Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF Juli 2017 ny

Treansresa skrev 2017-06-04 14:13:03 följande:

Jag tycker att jag sover jämt! Sover oftast 5-6 timmar på natten och sedan 3-4 gånger slumrar jag på dagarna. Förstår inte hur jag ska orka vara vaken en hel dag haha börjar känna mig riktigt osocial.

Tar du järn som du ska? Missar jag tiden med järntabletter lr tar det i samband med mat då tas inte järnet upp så bra å jag blir påverkad direkt. Då är jag halvdöd den dan.
  • Summerchild
    Treansresa skrev 2017-06-05 11:05:26 följande:

Har börjat tagit förra veckan, är snarare så jag vart tröttare efter att jag började ta dom. Hade ett järnvärde på 112 .

Ja men du det är helt normalt och det kommer att gå över. Ta dom bara innan du ätit frukost nån timme innan. Kanske du kissar nån gång innan du stiger upp på riktigt. Tar du med mat tas det upp sämre av kroppen. Du blir seg med en gång. :) lovar att det kommer bli bra!
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-06-06 10:49:24 följande:

Åh tjejer...vad ska jag göra åt min dödsångest? Jag är så sjukt orolig för denna förlossning..inte så orolig att inte bebisen kommer ut ordentligt, men extremt orolig för att den döda och moderkakan ska krångla..att jag ska förlora mycket blod...att något går fel och jag dör.

Livrädd är jag. Hur släpper jag tanken?

Pratade med läkaren igår och hon gick igenom lite hur det kan bli OM det skulle krångla, men hon tror inte det blir några problem alls. Ändå härligt att hon gick igenom hur de gör ifall scenariot att inte moderkakan kommer ut blir...och om man blödde mycket.. för mig hjälper det väldigt mycket att veta hur det kan bli, då har jag "mer kontroll"....

Vet inte.... bara förbereda sig rent mentalt på allt som vi vet ska hända. Jag vet ingenting nu å snitt är inte på världskartan. Kommer känna mig som ett styckat djur om det händer. Stor rädsla om han ligger fel på torsdag i mig ... jag kommer få panik. Förstår att du är rädd. Jag är rädd. Bara att förbereda oss att vi är födslomaskiner. Äh jag vet inte....nån annan med förslag?
  • Summerchild
    Delilah2001 skrev 2017-06-07 00:11:33 följande:

Jag känner en som hamnade i Eskilstuna. Vet inte hur långt från Stockholm det ligger, men har fått för mig att det är en bit.

Jag har åkt 2 ggr sjuktaxi till västerås och från oxå.... ena gången 75kr ...8 mil bort och gratis 20 mil bort.... vet inte varför man skulle ordna taxi själv om man nu kontaktar sjukhuset först. Dom ordnar väl det än? LR har dom slutat med sjuktaxi ? Kolla upp det
  • Summerchild

Den som var 20 mil resa bort fick jag höra att det hade kostat 15.000kr som landstinget fick betala. Wow

• Summerchild
    acinnaleh skrev 2017-06-07 17:21:46 följande:

Pust och stånk. Är så galet trött senaste snart veckan men vet inte om det är pga grav eller att jag gjort för många saker. Känns som att jag skulle behöva sova några dar i sträck typ men jag sover jättedåligt just nu.

Idag gick jag in i v37 och snittet är planerat den 28/6 så Max 3v kvar. Nya magbilder eftersom det är start på ojämn vecka idag.

Nytt bm-besök i 36+2 på fredag eftersom vi skrev ny remiss till smvc istället för att sammanfatta grav under förra veckans besök. Hb var då 140 så det är inte därför jag är trött. Men gäsp alltså.

Den ser så lätt ut magen...du ser ut att få en liten mini :)
  • Summerchild

Sur för äl var till bf 29/7 men nu flyttad till 2 augusti....samma visa alla 4 barn... där deras datorer är skit. Men jag blir iaf igångsatt 1-2 veckor före bf pga stort diabetes-barn. Är nöjd med det sagt av läkaren. Så ja jag är med i juli men ingen lista.

• Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-06-09 19:14:24 följande:

Puh...allt var bra...kan jag slappna av..

Vad sa dom om hans rörelser då.? Trångt lr? Härligt att du kan slappna av nu :)
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-06-09 23:30:30 följande:

Jag får så från och till. Gör riktigt ont. På mig känns det mer som det gör ont i/på/runt diafragman.

Jag får som kramp på sidan och kan som idag inte ens röra mig eller att va still hjälpte inte heller. Det var hemskt. Jag lyckades sätta mig upp men släppte inte iaf. Det var tiden som liksom man fick vänta ut tills det var över. :(
Svar på tråden BF Juli 2017 ny