• niiskuneiti

BIM 1-15 januari

Jag startar upp en tråd för oss som har BIM i början av året. Själv har jag BIM kring 4 januari.

Vi kan väl följas åt och fundera tillsammans på äl, bim och mycket mer :)

• Svar på tråden BIM 1-15 januari
  • sweetcandy

Hur långt innan BIM börjar ni testa er? :)

Är så otålig! Vill börja idag, men det är en vecka kvar till BIM! Ska försöka hålla mig till måndag!!

♥ James&Oliver ♥
  • Underligtärdet
    Solan444 skrev 2017-01-04 12:30:23 följande:

Finns de nån mer som snusar? Så vi kan stötta varandra i att sluta?

Jag snusar, slutade direkt efter plus med första graviditeten. Vid andra grav hade jag svårare stt sluta, men bytte en vecka efter plus till nikotinfritt iaf :) har du provat dom? Onico fluor är att rekommendera :)
  • Underligtärdet
    Underligtärdet skrev 2017-01-04 12:44:08 följande:

Jag snusar, slutade direkt efter plus med första graviditeten. Vid andra grav hade jag svårare stt sluta, men bytte en vecka efter plus till nikotinfritt iaf :) har du provat dom? Onico fluor är att rekommendera :)

Glömde tillägga att senaste grav slutade i mf. Fostret ville inte följa med på resan i vecka 7 men märkte inget förens i vecka 14. Så strax därefter blrjade ja snusa igen (dum som man är haha)
  • niiskuneiti
    Solan444 skrev 2017-01-04 12:30:23 följande:

Finns de nån mer som snusar? Så vi kan stötta varandra i att sluta?

Jag snusar och ser verkligen inte alls framemot att sluta. Var utan snus i ett halvår men började igen i slutet av sommaren. Sen då det visar plus på stickan så kommer jag sluta samma dag, jag vet jag klarar det då just pga plusset. :)
  • FrökenE1985
    sweetcandy skrev 2017-01-04 12:41:39 följande:

Är så otålig! Vill börja idag, men det är en vecka kvar till BIM! Ska försöka hålla mig till måndag!!

Jag är testoman så har redan börjat testa. Haha...

Är bara på äl+7/bim-7... men hoppas få se hur strecket växer fram.
  • Solan444
    Underligtärdet skrev 2017-01-04 12:45:37 följande:

Glömde tillägga att senaste grav slutade i mf. Fostret ville inte följa med på resan i vecka 7 men märkte inget förens i vecka 14. Så strax därefter blrjade ja snusa igen (dum som man är haha)

Har onico lakrits o började ta nån då o då sen några v tbx, men humöret, jösses, jag känner abstinensen ganska direkt om jag inte har en snus inne..... Ska försöka varva nu nån vecka o bara ta en riktig nångång ibland, o gå över till onico helt o hållet. Min kille säger att jag MÅSTE sluta precis nu o jag känner lite panik ärligt talat. Fixade inte att sluta förra graviditeten. Däremot slutade jag röka med mitt första barn direkt. Andra barnet slutade jag snusa efter två veckor efter plusset ungefär, och som du, började snusa igen efter graviditeten. Tredje som sagt, fixade jag de inte.... Men ska absolut göra allt för att försöka lyckas denna gången. Ger det en vecka med nedtrappning nu i sen får de vara slut. Hoppas kunna vänja mig vid onico! Håller er uppdaterade
  • Solan444
    sweetcandy skrev 2017-01-04 12:41:39 följande:

Testade på bim - 7 och bim - 5 visade inget, o nu bim-1 visar det! Stort lycka till!!
  • kicken

Hej!

Har bim 10:e så jag hoppar in här!

Skönt att läsa att det finns fler testomaner hahaha men den här gången har jag inte testat än. Försöker invänta bim men har ett billigt test i badrumsskåpet haha

Har en 3 åring och vill fösöka få ett syskon igen efter 2 tidiga missfall v.8 och v. 10 förra hösten.

Slutade med p-piller efter sommaren och har försökt att pricka äl sen dess :).

• sweetcandy
    FrökenE1985 skrev 2017-01-04 13:56:20 följande:

Jag är testoman så har redan börjat testa. Haha...

Är bara på äl+7/bim-7... men hoppas få se hur strecket växer fram.

Hoppas :) känner mig så rädd för att testa denna gång! Som om det är en "dålig" sak och det kommer resultera i att jag inte är gravid för de, som om det skulle ha med saken att göra haha
    ♥ James&Oliver ♥
  • sweetcandy
    Solan444 skrev 2017-01-04 14:31:21 följande:

Testade på bim - 7 och bim - 5 visade inget, o nu bim-1 visar det! Stort lycka till!!

Tack! Med vår yngsta plussa jag 4 dagar innan BIM, hoppas på samma denna gång! <3
    ♥ James&Oliver ♥
Svar på tråden BIM 1-15 januari