BF 15-31 AUG 2017
Någon mer än jag som tar tempen varje morgon som använder natural cycles?
Någon mer än jag som tar tempen varje morgon som använder natural cycles?
Jag slutade också tempa för några dagar sedan, pga att tempen gick ner en dag, och då blev jag direkt orolig, sen när den gick upp dagen efter bestämde jag mig att det får va. Hände samma dig? :)
Haha! Det har jag också gjort, och jag vet att när de tempade mig samma kväll som jag fick mitt ma konstaterat så hade jag en temp på 37,7, vilket i normalfall är feber, men inte nu då eftersom jag var "gravid". Och när jag tempat nu nån gång på kvällen har den inte legat så högt vilket också gjort mig orolig, så det känns bara onödigt. Hur mår du annars då? Mycket lugnare nu när du sett lilla livet? :)
Livrädd för att spy? Mående är detsamma - mår illa till och från, passar på att ära när det går, men idag blev jag tvungen att stoppa fingrarna i halsen för att spy på jobbet :/ Oron finns där konstant, ser fram emot onsdag med skräckblandad förtjusning. Hur känns det själv nu några dagar efter ditt ul?
Hjärtat tickade på den lilla nöten! :)
Usch, jag kan bara tänka mig! Hoppas du är frisk från magsjukan nu iaf, men hur är det med det andra illamåendet osv? :)
Skönt! Hjälper det? Blir man väldigt trött av medicinen? Håller med dig, trots att man glädjer sig åt graviditeten känns livet inte alls särskilt kul just nu, det enda jag gör är att må illa, äter lite när jag kan, jobbar och sover, deppigt. Som tur är kan jag jobba hemma lite, annars hade det varit jobbigt att behöva bita ihop alla dagar! Ja, vecka 9 ja! :) Vill dock spola fram tiden - dels till kub samt till att illamåendet går över. Skulle det försvinna nu skulle jag bli livrädd istället!
Mm! Man vill bara spola fram tiden, vill berätta för folk och slippa hålla det hemligt osv. Har du berättat för nära och kära än? Hur är det med oron?
Haha, det är ju tur det! Lika så att man "glömmer" förlossningen, annars hade det nog inte blivit så många fler barn. ;)
Skönt att ändå en del vet. :) Jag har berättat för mamma, några vänner (då en är gravid nu och en annan som fått missfall förut), så det kändes självklart + min teamleader på jobbet. Resten av familjen vet inte än, längtar tills vi berättar! Men vill vänta till ul v. 12.
Jag har väl egentligen inte heller haft ork att oroa mig, med tanke på måendet. Idag har jag dock mått bättre, kan iof bero på att jah jobbat hemifrån = sovit ut, vaknade dock med lite illamående, kunnat äta det jag var sugen på imorse. Men jah tror inte jag kan "andas" ut förrän efter nästa ul om allt ser bra ut då! Man har ju hört att om man sett hjärtat ticka så minskar risken för mf/ma, men ändå händer det ju. :(
Jag förstår verkligen att du behöver hjälp med din son när du mår illa. Ja, skönt med en bättre dag, men då blir man orolig istället. Ständigt denna oro! :p Du vill inte göra kub eller? Starkt att orka vänta till RUL, men iof så fort magen börjar växa så kanske man kan lugna sig, dessutom om du har en doppler. Fungerar sådana bra eller? Man vill ju inte riskera att de fungerar halvbra och så är det därför man inte hör ljud liksom.