BF Juli 2017 ny
Min nykomling riktigt liten för att vara den :)
Min Elvin 23.45 20/7 3740gr 51cm
Trötter och matas med kopp. Får se om vi får åka hem idag från bb eller imorgon :)
Min nykomling riktigt liten för att vara den :)
Min Elvin 23.45 20/7 3740gr 51cm
Trötter och matas med kopp. Får se om vi får åka hem idag från bb eller imorgon :)
Sammandragningarna ibland rejält smärtsamma fortsätter som ett molande mantra! Tröttsamt!
Igår blev det tokstopp i köksavloppet, å som den envisa kan själv kvinna jag är monterade jag såklart ner hela avloppet under vasken! Hjälpte inte, fick läckage o stoppet sitter längre ner såklart! En fredagskväll! :( blev så arg så jag grät! Diskmaskinen full, kan ju inte diska i badkaret liksom! Satt inkrupen i köksskåpet med min spända onda mage o meckade till kl 02. Fick inte ihop det! Ringer rörmokaren, som såklart har semester, tur man bor på liten ort alla känner alla, han dök upp som en utsänd ängel här kl 08 när han ändå skulle köpa frukost frallor, å fixade det på 15 minuter! Behöver dock beställa spolning av hela systemet men det får vänta tills vi kommer hem från BB! :) nu slipper barnvakten diska i badrummet iaf! :)
Spännande att följa vad som händer i tråden. Grattis till er som fött och heja, heja till er som väntar. Med el utan krämpor.
Min dotter föddes sent i tisdags och är fortf kvar på patienthotellet :(. Hennes värden för gulsot vägrar gå ner. Kämpar på med solning och amma, amma. Först igår rann mjölken till, så har fått tilläggsmata, och nu har jag så ont! Ena bröstet är stenhårt.
I natt ska jag ta en sömntablett. Har blivit för sliten. Sovit kanske 6-8 upphugget sen i tisdags. Har så svårt att somna och komma till ro.
Gråter mkt och saknar barnen där hemma.
Igår kl 19:52 föddes vår dotter med en vikt på 3330g och 48 cm :) född bf +3
Nu är alla små kräftor födda i den här tråden, nu är det bara alla lejon kvar .
Spännande! Tänker inte så mycket på sånt där så har faktiskt inte reflekterat över det alls! Ett litet lejon blir det för mig då :)
Min Olle blev ju en tvilling, hihi
Tack tjejer! Det känns skönt när jag landat i beslutet.. jag tror verkligen efter att ha läst samt pratat med läkare och barnmorska att igångsättning är inget man ska ta lätt på. Om man verkligen inte måste. Det är stor risk att det blir komplikationer när inte kroppen själv har startat det. Vill inte vara med om katastrof snitt eller sugklocka.. står hellre ut lite extra.. man är ju inte gravid för alltid :)
Hur många är vi kvar som väntar på bebis??
Vi är några stycken kvar alltså :) kul!! Bebisarna kan ju komma 2veckor+- skit drygt att vänta!
Frågade läkaren på förlossningen om när det kan tänkas starta.. han sa att det vet man inte men oftast så följer man samma mönster som tidigare barn (om det är samma pappa) jag fick första på bf+3 och andra bf+4 så räknar helt klart med att jag föder mellan 2 och 4 augusti. 1 augusti får han helst inte komma då första barnet är född på den dagen.. hon är inte sugen att dela dag :)
Har precis sett till att det är mycket aktiviteter denna vecka.. som jag orkar och klarar av.. med tanke på problem att gå.
Idag blir det badhus, imorgon restaurang och bio med tjejerna. Onsdag ska vi spela minigolf (jag tittar nog på) torsdag ska vi shoppa kläder till tjejerna och lördag har vi kalas för äldsta tjejn här hemma..
1 augusti som är hennes födelsedag så har hon önskat att åka till kokpunkten med pappa/faster och lillasyster.. dom dagarna kommer jag endast ligga i hängmattan och vila inför dagen Då
Blir kul att se om den föds som sina systrar. Skulle bli väldigt förvånad om denna skulle stanna inne längre än dom.. max bf+5
Spännande!!! Sen vet jag inte heller om mammans ålder har betydelse? Är 7 år sen sist för mig så det kan ändras.. slutar väll att jag skriver här bf+14 och sliter håret av mig i frustration