sekundär barnlöshet och IVF våren 2017
Jag mår bra, har bara en sjuklig trötthet om eftermiddagar/kvällar.
Var på kontroll idag för att de att vätskan minskar, gått ned 3kg nu på 3 dagar så något händer.
Med första graviditeten så hade jag inga gravid symptomer förutom trötthet så jag är förskonad tror jag.
Vi skulle också ha gjort insemination först men den dagen det var planerat visade mannens kvalité va dålig och läkaren styrde om till ivf.
Det är inget "fel" på er? Min egna tolkning till att vi inte själva har lyckats och att nu med ivf gick det direkt, tror jag har att min kvalité på äggen har inte varit bra samtidigt som min makes simmare inte har orkar ända fram. På så sätt är det ju inge fel på oss.
Men förstår att du skulle velat gå på ivf. Men det kanske räcker med att simmarna får komma högre upp. Vem vet. Sen att påbörja ivf går snabbt bara man har bestämt sig.
Vilken stad går ni i?
Vad skönt det måste kännas att det gick vägen direkt. Så slipper ni den (som jag förstår det) tröttsamma och slitande "ivf-svängen".. bävar själv inför det. Jag läste dock att sekundärt barnlösa (med naturlig grav i bagaget) har större möjligheter vid ivf. Men det garanterar ju ingenting, suck....????
Hoppas du får vila ordentligt!