Fröken lillasyster skrev 2018-04-01 21:00:05 följande:
Hur har det gått för er? När ska ni tillbaka? Har läst mycket om Invimed här inne och det verkar genomgående att bemötandet förändras under resans gång samt att många ifrågasätter hur så många ägg/embryon dör...
Har också funderat på dem men att välja klinik och välja "rätt" är otroligt svårt! Självklart finns det de som lyckats med sin ÄD och de är ju i regel nöjda med sitt val... Det handlar dels om mycket pengar och för mig är dessutom bemötandet otroligt viktigt, jag måste få känslan att jag verkligen blivit lyssnad på och fått optimala möjligheter att lyckas!
Fröken lillasyster skrev 2018-04-01 21:00:05 följande:
Hur har det gått för er? När ska ni tillbaka? Har läst mycket om Invimed här inne och det verkar genomgående att bemötandet förändras under resans gång samt att många ifrågasätter hur så många ägg/embryon dör...
Har också funderat på dem men att välja klinik och välja "rätt" är otroligt svårt! Självklart finns det de som lyckats med sin ÄD och de är ju i regel nöjda med sitt val... Det handlar dels om mycket pengar och för mig är dessutom bemötandet otroligt viktigt, jag måste få känslan att jag verkligen blivit lyssnad på och fått optimala möjligheter att lyckas!
Hej. Jag var och satte in 2 embryo nu den 20nde mars. Du har säkert läst det innan här i tråden. Jag är inte har gravid. Så jävla sorgligt och endast ett överlevande kvar i frysen. Jag har lagt mina absolut sista kronor på detta. Tänk på att även om priset ser billigt ut i Polen så är inte allt inräknat. Den första undersökningen som är obligatorisk kostar 5000.
Om man har ekonomisk möjlighet så är det nog bättre att välja ett modernt europeiskt land istället för öst. De kan dålig engelska där och doktorn är säkert kunnig men allt utom sensibel eller empatisk. Hon säger inte ens lycka till efter införandet/transfern eller att den blev lyckad och där ligger du ensam kvar med benen i luften utan att hon säger hejdå ens. Tyvärr.
Vill bara ge dig ett råd på vägen.
Den trevliga direktören / koordinatorn som är med från början är inte heller med då och säger ens farväl. Då har du ju betalt redan.
En pengar industri.
Jag ska dock dit igen och sätta in min sista. 9 befruktade ägg dog eller försvann spårlöst - de svarar mig nämligen inte på vad som hände dem eller vilken dag.
Med alla omkostnader från Malmö till Polen så slutade detta lilla kalaset på 87000kr inkl medicin.
Hoppas att du väljer rätt. Lycka till !