• snorklan

BF 15-31 AUG 2017

orkidéblomma95 skrev 2016-12-28 15:27:58 följande:

Mitt hjärta har tillfälligt stannat. Fick igår en smärta i högra äggstock/ljumske som verkligen var en huggande smärta. Fick alldeles nyss en brunaktig gegga på pappret när jag torkade mig efter toabesök. Sitter på nålar och inväntar 1177s samtal då jag inte fick tag på min barnmorska. Är i v.6+5 och har tidigare varit med om ett MA.

Snälla håll tummarna för att allt ska gå bra!

Hur har det gått för dig? Ett smärthugg är inte ett tecken på missfall. Missfallssmärta känns mer som mensvärk, molande och tryckande ihållande. Mindre blödningar är väldigt vanliga och sällan farliga. Hoppas det har gått bra.
  • snorklan

Hej Alla!

Eftersom jag är en orolig själ så gjorde jag ytterligare ett VUL idag, det såg kanonfint ut, bebis hjärta tickade på och mätningen stämde exakt med våra beräkningar. När vågar man egentligen pusta ut lite? SÅ orolig för missfall!

• snorklan

Jag tycker att symtomen nu har börjat MINSKA v 9+0, hur är det för er? Bör man vara orolig? Sett tickande hjärta på VUL tidigare....

• snorklan
    littlemissbossy skrev 2017-01-19 15:40:55 följande:

Hej alla! Hur många här ska göra KUB-test? Vad är anledningen till att ni gör det? Alltså vad tänker ni "göra" med resultatet?

Vi ska göra KUB. Gjorde det även med ettan. Jag vill se att det förlöper väl med graviditeten. Om KUB visar hög sannolikhet kommer jag att gå vidare med vidare utredningar, i första hand NIPPT.
  • snorklan

Idag var jag för första gången hos barnmorskan på MVC, annan MVC än med dottern då vi flyttat. Fick ett otroligt gott intryck av BM vilket känns toppen! Hon var lyhörd och kändes erfaren. Bokade direkt in mig på ett extra ULJ pga oro, och fick tid redan på måndag. Hon tog sig tid att lyssna och hade vettiga åsikter och kommentarer. Dessutom är det jättenära mitt hem. Känns toppen!

• snorklan

KUB avklarat, känns jätteskönt

Jag känner fosterrörelser sedan ett par dagar, några fler? Har varit gravid tidigare och vet hur det känns, men kan inte komma ihåg när jag kände första gången i förra graviditeten.

Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017