BF Augusti 2017
Är det någon som börjar få mage än? Vet att det är tidigt men är så nyfiken!
Är det någon som börjar få mage än? Vet att det är tidigt men är så nyfiken!
Har bokat ett tidigt ultraljud nästa vecka. Kommer vara i v 10 (9+3). Jättespännande! Är både nervös och känner glädje. Förhoppningsvis kommer allt vara bra och då kan vi berätta för barnen sen och därefter resterande familj.
Mår fortsatt illa. Har precis varit dunderförkyld i några dagar. Idag mår jag lite bättre. Hoppas ni mår bra! God fortsättning.
Jag har inte fått exakt datum ännu, men det är nån gång i Augusti-17 jag ska få..
Brösten är en pina, de gör ont bara jag tittar på dom känns det som!
Jag har sån oro för att få missfall.. Hur hanterar ni det?
Tyvärr så blir det inge bebis i augusti för våran del :'(
Var på VUL idag och ostbågen som vi såg sist hade "försvunnit". Det såg bara smågrynigt ut i ena hörnet.. Man såg mera i v. 7+3 än vad man gjorde nu när jag skulle ha varit i v. 10+0. Ska tillbaka om 2 veckor för ett till ultraljud.
Läkaren säger att det är missed abortion.
Jag har haft en riktigt otäck känsla den sista tiden och såg inte fram emot ultraljudet. Nu förstår man vart den dåliga magkänslan kom ifrån.
Nu är det bara att vänta på att kroppen ska agera naturligt och att jag börjar blöda. Jag är dock förvånansvärt lugn idag och har redan accepterar hur det har blivit. Det kanske beror på att jag har inte känt mig gravid på flera dagar och alla symptom har försvunnit.
All lycka till er andra! Jag hoppar in i en annan månad sen ;)
oj haha måste nog logga in mer här har missat en hel del.
Illamåendet och tröttheten är ÄNTLIGEN borta, känner mig som mig själv igen, massa energi på jobbet och även efter jobbet. Det ända är magen som växer snabbare än innan, för att snart vara i 3e månaden ser det ut som jag är kanske i 5e. Stämmer det att magen växer snabbare efter fler barn? har ju 2 tjejer, men kan inte minnas att magen växte så här snabbt...o nej jag är inte gasig eller förstoppad hahah bara rund o go som man säger...
hur upplever ni er era magar?
Kramar Emmily
Har förresten två flickor så detta är tredje barnet.
Hej!Gick in i v 11 idag, men jag har inga symtom längre så börjar oroa mig! Magen är inte ett dugg svullen och jag kan knäppa knappen på mina vanliga tighta jeans. Tidigare har brösten växt och ömmat men nu känner jag inget längre. Är det någon mer som är utan gravidsymtom? Jag har inte gjort något ul än så har aldrig fått graviditeten bekräftad, och ska inte göra kub-ul förrän i v 14.. Ska man behöva gå och oroa sig tills dess?
Jag tycker inte det är jobbigt. Graviditeter är mycket olika. Jag mådde väldigt illa fram till v 12. Nu är det mest om jag hinner bli hungrig. Måste äta ofta men mår inte konstant illa så det är en befrielse. Jag förstår att det även är jobbigt med inga symtom som med symtom. Att du är mer trött än vanligt är troligen ett symtom. Hoppas du får må fortsatt bra och att din bebis växer och frodas.
Woho, igår var första dagen sen v 6 som jag inte mådde illa alls (är i v 15 nu), vågar inte hoppas att det är gått över helt nu men herregud vad skönt med en hel dag utan illamående!! Har varit illamående konstant o varit sjukskriven 4 av de veckorna
Är det någon mer som känner som jag? Jag känner mig otroligt osocial. Vill egentligen bara vara själv. Är trött och behöver sova mycket. Är i v 14 nu och det står på olika sidor att nu ska tröttheten börja ge sig. Inte än då. Vet ej om det är fortsatt trött pga hormoner eller om det är lågt järnvärde som jag har fått konstaterat tidigare. Försöker äta dessa hemska Niferex men det blir som bäst varannan dag, får så ont i magen.. När man precis varit illamående i 6 veckor så vill man inte ha ont i magen direkt efter. Jag vill bara må bra ett tag. Nu blev det en synd-om-mig-text men ja det är så det känns.
Jag är också jättetrött! Har ingen ork och ingen lust att göra nånting.. känner mig som världens sämsta mamma till min dotter också. Och med allt gnäll vill jag inget annat än å stänga in mig i ett mörkt rum å stanna inne hela dagen, så man inte förpestar tillvaron för nån annan.. Jag har dock rena Hulken-värdena i blodet så behöver inga järntabletter. Hade iofs vart skönt å skylla tröttheten på det :P men ja, ville bara säga att du är inte ensam.
15+1 idag! Och du?
Jag hade samma problem på Niferex, fick jätteont i magen redan efter första tabletten. Så jag har ätit en annan järntablett som heter Hemofer istället, tar 6 st om dagen på BM:s rekommendation och får inte ont i magen alls. Mina blodvärden har blivit mycket bättre på Hemofer.
Hej
Lite nyfiken har ni känt några rörelser ännu?
Hur mår ni här inne? Undrar om de flesta är med i nån Facebook-grupp och det är därför alla gravidtrådar jag är med i blivit tysta? Har några varit på ultraljud? Vet vad det är för kön? Vårt ultraljud är om knappa två veckor, kommer då vara i v 20 (19+0).
Måste fråga er en privat fråga :) i min gravidapp står det att vid v 18 kan sexlusten öka pga att man blir piggare.. veta att det inte stämmer på alla, men tänkte ändå höra om det bara är jag som har svårt att tänka/njuta av sex.. magen ömmar o känns liksom så svullen så känner mig så sjukt osexig o när jag inte kan röra mig som vanligt pga foglossning osv..
Blir även lite stressad o tänker att jag borde se till att ha sex nu innan man verkligen blir stor o klumpig... så tankarna stressar ju mig också o då blir det en ond cirkel o man blir ju inte alls sugen ...
Sambon säger att det inte spelar någon roll om vi har sex eller inte, men jag vet ju att hans lust även i vanligt fall brukar va större än min...
Jag är med i en Facebookgrupp och skriver om allting där istället, det blir så mycket smidigare med alla notifikationer tycker jag! :) Själv har jag BF 21a augusti och har RUL 20/3, kommer då vara vi v18+0.
Lycka till idag. Ska ni kolla kön?
Det gick jättebra för oss och vi väntar en liten pojke! :D <3
Hur gick det för er? :)
Det gick jättebra för oss och vi väntar en liten pojke! :D <3
Hur gick det för er? :)
Grattis till pojken! Har du barn sen innan? Jag väntar också en pojke.. har två tjejer sen innan 7 och 9 år dom längtar efter lillebror. Jag har bf 30/7 men kommer med all säkerhet gå över.