• MammaJuli

Här samlas ensamma gravida bf 2017

Hej. Jag är 20år och väntar mitt första barn. Jag har själv precis gått in i vecka 13 och pappan till barnet bestämde sig för att lämna oss/mig. Så känner mig ganska ensam då jag är ung och inga av mina vänner är i någon liknande situation. SÅ DÄRFÖR tänkte jag starta denna tråd där vi kan stötta varandra och kanske skaffs nya vänner att gå vagn i vagn med.

Om någon vet en hemsida eller liknande som är till för för kvinnor i samma situation att prata med etc.. länka gärna!

• Svar på tråden Här samlas ensamma gravida bf 2017
  • annaevylinnea

Jag är 32 år, är i v.39 och bor i sthlm. Kommer också bli ensamstående förälder. Har mentalt varit inställd på det nu i ca 2 månader och har försökt bygga upp nätverket runt omkring lite mer.

Har också läst att det finns någon förening som heter "makalösa föräldrar" som vänder sig just till ensamstående föräldrar. Ett tips!

• reginaw

Jag kikar in här jag med.

Fick plus på julafton, är 7+5 och som det ser ut blir jag ensam i detta om jag inte väljer bort graviditeten.

• Delilah2001

Jag är inte ensam denna graviditeten, men var det med första barnet.

Vill tipsa om Minnamottagningen, de har gravidgrupper för ensamstående gravida mm. Även öppen förskola och andra verksamheter.

Var väldigt skönt att träffa andra i samma sits och få råd och stöd från de duktiga kvinnorna som ledde gruppen!

• Mamma i augusti

Hej gravid v 9 o oxå själv ????

3 barnet fast detta med en ny man som inte lämnade sitt hemland för mej o barnet trots vi gifte oss o de var han som ville försöka skaffa barn...

Så här sitter jag ensam ????

• lamanera

Hej! 
    Jag är gravid i vecka 11+6. Kommer också att vara ensam gravid då barnets far är från annat land och väljer att åka tbx. 

Har de varit självklart för er att behålla barnet sedan ni fick reda på det?

Själv har jag vetat sedan v 4. Men jag är inte säker längre om jag ska behålla och har bokat tid för abort. Är mest rädd för framtiden, har ca 6 mån kvar studier, inget jobb. Visserligen eget boende och 26 år, inte jätte ung.  Är rädd för abort att jag ska ångra mig, men är också rädd att jag inte ska fixa detta och ångra mig ner barnet väl e fött och det ska vara för sent. 

Hur resonerar ni?

• lamanera

Här gick det toppen :) son på 7 månader. Klarar av att ta hand om honom själv helt perfekt. Han lever växer och mår bra. Kan bara inte fatta hur snabbt tiden har gått.

• Jenny825200

här kom pappan tillbaka. inte för o va medförälder men för att äta kakan o behålla..

Svar på tråden Här samlas ensamma gravida bf 2017