä som min kväll igår men våra barn är små änglar som sitter och slöar i soffan och tittar på film! <3

Jag är supertrött men gubben fick i sig lite för mycket igår så han kommer inte ur sängen... så frukost och mat ligger på mig om barnen ska få i sig något! Eftersom jag inte ens vill tänka på mat så är det nu potatis på kokning och skalade morötter till middag :-/ hur gör ni med mat? Sjukt jobbigt att gå i affären och komma på maträtter när allt gör en illamående!

Skönt att jag har ledigt ett tag till, jobbar nästa helg bara sen en ledig vecka till efter det! Pust!
  • Beebii
    acinnaleh skrev 2017-01-02 06:45:27 följande:

BF-lista juli

1 Juli - KaffeOchHybris, Linköping

2 Juli - Haiduchi, Skåne

3 Juli - Newbie84, Stockholm

3 Juli - Madelia, Västmanland

4 Juli - Sosozo, Stockholm

4 Juli - Acinnaleh, Närke

7 Juli - Gröna Druvan, Halland

7 Juli - FrökenMp, Hälsingland

12 Juli - Noccis, Stockholm

12 Juli - Gameofthrones, Valdemarsvik

14 Juli - Beebii, Uppsala

15 Juli - Treansresa, Gällivare

18 Juli - Narie24, Stockholm

18 Juli - Vårivfresa, Västernorrland

18 Juli - Meowt, Malmö

18 Juli - Rockstrongo, Gävle

18 Juli - Saandriiis,

19 Juli - Kajsakavat82, Skåne

19 Juli - NinaS88, Linköping

19 Juli - Mamma1986, Skåne

19 Juli - TroOchTvivel, Stockholm

20 Juli - Emelie1994, Värmland

20 Juli - Wooden, Södermanland

21 Juli - Lisaemma, Stockholm

21 Juli - Starseed,

22 Juli - Lindseey, Skåne

22 Juli - Delilah2001, Göteborg

22 Juli - Babydreams, Gävle

23 Juli - Malimari, Göteborg

23 juli - Soffiiee, Halmstad

25 Juli - Leeandra, Gotland

26 Juli - Joline84 , Södermanland

26 Juli - KaffeOchHybris, Linköping

27 Juli - Leken, Västerås

27 Juli - vet hur det känns, Västerås

27 Juli - Marretiin, Västernorrland

27 Juli - Lady K, Värmland

28 Juli - sobrio88, Värmland

28 Juli - LillaJag06, Kalmar

29 Juli - Elliot0300, Malmö

29 Juli - SandraErica, Nacka, Stockholm

29 Juli - Summerchild, Västerås

29 Juli - Sofia12310, Jönköping

30 Juli - Basio, Skåne

30 Juli - Florpan10, Södermanland

• Beebii
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-02 08:11:43 följande:

Blä här står jag och har precis sminkat mig, redo att åka och se min bebis för första ggn så ringer de från ultra och bokar om tiden för någon är sjuk :( börja nästan gråta :p har längtat så mycket och idag är dessutom min födelsedag.. usch vad tråkigt

Å va trist men skönt att du snabbt fick ny tid! Jag gjorde med ul på.min födelsedag. Ett privat vul i v.8+2

Idag gjorde vi fortsättning på kub ul och nu var bebis mer samarbetsvillig. Har växt mycket på en vecka! Idag fick hon den till 12+4 så mitt bf flyttades till 14 juli! får väl se men de andra två har fötts tidigare iaf!

Skickar med båda kub ul

Svar på tråden BF Juli 2017 ny