Inlägg från: 24årigtjejredoattblimamma |Visa alla inlägg
  • 24årigtjejredoattblimamma

BIM 1-15 januari

Jag hoppar in här också. Fick min mens i fredags. Alltid ett slag i magen!

Jag har bim den 4 januari.

Det blir det fjärde försöket med första barnet.

B B B skrev 2016-12-08 09:36:48 följande:

Hej!

Jag hoppar också in här, fick neg gravtest idag och mensen kommer säkert idag.. Blä.. Nästa äl blir den 22/12 och bim blir den 5/1, hoppas!

Är 26 och detta blir vårt tredje försök för att få till en tvåa.. Vårt första barn är 3 1/2 nu..

Hoppas det går vägen för er snart !

[quote=77202031][quote-nick]B B B skrev 2016-12-08 20:43:52 följande:[/quote-nick]Tack, det hoppas vi också, vår treåring älskar bebisar och pratar ofta om syskon..

Säger detsamma till er, vi har ju bim nära varandra så vi får hålla tummarna då!

Hoppas det blir ett syskon snart!.

Vi försöker med första barnet :)

Tosson skrev 2016-12-11 11:54:07 följande:

Idag kom mensen som väntat, beräknad ÄL enligt app 28.12 och BIM 11.1. Kommer inte testa för ÄL så här första försöken i alla fall, utan vi tar det mer som det kommer. :)

Tråkigt men vi hoppas på nästa gång! Kram ????

Jag har ÄL runt julafton så jag hoppas på ett liten julklapp då. =)
    Tosson skrev 2016-12-11 21:57:03 följande:

Tack! Är dock inte besviken att mensen kom nu då jag visste vi började med oskyddat för sent denna cykel, så nu efter mensen kör vi med första riktiga försöket :) Är mest glad att mensen kom prick på rätt dag då den kan vara lite oregelbunden och jag hoppas det inte ska försvåra bebisverkstaden...

Ska hålla tummarna för er!

Du tänker helt rätt, hoppas det tar sig snart ! =)
    Isneshaav skrev 2016-12-14 22:57:12 följande:

Hej alla. Jag har hänt med o läst hela tråden men inte skrivit nått än. Men nu har jag en fundering. Vi har en son på 2,8 år och när vi bestämde oss för att prova skaffa barn så började jag äta munkpeppar för jag hade så lång cykel o fick då tydliga ÄL känningar vilket gjorde de lättare och vi hade turen att de gick på första försöket. Nu är vi sugna på nr 2 och jag äter peppar igen. Hade min senaste mest 30/11 o Brukar ha en cykel på 33-35 dagar . men så tyckte jag att jag hade ÄL känningar (molvärk osv) igår så jag tog ett test o fick en svag skugga. Gjorde ett nytt ikväll o fick tydligt positivt. Men kan jag verkligen ha ÄL redan? De är ju 20 dagar kvar till BIM..

Har läst att man alltid har 10-14 dagar innan.

Tacksam

Det är ovanligt att ha ÄL så tidigt men vissa kvinnor har det. Kör på bara vettja och lycka till ! =)
    Isneshaav skrev 2016-12-15 10:52:21 följande:

Ah de kan alltså vara så. Idag har jag riktigt ont i magen så de måste verkligen vara ÄL. Iförsig kan de ju vara så att pepparen har kortat ner min cykel denna månad. Vi får väl se ????

Ja det kan ju absolut vara så att du har ägglossning. Hoppas du prickar rätt !
    Isneshaav skrev 2016-12-15 20:41:11 följande:

Ja de är bara mysa på. Gjorde nytt ÄL test idag efter jobbet o de va positiva fortfarande, inte lila starkt men ändå. Så tror de släppte under dagen. Håller tummarna .

Dock äter mannen penicillin, vilket jag hört försämrar spermie kvaliteten men annars är de bara försöka igen nästa månad.

Hur går de för er?

Okej men då får vi hoppas att det tar sig nu då även om mannen käkar medicin ! Lycka till !

Jodå vi är inne på vårat fjärde försök och har förväntad ägglossning runt den 23 dec, så vi hoppas på en väldigt bra julklapp i år !
    Isneshaav skrev 2016-12-16 22:49:58 följande:

Okej va härligt. Då håller jag tummarna för en julklapp till er !

Negativt på ÄL test idag så nu är de bara hålla tummarna o vänta.

Spännande ! Håll mig uppdaterad om hur det går ! =)
    Isneshaav skrev 2016-12-17 12:31:11 följande:

Absolut. Vi åker till Lindvallen över jul. Tror jag ska åka dit utan att ta med ett gravtest. Lika bra ???? annars kommer jag inte kunna hålla mig

Haha ja det är ju svårt att hålla sig alltså !
    Isneshaav skrev 2016-12-17 12:31:11 följande:
    Absolut. Vi åker till Lindvallen över jul. Tror jag ska åka dit utan att ta med ett gravtest. Lika bra ???? annars kommer jag inte kunna hålla mig
    haha åhvad spännande ! :D
    Lovisagemini skrev 2017-01-01 11:56:12 följande:

Kunde hålla mig ett helt dygn innan jag testade med det digitala. Behövde veta inför nyårsfesten vi hade här hemma. Det visade sig att det är något som växer där inne :)

Då kom nästa bekymmer, jag är inte heller någon som spottar i glaset... Kan inte heller ljuga utan att bli avslöjad. Jag låtsades dricka under kvällen, tog med glaset ut i köket och hällde ur. Skumpan vid tolvslaget hamnade på gräsmattan när alla andra var upptagna av fyrverkerier ;)

Håller tummarna för fler plus här i tråden!!

Stort grattis!!! Själv visade mitt test idag negativt. Är på BIM -3

Skönt att andra i grupperna kommer med bra nyheter ! =)
    Lovisagemini skrev 2017-01-01 12:11:08 följande:

Hoppas att du får positivt när det närmar sig! Vilket test använde du?

Det hoppas jag med. Har tyvärr inga känningar alls så min magkänsla är att vi får gå på försök nr 5. Hur länge försökte ni ? =)

Jag använder mig av graviditetskollens tester ( dem gröna stickorna)
    Lovisagemini skrev 2017-01-01 13:01:49 följande:

Hoppas din magkänsla är fel, annars är det bara att försöka igen hur tråkigt det än är om det inte tog sig. Detta var vårt andra försök. Men jag tror vi missade äl förra månaden då min man fick en tuff virusinfektion precis vid äl.

Kollar du äl med stickor eller app? Eller går ni på känsla?

Det hoppas jag också. !

Okej vad skönt att det inte tog sig fort ! =)

Jag har använt stickor men hade svårt att få stegring.

Nu kör jag med natural cycles samt att vi har sex varannan dag och runt ägglossning varje dag så vi jobbar på bra här hemma. Hoppas det tar sig snart är så himla jobbigt varje gång mensen kommer.
    josssa skrev 2017-01-01 13:35:40 följande:

Idag har mitt humör och mina känslor varit helt upp och ner. allt från nästan deprimerad och arg till gråtmild och kär. Känner mig väldigt annorlunda. Hjärtklappning, och snurrig. Lite lätt ömma bröst. BIM 4/1. Återstår att se.

Hoppas hoppas!!! =) =)

Vi har bim samtidigt. Jag känner inte av så mycket. Lite kramper i magen och väldigt dålig hy men dålig hy får ofta men denna månaden tycker jag det varit väldigt dåligt. Kramp i magen har jag alltid haft sedan vi började försöka. Kroppen vill jävlas...

Igår hade jag kramper i underlivet samt lite öm i ena äggstocken .

Idag fick jag mens 2 dagar för tidigt. Jag har väldigt regelbunden mens innan så vad tror ni är det tidigt missfall eller bara mensen ?

josssa skrev 2017-01-03 21:54:03 följande:

Börjar känna av något än?

Nej jag har fått min mens. 2 dagar tidigt till och med. Kom tillsammans med kramper och ont i ryggen samt extremt mycket blod med klumpar i. Troligtvis ett väldigt tidigt missfall.

Hur går det för dig ? Känt av något ?
    josssa skrev 2017-01-04 16:54:23 följande:

Tycker jag kände mig lite annorlunda tidigare men idag kom rosa flytningar så antar att det är början på mensen. Brukar alltid få så någon dag innan mensen kommer ordentligt. Surt sa räven!

Så surt! Alltid en sån besvikelse! Kram till dig <3
Svar på tråden BIM 1-15 januari