• SaJoH

sekundär barnlöshet och IVF våren 2017

Emsoff skrev 2017-02-08 20:06:01 följande:

Och procenten gick upp ändå tills det var fjärde ivf-försöket. Då minskade det. Sånt där ska man inte kolla på. Sluta upp med det!

Man gör knäppa saker när man är desperat - som att kolla ivf-predictor :)

Det bygger tydligen på statistik från kliniker, så nån sorts vetenskap finns där - men man blir fan knäpp av det också! ????
  • SaJoH
    Maniole skrev 2017-02-08 21:33:34 följande:

Jag fick 33% på ivf-testet. Och har lyckats på första ivf försöket.

Har varit tunga veckor med små blödningar och smärtsam växtvärk i livmodern men gick in i vecka 11 igår.

Vet att det är svårt att tänka positivt alla gånger men släpp detta test vad det gav för procent.

@ SaJoH hur går det för er? Är det insemination fortfarande som är på tal om?

Åh, håller tummarna för er bebis!! Var ni på UL, mao?

Vi försökte göra en insemination förra veckan men ägglossningstestet visade positivt på en lördag så det blev ett "vanligt" försök med kemisk boost. Just nu progrsteronvaggisar som ger mig hemsk pms Bävar för mensen ska komma...

Hur var det för dig - utvecklade du många äggblåsor under ivf-försöket - jag menar, reagerade dina äggstockar mycket på medicinen? Hur många ägg plockades? Och hur många blev befruktade?
  • SaJoH
    Maniole skrev 2017-02-09 13:56:56 följande:

Jag svarade väl ganska bra på medicinen, däremot fick jag höjd dos sista dagarna. De plockade ut 15ägg, 9 befruktades var av bara 1 överlevde till att bli 5dagars.

Sen så blev jag överstimulerad, läkaren på kliniken menar att det inte fanns någon risk för överstimulering, men 1 dygn på sjukhus och en väldigt svullen mage i 3 veckor. Får ta fragmin hela graviditeten nu- hemsk spruta dagligen. Men man får vara tacksam vad som kommer ut av allt detta.

Var på vul 24januari, allt såg perfekt ut. Skrev in mig på mödravård i måndags. Blev väldigt verkligt med graviditeten då.

Håller tummarna att detta är försöket som lyckas.

Hoppas det går vägen!! Så skönt att det såg bra ut!

Minns att du sade att du blev överstimulerad, man tror ju inte att sånt ska hända.

Nu - bara se framåt!! ??
  • SaJoH
    Emsoff skrev 2017-02-09 20:39:32 följande:

Att jag får en stor del av pengarna tillbaka nu när det inte lyckades. Hade det lyckats så hade det varit dubbelt så dyrt som en vanligt försök.

Oj det låter intressant. Var får man såna här villkor?

Hur gammal är du förresten? (sorry om ja missat denna info ovan :)
  • SaJoH
    Emsoff skrev 2017-02-13 20:05:12 följande:

Suck! Hur mycket ska man orka. Jag skrev ett väldigt spydigt mejl till dem som svar.

Så jäkla dålig stil av kliniken!! Hoppas du får klarhet i det snart, och får påbörja ny ivf!
  • SaJoH
    mommylife skrev 2017-02-16 08:59:26 följande:

Exakt så jag känner! För min del ska det bli väldigt skönt att ha ett läkarbesök bokat i maj. Med mitt första barn försökte vi lite mer än ett år, till slut beslutar vi oss för att boka en tid hos min gynekolog. Då blev jag gravid...

vill tipsa er om en Facebook som heter ivf Sverige,kanske ni redan känner till :)

Vi hade samma med första (ett år, precis innan undersökn blev vi gravida). Vi ska också påbörja ivf i Maj. Och samma - skönt att få professionell hjälp, nu!
  • SaJoH
    Jessa01 skrev 2017-02-26 16:32:59 följande:

Jag måste beklaga mig! Jag har mått lite dåligt efter starten med Lutinus. I fredags kväll både svimmade jag och blev magsjuk. Var inte hemma heller och var tvungen att checka ut ifrån hotellet mitt i allt

Nu sitter jag här och hoppas på att bli bättre men jag känner mig ff sjuk. hoppas verkligen inte att detta påverkar ev embryo. Jag sitter och överväger om detta är rätt beslut för mig när jag reagerar kraftigt på medicinerna. Men jag vill ju ha en tvåa! Min son är så fantastisk

Förstår verkligen! Lutinus har fått mig att må riktigt dåligt (som dålig PMS x 10) i samband med våra två inseminationer. Är litet orolig inför detta i samband med ivf. Har du magsjuka ovanpå lutinus-biverkningarna mao.? Går ni igenom ivf nu? Hoppas du blir bättre snart!

Ja, min son är också helt underbar och frågade igår (igen): när blir jag storebror? Känns tungt...
  • SaJoH
    Jessa01 skrev 2017-02-27 21:02:53 följande:

Precis magsjuka ovanpå Lutinus... Detta var vårt första försök men vi var tvungna att avbryta då jag inte svarade på medicinerna. Nästa omgång kommer bli långa protokollet med nässpray och jag ser inte riktigt fram emot det.

Hoppas du slipper större biverkningar men främst hoppas jag att det inte behöver känns tungt så länge till för någon av oss

Detsamma. Hoppas verkligen det för oss alla!
  • SaJoH
    Jessa01 skrev 2017-03-08 20:06:01 följande:

Och där kom mensen :(

Så himla tråkigt!! <3

Jag hoppas verkligen att nästa försök går vägen!
  • SaJoH

Nu ska vi börja.

Så fort mensen kommer, på dag 2, ska jag börja med gonal-f. Är nervös men känns skönt att äntligen se om ivf funkar för oss.

• SaJoH
    Maniole skrev 2017-03-11 17:46:26 följande:

Lycka till!

Hur många enheter ska du ta?

Tack!

125 enheter. Normalt är det 150 men de sänkte litet för att mitt BMI ligger längre ner på skalan.

Känns surrealistiskt. Att vi gjort en så lång resa, och att vi nu ska göra ivf. Trodde inte att jag skulle hitta mig själv här..
  • SaJoH
    Maniole skrev 2017-03-11 17:46:26 följande:

Lycka till!

Hur många enheter ska du ta?

Hur går det för er, förresten? Hur mår du, nu har ni gått över vecka 10 om jag räknat rätt?
  • SaJoH
    Maniole skrev 2017-03-11 19:28:47 följande:

Jag har förstått att läkarna tycker olika. Jag hade 225 enheter och 300 två sista dagarna. Men jag har lite högre BMI istället.

Är i vecka 15, snart vecka 16. Äntligen har orken kommit tillbaka och illamåendet börjar avta. Var o träffade läkare i måndags för planering inför ev grav.diabetes och så gjorde han ett ultraljud så vi fick se den lilla igen. Helt underbar känsla. Var en väldigt livlig liten sak där inne :)

Så roligt att höra att allt går bra :) !!

Jag har producerat 2 folliklar vid varje insemination på de lägsta doserna så de tänkte väl att det kan bli överstimulering om högre dos. Men jag förstått att man kan öka dosen om UL visar att jag inte svarar tillräckligt...

Jag följer upp... :)

Trevlig helg!
  • SaJoH

Nu har jag injecerat i 125 IU i 3 dagar, börjar bli lite nervöst, och "känningar i äggstockarna" redan.. 1a kontroll på lördag. Hoppas så att detta ska gå bra..

• SaJoH
    Maniole skrev 2017-03-17 08:50:30 följande:

???????? håller tummarna

Tack <3
  • SaJoH
    Maniole skrev 2017-03-17 08:50:30 följande:

???????? håller tummarna

Det var redan ca 10-15 folliklar på väg. Dessvärre hittades två små misstänkta polyper i livmoderslemhinnan som inte varit där förra gången och inte heller syntes på hysteroskopi några månader sedan. Suck... de kan i teorin störa själv inplantation av ett embryo i livmoderslemhinnan, men dessa var så små (5mm) så inte alls säkert att de stör öht. Nåja... äggplock förväntas bli på tors eller fre, vi får väl se hur det går.
  • SaJoH

Hej

Har inte skrivit i tråden på ett tag men här en update. Vårt första ivf försök resulterade i plus! Trots polypen och alla mina farhågor. Idag såg vi ett pickande hjärta, är i vecka 8 (7+1). Har inte förrän nu lyckats ta till mig detta, allt gick så fort. Är lycklig men samtidigt rädd för att det inte ska gå vägen.

En stor kram till alla som måste gå igenom sekundär barnlöshet och hela ivf-karusellen..! Ingen borde få gå igenom den här jävla skiten!! Håller tummarna för er!

• SaJoH
    Jessa01 skrev 2017-05-13 08:15:03 följande:

Idag kom mensen

Nu blir det till att se sig om efter andra alternativ eller bara vara glad för underverket vi har. Men fy fasen vilket mörker jag är i nu!

Så himla tråkigt! Styrkekramar och jag tänker på dig!!
  • SaJoH

Jag tänkte jag borde uppdatera lite.

Vårt första IVF ledde till graviditet och imorgon har vi förlossning (kejsarsnitt). Allt har gått bra hittills. Vi hade tur som lyckades på första försöket. Mina tankar går till alla som kämpar för att få ett barn eller ett syskon. Infertilitetsidentiteten finns alltid inom mig, jag är en av alla ?barnlösa mammor?. Hoppas nu att bebisen kommer ut välbehållen och att spädbarnstiden också går bra. Finns med er i tanken och sänder styrkekramar i den fortsatta kampen, oavsett utfall <3 <3

Svar på tråden sekundär barnlöshet och IVF våren 2017